Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en neem iemand mee die hekjes open en dicht doet.
poes schreef:Zit er nu al 2 dagen over te tobben maar graak er niet aan uit
Vrijdag op een nieuwe stal les gaan nemen en toen zei die dame dat iedereen daar met een krukje moest opstappen, wat ik natuurlijk top vind, maar dat het voor mij niet hoefde omdat ik zo groot ben (1m84). Mijn antwoord: ik kom toch van even diep
Toen ging ze zelf ook twijfelen
Nu vraag ik me dus werkelijk af: is de druk kleiner bij iemand groter/met langere benen als die opstapt? Ik moet mezelf toch even hoog optrekken zeg maar? Kan me inbeelden bij hele kleine paarden dat er een verschil is maar het betrof toch echt een paard waarbij ik mijn voet toch een flink eind omhoog had moeten steken om in de beugel te komen.
Wie o wie weet dit helder uit te leggen?
Ben overigens met krukje opgestapt.
. Ik ben zelf 1.83m, maar op elk paard gebruik ik een krukje. Ik heb toch ook een gewicht wat ik mee moet slepen omhoog, dus voor het paard net zo belastend. Ik heb zo'n mooi houten opstapje van de ikea, kost maar 10,- en is echt ideaal! Iedereen op stal vind hem ook ideaal want hij word regelmatig gebruikt
. Ik laat na het opstappen het krukje gewoon staan. De mensen op stal hebben er geen last van en als dat zo is, is er meestal wel iemand naast/zonder paard die hem weghaalt.
. Paard is zo geconditioneerd op plaatsnemen naast krukje dat ze laatst met een onderling wedstrijdje automatisch die kant op wandelde, hetgeen dus niet de bedoeling was. Niet leuk voor de ruiter, wel leuk voor mij. 
In alle gevallen zeg ik dus: krukje.
Dus dan hang je met meer gewicht aan één kant. Iedereen dus gewoon met een krukje. Zou niet weten waarom niet! DendroFleur schreef:Bij onze dierenzaak hebben ze een krukje van Eurostar. Klapt vanzelf in en uit. Dus erg makkelijk meenemen.
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog van de grond opstap. Alleen bij mijn vorige grote paard gebruikte ik een blok.
)
We hebben ook een paard dat helemaal ineenkrampte van de pijn als je vanaf de grond opstapte, nu niet meer