een klik hebben wat is dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:00

Ja, dat klopt Miss_Malfoy :j Mijn laatste bijrijdpaard vond ik in het begin niet zo heel bijzonder maar toen ik voor een eigen paardje ging kijken wilde ik er een die zo veel mogelijk op Beer zou lijken :o :+ Toen ik dat eigen paard voor het eerst zag moest ik wel even slikken: oeps, is dit 'm? Maar goed, ik was er helemaal voor naar Friesland afgereisd dus laat ik er dan ook maar even op gaan zitten nietwaar? :Y) En toen ik een stukje gereden had was ik verliefd :D :o Hij is zelfs nog leuker dan Beertje :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: een klik hebben wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:23

Ja, je moet het soms gewoon een kans geven, en je niet te veel vastpinnen op eerdere ervaringen. :j

Ik vind trouwens ook dat je zo'n klik best kan creeëren, als je een veelzijdig ruiter bent. Kijk als je elkaar van begin af aan haat, dan zou ik er geen brood in zien, maar je kunt je zeker aan elkaar aanpassen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:20

Ik heb mijn haflinger eigenlijk niet eens zelfs uitgekozen. Die stal die hem verhuurde had voor mij speiaal een haflinger gekocht en dat was een behoorlijke uitzondering omdat ze toen helemaal geen hoge pet op hadden van dit soort type paarden.
Ik mocht niet meer 'zeuren' en moest het er maar mee doen. Dus zei ik tegen het paard: Nou we moeten er maar wat van maken. :D

De klik was er vrijwel meteen en nu 15 jaar later is het echt mijn allerbeste maatje. En ik vind juist dat gevoel naar boven komen als ze bv ziek zijn of je doet eens iets aparts (vakantie ofzo).

Met mijn fjord heb ik ook wel een goede band maar dat is toch anders da met de haf. Vond hem direct al leuk (hij was 4 maanden) maar toch heb ik af en toe een enorme haat/liefde verhouding met dat beest :D Hij is nu 10.

Mijn stalhouder had vorig jaar 2 friese paarden op de kop getikt en eentje....wauw dat was echt liefde op het eerste gezicht. Maar helaas ik had al 2 paarden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:25

Miss_Malfoy schreef:
Ja, je moet het soms gewoon een kans geven, en je niet te veel vastpinnen op eerdere ervaringen. :j

Ik vind trouwens ook dat je zo'n klik best kan creeëren, als je een veelzijdig ruiter bent. Kijk als je elkaar van begin af aan haat, dan zou ik er geen brood in zien, maar je kunt je zeker aan elkaar aanpassen.

HELEMAAL mee eens soms roepen mensen wat te snel dat de klik er niet is . Je moet jezelf en het paard wat tijd gunnen. En kunnen accepteren dat niemand perfect is.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:59

pizza64 schreef:
Miss_Malfoy schreef:

HELEMAAL mee eens soms roepen mensen wat te snel dat de klik er niet is . Je moet jezelf en het paard wat tijd gunnen. En kunnen accepteren dat niemand perfect is.

Idd, zo vreselijk, een paard naar een paar weken maar weer inruilen omdat hij niet helemaal doet wat jij wil, en dus zou de klik er niet zijn.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:10

ja idd de klik moet groeien bij mij duurde het ook een tijdje het was een vals paard en nu niet meer is echt een sgatje geworden hij draaide op de buitenrit liep niet mee aan halster en beet me en tilde nooit zijn hoeven op nu allemaal wel
zelfs anderen kunnen erop rijden terwijl dat bij begin ook niet kon

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:44

irise456 schreef:
ja idd de klik moet groeien bij mij duurde het ook een tijdje het was een vals paard en nu niet meer is echt een sgatje geworden hij draaide op de buitenrit liep niet mee aan halster en beet me en tilde nooit zijn hoeven op nu allemaal wel
zelfs anderen kunnen erop rijden terwijl dat bij begin ook niet kon

Jup, jij hebt Goldy idd echt heel goed opgevoed!
Toen Iris een weekendje weg was kon ik zonder problemen op buitenrit met Goldy.
Echt super gewoon.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:12

Dat je je paard aanvoelt, en dat je het gevoel hebt dat je nooit meer zonder hem of haar kan!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:14

vinurr schreef:
Hoezo? :Y) Maakt niks uit wat voor merk het is, een welsh staat net zo lief buiten.

:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:32

zacharyhill schreef:
Het is een gevoel dat je voelt op het moment dat jullie blikken elkaar kruisen, het gevoel dat je voelt als je wegzakt in een paar mooiste donkere paarde ogen die je ooit gezien hebt. Het is het gevoel dat je voelt als je paard je liefkozend aan je haar trekt (ook al doet het toch stiekem wel een beetje pijn :o ) Het speciale gevoel dat je voelt tijdens het rijden en je paard bokt je er van pure vreugde bijna af, je kan niet boos worden. Het is het gevoel dat je voelt als je tegen iemand staat te praten en zegt het is mijn paard dat je 20 cm groeit van trots. Het is het gevoel van op een zondag ochtend een doorkomend zonntje en een optrekkende mist samen zittend met je paard in de wei en hij/zij legt zijn/ haar hoofd op je schoot, dat zijn een aantal gelukzalige momenten als je die je beleeft denk ik toch dat je met zekerheid kan zeggen ik heb een klik met mijn paard.

Dit is bij mijn wel het geval zo!

Zo mooi verwoord en zo waar!
ik heb dit ook met mijn paardjes!!
Ik heb een kwpn gereden die ik mocht beschouwen als eigen paard en ook de beslissingen erover moest nemen ( eigenaar deed t zelf niet ). Ik onderhield m en verzorgde m zoals mn eigen paarden.
Leuk en aardig allemaal, maar ik kon gewoon niet door 1 deur met dat paard. terwijl t beest opzich ebst lief was hoor, niks mis mee. Maar ik wou er op een gegeven moment ook niet meer mee rijden. T ging niet. Bij dat paard weet ik dus ook zeker dat de klik er niet was, en er ook nooit gekomen zou zijn :P

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:42

Een klik hebben is bij iedereen verschillend, je voelt het wel meteen als het er is... preciese omschrijving is er dus niet, iedereen stelt andere eisen waaraan een paard moet voldoen bij een klik.

Voor mij is het wederzijds respect en vertrouwen, samen ergens naar toe werken en elkaar in je waarde laten.
(Ow en haar heel veel haar moet de mijne hebben, dus veel staart veel manen en veel sok :P)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:46

zacharyhill schreef:
Het is een gevoel dat je voelt op het moment dat jullie blikken elkaar kruisen, het gevoel dat je voelt als je wegzakt in een paar mooiste donkere paarde ogen die je ooit gezien hebt. Het is het gevoel dat je voelt als je paard je liefkozend aan je haar trekt (ook al doet het toch stiekem wel een beetje pijn :o ) Het speciale gevoel dat je voelt tijdens het rijden en je paard bokt je er van pure vreugde bijna af, je kan niet boos worden. Het is het gevoel dat je voelt als je tegen iemand staat te praten en zegt het is mijn paard dat je 20 cm groeit van trots. Het is het gevoel van op een zondag ochtend een doorkomend zonntje en een optrekkende mist samen zittend met je paard in de wei en hij/zij legt zijn/ haar hoofd op je schoot, dat zijn een aantal gelukzalige momenten als je die je beleeft denk ik toch dat je met zekerheid kan zeggen ik heb een klik met mijn paard.

Ik ben met alles akkoord behalve met het vetgedrukte. Bokken doen ze maar in hun vrije tijd op de wei en met hun vriendjes. Bokken onder het zadel is bij mij het tegenovergestelde van die 'klik'

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:22

Je hebt gelijk. Maar als mijn paard uit pure vreugde eventjes z'n billen de lucht in gooit tijdens een buitenrit.. dan kan ik alleen maar lachen. Er is een verschil tussen bokken en bokken.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:38

Of je goed met het paard op kan schieten. Het kan bijvoorbeel zo zijn dat je heel schrikkerig bent, dan moet je niet een paard hebben dat zich ook rot schrikt maar juist eentje die moedig is en je van je angst af helpt.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:16

Een klik hebben met een paard.....daar versta ik onder dat ik het paard volledig vertrouw en het paard mij ook. En dat de omgang en het rijden net dat beetje meer geeft dan dat je bij een ander paard niet hebt.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:25

Mijn laatste paard had ik geen klik mee. Ik kocht hem vanwege zijn papieren en mijn ambities in de sport te kunnen uitvoeren. Het eerste jaar was hij zo moeilijk dat ik er wel eens spijt van had. Maar ja... als ik hem weer zo snel door de bocht zag gaan, wist ik dat hij het was waar ik hoopte mee verder te kunnen komen. Na een tijd groeide die klik, we leerden elkaar beter kennen en dat werd een hele diepe band. Toen hij ziek werd, heb ik dus ook alles gedaan om heb beter te krijgen. Uiteindelijk heb ik hem toch moeten los laten maar heb nooit spijt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:59

en wanneer besluit je dan,dat je toch geen klik hebt? Loop ik momenteel tegen aan. Ik heb een paardje bijgereden en dáár had ik echt zoveel vertrouwen in,daar was ik echt weg van..heb nu mijn eigen haflinger,veel problemen met onze botsende karakters en ik twijfel enorm..
de klik die ik met dat andere dier had,voel ik met hem totaal niet..

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:40

Een vertrouwensband hebben!
Elkaar goed aanvoelen!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:49

Een klik is er niet zomaar, je moet elkaar eerst leren kennen.
Na een tijdje gaat alles wat gemakkelijker en weet jij waar je paardje van houd en je paardje waar jij van houd. Ik denk dat er zo een band ontstaat min of meer..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:51

silvia486 schreef:
hoi

ik hoor vaak ik heb een klik met mijn paard of juist niet
wat is een klik hebben
hoe kom je er achter dat je een klik heb
heel dom mischien maar ik vroeg het me zo af
omdat ik er zelf eigenlijk nooit over na gedacht heb of ik een klik heb met mijn paard of niet
en waneer heb je een klik

gr ;)

ik denk zowiezo dat het hetzelfde is als ECHT houden van en verliefd zijn... als het je overkomt weet je het meteen;)
een band vind ik weer anders dan een klik... een band ontstaat met tijd..een klik kan dr na 1 of 2 x al zijn soms na langer.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:56

Anoniem schreef:
en wanneer besluit je dan,dat je toch geen klik hebt? Loop ik momenteel tegen aan. Ik heb een paardje bijgereden en dáár had ik echt zoveel vertrouwen in,daar was ik echt weg van..heb nu mijn eigen haflinger,veel problemen met onze botsende karakters en ik twijfel enorm..
de klik die ik met dat andere dier had,voel ik met hem totaal niet..

vergeet zowiezo niet dat geen enkel wezen hetzelde is... dat paardje zal nooit iemand kunnen vervangen en zal je nooit die zelfde klik geven!

:) ze kunnen op een andere manier een klik hebben met je of een andere plek in je hart krijgen!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:21

@Darkchrystal: geen klik, vind het heel moeilijk om uit te leggen, bij mij was het echt een gevoel. Heb het namelijk bij mijn paard gehad. Ik was bang, terwijl het het braafste paard van stal is, ging 1 stap vooruit en weer 3 terug. 1,5 jaar aangekeken en daarna gestopt met veel pijn, maar het werkt gewoon niet. Ik kon en kan het nog niet goed verwoorden wat voor gevoel ik had.

Nu heb ik mijn oude pony weer terug die wat dat betreft veel minder braaf was. Maar daar meteen het vetrouwde klik gevoel weer terug.

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:21

Bij mij was het op een kamp.
ik vroeg eens een ander soort paard en ik kreeg er eentje aangewezen dat net op de manege stond en nog niet mee gereden was, als ik hem eerst zag vond ik hem een beetje groot, maar hij was de liefste van de wereld.
ik mocht hem even in de bak loslaten (hij had te veel energie) en hij begon me overal te volgen en knuffels te geven. ik heb nog het hele kamp op hem gereden en tegen het einde had de manege eigenaar voorgesteld of ik hem wou kopen, wou ik natuurlijk wel, maar mocht niet. ik was ook een keer van hem af gevallen, maar dat deed geen kwaad..

nu heb ik een verzorgpony en ik merk gewoon dat de klik er niet is, bij mijn vriendin is die er juist helemaal wel. dit wind ik wel erg jammer, maar ik probeer toch om het zo leuk mogenlijk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:45

ik had gewoon ging naar paardjes kijken en zij nam echt al mijn aandacht op, ze was zo lief en al, paar dagen later stond ze bij mij, heb er een super band mee

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:48

Voor mij is een klik dat je erop gaat zitten , en verkocht bent.

Ik stapte op Joris, en kon alleen maar lachen :). Toen wist ik wat een klik was.. En een klik vind ik toch wel erg belangrijk