mensen vraagje: zweep of......?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:14

sharon_quiz schreef:
Nati, kun je niet stiekem een foto van de apparatuur maken zodat we het kunnen zien. :Y) Ik vind het ook erg ongeloofwaardig. De gummiknuppel nog tot daar aan toe, maar sporen met stroom... Als ik dat iemand bij mij op stal zie doen zou ik de dierenbescherming inlichten..

ik verbaas me nergens meer over

een GP ruiter hier in de buurt, rijdt z'n paarden standaard met slof, trekt ze uit hun box en geeft ze eerst zeven slagen met de zweep schopt ze met z'n sporen en als ze dan in blinde paniek gaan rennen, dan rijdt ie ze op een muur af

Ja vrolijke boel daar :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:23

En gummi knuppel Heeft wel een groter oppervlak dan een zweep. Maar hij is volgens mij ook een stuk zwaarder. Een gummi knuppel heeft imo en hele andere werking. Je zal met een zweep immers nooit een bot kunnen breken, Wel een flinke striem op de huid maar veel meer zal er niet gebeuren.
Val je iemand echteraan met een knuppel kan je wel degelijk zijn botten breken. Je zet met een knuppel veel meer kracht dan met een zweep. Een flinke tik met een zweep is een waar snelheid achter zet een flinke klap met een knuppel is een waar kracht achter zit. (immers v*m=E een groter massa die even snel gaat bevat meer energie en dus wanneer je lichaam die opvangt moet je meer energie opvangen. En ik denk dat wanneer je het gaat uitrekenen de verhouding massa zweep:knuppel veel groter is dan de verhouding opp zweep:knuppel.)

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:30

Nee...sorry kan ik geen foto van maken, ik heb het zelf idd ook nooit gezien, maar het meisje die nu met die gummy moet rijden, heeft daar heel vroeger (zei ze), mee moeten rijden (over de sporen heb ik het dan)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:39

nati schreef:
Nee...sorry kan ik geen foto van maken, ik heb het zelf idd ook nooit gezien, maar het meisje die nu met die gummy moet rijden, heeft daar heel vroeger (zei ze), mee moeten rijden (over de sporen heb ik het dan)

Ze heeft je denk ik in de zeik genomen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:50

liedje89 schreef:
En gummi knuppel Heeft wel een groter oppervlak dan een zweep. Maar hij is volgens mij ook een stuk zwaarder. Een gummi knuppel heeft imo en hele andere werking. Je zal met een zweep immers nooit een bot kunnen breken, Wel een flinke striem op de huid maar veel meer zal er niet gebeuren.
Val je iemand echteraan met een knuppel kan je wel degelijk zijn botten breken. Je zet met een knuppel veel meer kracht dan met een zweep. Een flinke tik met een zweep is een waar snelheid achter zet een flinke klap met een knuppel is een waar kracht achter zit. (immers v*m=E een groter massa die even snel gaat bevat meer energie en dus wanneer je lichaam die opvangt moet je meer energie opvangen. En ik denk dat wanneer je het gaat uitrekenen de verhouding massa zweep:knuppel veel groter is dan de verhouding opp zweep:knuppel.)

met een gummi-knuppel moet je al heel veel kracht zetten om ieamnds bot te breken := Die hoeveelheid kracht kan je echt niet met een handje zetten.

edit; zie nu wel net dat onder gummi-knuppel ook van die politie knuppels vallen. Dát vind ik wel een heel ander verhaal dan de gummi-knuppel die ik voor ogen had :=

mick75

Re: mensen vraagje: zweep of......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:47

Ik hoop zowiezo niet dat iemand denkt dat ik zelfs maar zou overwegen met een gummistick of wat dan ook te gaan rijden, dat is werkelijk het laatste wat in me opkomt, en bovendien, denk dat Miep dan wel heel goed raad weet met mij in de zin van dat ik gratis vlieglessen zou krijgen. En dat mijn Miep niet de enige is die dat zou doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:23

Ik vrees dat mijn Miep ook heel goed raad zou weten met een ruiter die een gummiknuppel in de hand heeft := Het draadje van de buren is niet hoger dan 1 meter... Daar krijgt ze je best overheen gegooit.....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:45

pharagirlke schreef:
liedje89 schreef:

met een gummi-knuppel moet je al heel veel kracht zetten om ieamnds bot te breken := Die hoeveelheid kracht kan je echt niet met een handje zetten.

edit; zie nu wel net dat onder gummi-knuppel ook van die politie knuppels vallen. Dát vind ik wel een heel ander verhaal dan de gummi-knuppel die ik voor ogen had :=

Die politie knuppel had ik dus meteen voor ogen, ik wist niet eens dat je ook nog vriendelijkere versies had. Ik wilde er eigenlijk meer mee zeggen dat je met een zweep de huid kan breken, maar dat je er niet veel meer mee ken, met een knuppel kan je echter veel makkelijker inwendige schade veroorzaken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:49

Ik had zo'n speelgoed versie voor ogen eerlijk gezegd... :=
Ik zou wel raad weten met dat ding als een lesgever me dat in de handen duwt... En het moge duidelijk zijn dat de laatste plaats waar dat ding op beland de kont van mijn paard is :=

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:56

Belachelijk!
Lekker makkelijk we gaan ons paard lekker met een gummy knuppel meppe want van een zweep krijg je striemen.
Moet niet gekker worden zo moet je aan komen op wedstrijd _O-
Binnen kort rijd ie met een honkbal knuppel of een golf stick. :+

Nee dat kan toch niet sorry ik vind het gewoon mishandelijk!
Een zweep oke maar dan nog een zweep kan je op 2 verschillende manieren grbuiken en dat is het zelfde als met alle hulp teugels.
Op een slechte manier en op een goeie manier.
Dat je soms een corrigerende tik geeft oke, maar je hoeft niet meteen vol gas uit tehalen dat je paard de striemen op ze kont heeft staan.
Kom moet niet gekker worden.

Celeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:07

Ik kan er echt niet bij dat mensen met plezier rijden als ze elektrische sporen of gummiknuppels gebruiken, zo gaat je paard echt niet beter zijn best doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:57

Speelgoedversie? Ik dacht zelf meteen aan de variant die bij de ME en politie gebruikt wordt. Kan me idd niet voorstellen dat dit te paard gebruikt wordt, anders dan bij de bereden politie (en die gebruiken hem niet voor hun paard zover ik weet). Ik geloof dat je stalgenootje je in de maling neemt, of dat ze een hele zieke instructeur heeft.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:15

Nou ja vind het gewoon mishandeling.
Hoepelijk fikkert hij een keer in de waterbak met zijn sroom sporen.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:18

ik vind het ook een raar verhaal van die knuppel, maar ik heb mensen wel eens vaker over die stroomsporen horen praten maar zelf nog nooit gezien

androdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:26

hey nati,
als ik heel eerlijk ben vind ik het een beetje jammer dat je nu zo over onze stal praat want je vergeet het hele verhaal met dat paard eromheen te vertellen.
ik ben het met je eens dat deze instructeur een wat hardere manier van aanpakken heeft, maar hij is wat ik belangrijker vind wel consiquent en rijd zelf niet voor niets op grand prix niveau...
ik snap dat mensen die jou kant nu lezen zo reageren, maar ik vind dit niet helemaal eerlijk van je
groetjes rachel

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:31

Nou Rachel, wil jij dan even uitleggen wat gebruik van sporen die onder stroom zouden staan en gebruik van gummisticks toevoegt voor de paarden? En in hoeverre dat beter is dan de alternatieven?

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:34

is zoiets niet strafbaar..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:36

Sorry, maar wat is precies een gummyknuppel? Never heard of.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:37

mensen....het ging mij om de stelling, of jullie een gummy minder erg zou zijn als zweep, dat het gebeurd is een verhaal appart, maar dat was niet echt mijn insteek ;)

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:46

androdiesel schreef:
hey nati,
als ik heel eerlijk ben vind ik het een beetje jammer dat je nu zo over onze stal praat want je vergeet het hele verhaal met dat paard eromheen te vertellen.
ik ben het met je eens dat deze instructeur een wat hardere manier van aanpakken heeft, maar hij is wat ik belangrijker vind wel consiquent en rijd zelf niet voor niets op grand prix niveau...
ik snap dat mensen die jou kant nu lezen zo reageren, maar ik vind dit niet helemaal eerlijk van je
groetjes rachel

heej rachel,

Het gaat helemaal niet om instructeur zelf, ik heb zelfs grote bewondering dat hij GP rijd!
Maar het gaat mij erom, dat er met een gummy word gereden en wat mensen daarvan vinden en waarom.
En ik geef toe dat het bepaalde paard waar het over gaat geen makkelijke is, maar ik zie abosluut geen reden om een paard met een gummy te rijden, en ik praat helemaal niet slecht over een bepaalde stal, en dat in mijn intentie ook helemaal niet, anders had ik hier wel namen neer gezet ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:48

Uit de reactie van je stalgenoot begrijp ik dat het dus daadwerkelijk gebeurt, en dan ben ik benieuwd waarom en wat het als voordelen zou kunnen hebben ten opzichte van normale sporen en een goede zweep.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:55

Arabesk schreef:
sharon_quiz schreef:
Nati, kun je niet stiekem een foto van de apparatuur maken zodat we het kunnen zien. :Y) Ik vind het ook erg ongeloofwaardig. De gummiknuppel nog tot daar aan toe, maar sporen met stroom... Als ik dat iemand bij mij op stal zie doen zou ik de dierenbescherming inlichten..

ik verbaas me nergens meer over

een GP ruiter hier in de buurt, rijdt z'n paarden standaard met slof, trekt ze uit hun box en geeft ze eerst zeven slagen met de zweep schopt ze met z'n sporen en als ze dan in blinde paniek gaan rennen, dan rijdt ie ze op een muur af

Ja vrolijke boel daar :Y)

en jij doet daar niks aan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:55

Wat moet Arabesk daar in godsnaam aan doen?

androdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:02

mick, ik heb ook les van deze instructeur en heb het tot nu toe altijd gered met mijn zweep, dus kan je er weinig over vertellen over waarom enzo.

ik ben ervan overtuigd dat een hoop paarden op hoog niveau er met de zachte hand ook niet komen.
maar wat ik belangrijk vind is dat je wel consuquent moet blijven

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:52

Dit topic verbaast me! Hoe kan het toch zover komen dat een paard, op welk niveau dan ook, met een gummiknuppel of stroomsproren gereden moet worden?

Is het paard dan zo onhandelbaar dat je hem in elkaar moet slaan of stroomschokken moet geven? Is het dan niet beter het paard eerst te controleren of het geen lichamelijke klachten heeft en als er uit onderzoeken niets komt, het er dan maar bij te laten? Ik vind het persoonlijk mishandeling om een paard (of wat voor een dier dan ook) te gaan slaan met een gummi of stroomschokken te geven. Als je dat bij een mens doet wordt je aangegeven! Een paard kan je niet aangeven..

Echt sneu dit..