Hoevaak per week rijd jij je 3/4 jarige?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Re: Hoevaak per week rijd jij je 3/4 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:48

mijn in maart vier geworden paard rijd ik tussen de 2 en de 4 keer per week een halfuurtje tot 3 kwartier.(in en uitstappen meegerekend)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:40

maatjaa schreef:
Gewoon elke dag! 3 kwatier tot 60 minuten

Ik hoop dat je nog een paard over heb als hij ouder word.

Ik train me paard 3x in de week en 2 x dressuurmatig en 1 x naar buiten of 2 keer naar buiten.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:07

Mijn pony wordt op moment 3 keer per week gereden ong. 45 min. Ze wordt deze maand 4.

Ben begonnen toen ze 3 was met 1 keer per week/ 1 keer per 2 weken ( lag een beetje aan de of ik hulp had) en sinds september/oktober zo'n 2 keer per week, sinds begin van jaar ong. 3 keer per week. Ze heeft tussendoor ook geregeld rustweekjes gehad. Ze wordt nu door een vriendin gereden ( door omstandigheden) vnl. in de bak. als ik zelf weer kan rijden wil ik dat wat meer vervangen door buitenrijden, scheelt ook dat het goeie weer er weer aan gaat komen.

Ik wil in dr 4e jaar ook langzaam naar 4 keer per week gaan toewerken, maar dat heb geen haast, de komende paar maanden zal nog bij 3 keer max. blijven.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:21

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:27

Eciara05 schreef:
maatjaa schreef:

Ik train me paard 3x in de week en 2 x dressuurmatig en 1 x naar buiten of 2 keer naar buiten.

Ik rijd mijn 4 jarige ook dagelijks. 5 a 6 x per week. Waarvan een 2 of 3 tal keren bosritjes..
en stap veel met haar. 1 x in de week hebben we les bij de rijvereniging waar ze een beetje meehobbelt :D
en 1x in de 2 weken heeft ze prive les wat wel intensief is voor haar.

Soms stappen we lekker een uur rond in het bos..

het is maar net HOE je rijdt denk ik dan. en moet je niet gaan smijten met: Hoop dat je nog een paard over houdt.
Wie weet doet ze wel rustige ritjes en traint ze maar 1x in de week echt..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:12

Mwah, als Maatjaa zegt gewoon elke dag (met uitroepteken, dus eigenlijk een teken dat zij dat normaal vindt) en dan ook nog 45 tot 60 minuten, dat zijn geen rustige ritjes denk ik dan; anders had ze dat er vast wel bij gezet ;)

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:17

Ik rijd mijn bijna 4- jarige tussen de 2 en 4 keer per week. Voor de rest mag ze lekker gek doen op de wei.
Tijdens het rijden (1x per week les) alleen maar basis. Merk aan haar dat als ik meer vraag het voor haar wel moeilijk word.
Ze is nog zo slungelig! }:0

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:19

cile205 schreef:
Eciara05 schreef:

Ik rijd mijn 4 jarige ook dagelijks. 5 a 6 x per week. Waarvan een 2 of 3 tal keren bosritjes..
en stap veel met haar. 1 x in de week hebben we les bij de rijvereniging waar ze een beetje meehobbelt :D

het is maar net HOE je rijdt denk ik dan. en moet je niet gaan smijten met: Hoop dat je nog een paard over houdt.

Daar ben ik het mee eens ;) En matjaa's paard is eigenlijk al 5, zoals ze zei.

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:22

Ik rij op een 4-jarige, hij wordt in juni 5. En rij wel vrij intensief, 4 á 5 keer per week. En dan rij ik hem wel gemiddeld 3 kwartier, en met les een uur.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:24

Gemiddeld 4 a 5 keer in de week denk ik.
Maar dat is ook met buitenrijden enzo erbij. In de bak rijd ik zelf nooit zo heel lang, probeer het bij een half uurtje tot 3 kwartier te houden. Met les loopt hij wel iets langer, meestal een uurtje.

Het is een tinker en word in mei 4 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:40

Gemiddeld 4 x per week... Meestal zoiezo toch wel 1x per week het bos in, en dat toch wel langer (ander half uur? Maar dan vooral ontspannen stappen), bakwerk meestal maar een half uurtje. :) Vanaf mei mag hij wel mee gaan springen maar hij geeft zelf 'aan' dat hij dat werk aan kan.
De andere 4 jarige is pas net zadelmak, die word ook gemiddeld 4x per week gereden, maar dan maar een kleine 20 minuten, gewoon basis werk. :)

De 3 jarige worden over een maand zadelmak gemaakt, maar die gaan daarna gewoon 2x per week lopen oid. Ze zijn nog jong genoeg. ;)

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:49

Mijn paard word eind april 4. Ik rij hem meestal 5x per week. Waarvan meestal 2x lekker ontspannen (hij loopt heel makkelijk met de neus over de grond) en een keer of 3 rij ik hem wat intensiever. Ik merk dat hij 5x per week wel aan kan. Ongeveer 45 min, waarvan ik minstens 15 min wel stap.
Ik heb het wel heel rustig opgebouwd, we begonnen met 2/3x per week 20 min rijden.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:52

mijn verzorgpony is nu 3,5 jaartjes,
en loopt 3 keer in de week voor de kar 1½ uur ( zit zo vol energie dat het er echt wel uit moet )
en als het lukt 1 tot 2 keer rijden in de week,
dus eigenlijk bijna elke dag wel. maar zeker 1 dagje rust,

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:42

ik rijd mijn (bijna) 4-jarig paard ong. 3 keer in de week.
ik rijd elke keer ong. 45 min. tot 1 uur. ik doe het wel altijd rustig aan, ontspannen losrijden en veel stappen tussen door.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:44

4 jarige , 4 keer in de week.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:30

Citaat:

Citaat:
Daar ben ik het mee eens ;) En matjaa's paard is eigenlijk al 5, zoals ze zei.

We hebben het hier niet over paarden die 5 zijn maar over paarden die 3 a 4 jaar zijn, dus wat zei wil zeggen is dat ze haar paard toen hij 3 a 4 was gewoon elke dag trainde, en het maakt mij niet uit hoe ze traind dan vind ik het nog te veel, je belast evengoed de rug van het paard.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:36

maatjaa schreef:

Citaat:
[ Zo, dat is wel intensief. En je hebt een vierjarige? Deed je dat ook toen hij 3 was?

Citaat:
Hijs nu bijna 5 in juni.

nee toen hij 3 was nog niet rustig opgebouwt

Dit zegt toch al genoeg

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:39

Ik heb mijn pony in het begin niet heel vaak gereden maar daarna als redelijk snel over gegaan naar 2 dagen wel, 1 dag niet. Hij was toen dik 3 jaar Dit werkte voor hem heel goed. Ik doe dit nog steeds zo en hij is nu bijna 5 :j.
Maar ik denk dat het ook uitmaakt hoelang je rijd, ik reed altijd maar een kwartiertje ofzo en niet heel intensief, dat bouwden we laten pas een beetje op. Nu rijden we ongeveer een halfuur :j.
Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat deze pony als je hem 2 dagen stil laat staan, héél erg actief is. Hij lijkt het leuk te vinden om iets te doen en hij houdt gewoon van aandacht.. O:)
Maar zolang hij vrolijk is en er plezier in heeft, denk ik dat 4 keer in de week heel kort best kan op 3 jarige leeftijd :j

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:00

Mijn pony is net 4 en ik doe ongeveer 4x per week wat met hem.
Soms is 2x rijden, 2x longeren of andere indeling maar sowieso 1x longeren per week.
Rijden ongeveer 40/45 minuutjes per keer, inclusief in en uitstappen.

Vind het wel meer dan genoeg, voor hem, maar ook voor mij.
We doen gewoon lekker rustig aan, ik rijd ook niet zo heel intensief.
Ik ben hem de laatste tijd ietsjes meer aan het oppakken.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:19

Mijne wordt over een maand 4 en dan ga ik ook ongeveer met haar beginnen. Ben van plan ook 3 a 4 keer per week met haar te gaan rijden, maar dan wel opbouwen. Alleen als ik naar een bak of het bos toe wil, is dat ook 20 minuten stappen, dus ik ga even bekijken hoe ze het allemaal oppakt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:52

Eciara05 schreef:
maatjaa schreef:

Citaat:
[ Zo, dat is wel intensief. En je hebt een vierjarige? Deed je dat ook toen hij 3 was?

Citaat:
Hijs nu bijna 5 in juni.

nee toen hij 3 was nog niet rustig opgebouwt

Dit zegt toch al genoeg

Begrijpend lezen is ook een vak... Ze zegt: 'nee toen hij 3 was nog niet rustig opgebouwt' waar ze mijns inziens eigenlijk mee bedoeld 'nee toen hij 3 was nog niet, rustig opgebouwt'. Oftewel, ze bedoelt dat ze toen hij 3 was er nog niet elke dag op reed, maar dat ze het rustig heeft opgebouwd. En de TS bedoelt met paarden die 3/4 jaar zijn, paarden die deze lente 4 worden. Maar sommige mensen vatten dat op als 'paarden die 3 of 4 zijn' en sommigen noemen een paard dat bijv. in mei 5 word ook vier jaar.
Is het een beetje te begrijpen of vind je dat wat te moeilijk?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:31

Oke dan heb ik het verkeerd gelezen!! Maar je hoeft niet zo raar te gaan doen! Met je of is het te moeilijk! Einde discussie :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:34

Mijn paard is bijna 3 en ik rijd om de dag een halfuurtje. lekker rustig en ontspannen, goed voorwaarts neerwaarts zodat ze de hulpen goed leert begrijpen

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:39

Ik rij Dakota ongeveer 5 keer per week en meestal niet langer dan een half uur. Ze is bijna 4 jaar. (eind april) Als ik niet rij moet je wel lekker even gek kunnen doen in de bak. Ze heeft veel energie.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:45

Ik rij mijn bijna 4 jarige maar een keer of 3 max 4 per week en dan max 40 min. vind dat al best veel voor zo'n jong dier en als ik lees hoe lang sommige hun jonge paard rijden... poeh als ze wat ouder worden mag je dan wel 2 x per dag gaan rijden..
Maar goed ieder zn eigen manier he :-)