Ik zelf spring liever niet in het donker. Hindernisje van 50cm vind ik nog wel kunnen.. maar als ik hoger dus richtig de 1 meter en hoger spring ik liever overdag;)
Ik ben sowiso al niet zn fan van springen. maar, ik zou niet gaan springen in het donker. maar dat is natuurlijk persoonlijk!
als je je paard goed vertrouwt. en ook met springen. en je hebt voldoende licht, kan het best volgends mij. gelukkig is het savonds al wat langer licht!:)
Als ik spring, is het gewoon overdag/licht Zit me net te bedenken dat ik eigenlijk nog nooit in het donker gesprongen heb
Kan me wel voorstellen dat het paard de hindernis moeilijker kan inschatten vanwege de schaduws die ontstaan door eigen verlichting
Rapperijder
Geplaatst: 22-04-09 15:34
Hangt ervan af hoe goed jouw bakverlichting is.
Als het halfdonker is, of je lampen hangen zo dat alles een slagschaduw werpt, vind ik het onverantwoord. Je paard kan echt in de war gebracht worden door van die lange donkere schaduwen en denken dat er nog een balk ligt ofzo. Er kunnen dan rare dingen gebeuren.
Dus tenzij je écht goeie verlichting hebt zoals in een voetbalstadion ofzo, zou ik het niet doen...
Ephajim
Geplaatst: 22-04-09 20:07
hoeveel licht heb je in de bak? als je een zwak licht hebt dan zou ik het niet doen in ieder geval.