amondi schreef:Zulke reacties vallen onder de afdeling Roddel en Achterklap, het beste zou zijn als je deze reacties zonder meer in de Kliko deponeert!
Laat ze maar On topic het lef hebben om iemand aan te vallen!
De helft zal vast wel roddel en achterklap zijn, maar zo zijn ook de helft van de positieve reacties niet 100% betrouwbaar. Mensen die een naam gehoord hebben, en omdat ze 1 positief verhaal gehoord hebben, of de naam vaker horen.. Dan prijzen ze meteen iedereen maar positief aan...
Daarnaast.. je hebt inderdaad een ONgezonde dosis lef nodig om iets op bokt te gaan plaatsen over een grote naam / bekende stal. Ja ik kan ook nog wel een boekje open doen over 1 van de bedrijven waar ik heb gewerkt, maar zal dat nooit on topic op internet doen.
Niet omdat ik het lef niet heb, maar omdat ik weet dat die lui zo zielig zijn dat ze mensen bokt laten afspeuren om te kijken of er maar 1 minuscuul negatief iets over ze is gezegd. En ja, als ze je dan kennen dan gaan ze daar wel wat serieuzer op in. Al meerdere malen hebben ze mensen bedreigd, op de persoon af maar ook zo van 'ik doe je paard iets aan'.
Dus ja, als ik zo'n topic lees over de stal waar ik werkte, dan zou ik ook via pb reageren. Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik realistisch ben.
Even on topic aan de TS:
Ik heb niet echt een inrij-goeroe. Mijn pony heb ik zelf beleerd, met in de buurt mensen die me konden helpen. Ook veel begonnen met grondwerk, en daarna voorzichtig aan erop. Ik kan ook niet echt een methode kiezen, dat is voor elk paard natuurlijk anders. Maar ik weet wel dat geen enkel paard iets heeft aan de stallen zoals jij ze beschreven. Zadel erop en de bak door slaan (zo ook dus de stal waar ik gewerkt heb...).
Zelf heb ik wel veel gehad aan de 'methodes' van de klassieke dressuur in de visie van Ton en Aletta Duivenvoorden (http://www.moravita.com). Zij geloven dat zelfs het moeilijkste paard met veel tijd en geduld ook te rijden is. (Even voor de duidelijkheid: een moeilijk paard is iets anders dan een paard met fysieke problemen!)
Last but not least (het wordt zo'n lang verhaal zo
): zo te horen ben je goed bezig! Je doet er iig alles aan. Als het niet lukt dan lukt het niet, maar dan heb je het wel geprobeerd.Ga zo door, ik hoop dat je paard volledig geneest en jullie nog jarenlang van mekaar kunnen genieten