te diep rijden goedzoo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:07

panache schreef:
ik ben dan heel tegenstrijdig, 8-) , ik stap bijna alleen maar met losrijden aan een lang teugeltje..
maar dan krijg je ook hele rare blikken van: 'okee, dat is raar' ..

er zijn mensen die het paard in de krultrekken, maar maak je niet druk, die komen zichzelf in de proef tegen :7

die moeten voor de proef hun paard flink moe rijden, om het vluchtreflex weer onder controle te krijgen ;)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:09

saskiakefie schreef:
panache schreef:
ik ben dan heel tegenstrijdig, 8-) , ik stap bijna alleen maar met losrijden aan een lang teugeltje..
maar dan krijg je ook hele rare blikken van: 'okee, dat is raar' ..

er zijn mensen die het paard in de krultrekken, maar maak je niet druk, die komen zichzelf in de proef tegen :7

die moeten voor de proef hun paard flink moe rijden, om het vluchtreflex weer onder controle te krijgen ;)

Haha :D ..
vaak worden die paarden ook nog nerveuzer van het gedrag van de ruiter, en gaat het alleen maar slechter ..

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:20

ik snap precies wat je bedoelt met dat de mensen dan denken
dat ze helemaal goed rijden.
Dat zie ik heel vaak op de manege in de lessen omdat zo'n pony/paard
gewoon normaal loopt met dat hoofd gewoon normaal of omhoog en als ze het dan eenmaal omlaag krijgen vinden ze het helemaal geweldig terwijl het echt veel te diep is.
Voorderest weet ik niet of het goed is om zo los te rijden ikzelf doe het ook altijd met
wat langere teugel dus daar zeg ik niks over :o haha

Scum

Re: te diep rijden goedzoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:36

Hierover zijn enorm veel topics geweest. Bij deze een slotje.