Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kinke schreef:is inderdaad een discussie waard. Maar misschien wordt het een korte discussie? Dit zou natuurlijk kunnen komen omdat er waarschijnlijk erg weinig mensen zijn op Bokt (of misschien niemand) die hun peerd tussen de pilaren knopen??
suleilitha schreef:....en die de ogen ervoor sluiten dat ook dit een onderdeel is van de klassieke dressuur, die verder zo wordt opgehemeld en verheerlijkt???
arno8 schreef:Het is duidelijk dat 99% van de mensen met paarden het niet ziet zitten om zijn paard tussen 2 palen vast te binden.
Vudress schreef:Ik zie nou nooit die paarden op die academische filmpjes lekker blij naar voren draven en laten zien dat ze rek in het lijf hebben. Ze doen of (zijgangen in) stap of piaffe. Iets anders zie ik niet veel gebeuren. Maar dat kan liggen aan mijn beperkte kennis op dat gebied.
De methode met pilaren gebeurt meer dan je denkt echter zal het grote publiek dat niet snel te zien krijgen.
De Spaanse rijschool werkt ook nog steeds met deze methode en tot slot ben ik het volledig met je eens dat menig paard in deze discipline er, afgezien van de gangen die inderdaad in stap of piaffe worden uitgevoerd, er nogal zuur uitziet. 

garny95 schreef:ik vind beide methode niets, ik word ook naar van het fimpje, goed dat dit ter discussie wordt gesteld, komt de stand op iets van 10-1
suleilitha schreef:maar ze zorgen wel dat dat met de mantel der liefde van de klassieke dressuur wordt bedekt
Vudress schreef:Ze doen of (zijgangen in) stap of piaffe. Iets anders zie ik niet veel gebeuren. Maar dat kan liggen aan mijn beperkte kennis op dat gebied.
Zoolgangster schreef:Suleilitha, een "los" paard op stang en trens tegenhouden doet ook pijn, is imo net zo goed een manier van VASTBINDEN, alleen valt dat minder op bij toeschouwers.