1 paard 2 of meer verzorgsters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:03

Ik doe ook samen met iemand 1 paard rijden, geen probleem. We hebben gewoon dagen afgesproken, soms ruilen we als een van ons niet kan. We hebben een notitieboekje bij stal liggen waar we inzetten wat we hebben gedaan die dag. We kunnen ook goed met elkaar, dus het kan ook gezellig zijn als we eens samen gaan!

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:22

ik verzorgde samen met iemand anders ook Lika.
maar zei is gestopt omdat het '' niet klikte ''
maar wat ik denk is dat ze niet meer durfde te komen, omdat ik erg boos op
d'r ben geworden omdat ze Lika helemaal niet goed reed. ze was veel te streng.
en ik heb het ook tegen de eigenaren gezegt en sinds dien niet meer geweest.
maarja schijt! :P ik vind het alleen maar beter, mooi lika lekker voor me zelf..
maar ik kocht ook dingen voor lika, ze zei dat ze dat ook zou doen maar kwam niks van.
nou oke moet ze ook zelf weten. maar ze gebruikte wel steeds mijn dingen! ( lag ook gewoon spullen van lika zelf )

nou rijd er ook nog iemand bij lika maar op een ander paardje, maar ik moest ook zelf de 2 stallen doen.
nou gaf ik daar niks om, maar ik vond ht wel raar dat ik het '' elke '' keer moest doen en die ander niet :P
nu heb ik het er gewoon met dat meisje over gahad en nu doen we omstebeurt de stallen.

mooi opgelost dus :9

notalways

Re: 1 paard 2 of meer verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:55

Ik denk dat het kan,
als je vanaf het begin al verzorgers hebben die elkaar kennen (vrienden en anders kennisen)
Maar ik denk dat het minder leuk is voor beide verzorgers als het ze de ander niet kennen. Ik denk dat dat altijd goed gaat. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden.

_smurfje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:06

Ik denk wel dat het kan maar het is zo lastig om met meerdere mensen op 1 lijn te zitten qua verzorging en rijden.
Waardoor er denk ik al snel wrijvingen zullen ontstaan.
Het is denk ik daarom erg belangrijk om goed met elkaar te communiceren door middel van een schriftje bijvoorbeeld, en de problemen die je tegen komt ook eerlijk met elkaar te bespreken.

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:11

oei, dit begint met klein en word erger,
op een gegeven moment zou je ook op andere dagen willen of
eens langs komen en dat mag niet enz. enz.

ik zou het nooit zo doen, hier komen problemen van meestal ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:14

wij verzorgen 13paarden met 6mensen. en dat gaat supper samen! we doen alles samen.!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:45

Toen ik nog verzorgde wilde ik altijd alleen op 'mijn paard' rijden, had ook priveles met hem. Nu had ik het geluk dat de eigenaar er nog meer had en zelf niet graag op hem reed, hij reed zelf op een andere die werd verzorgt door mijn vriendin, was altijd gezellig.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:50

Denise schreef:
Ik voerde toen maar 2 dagen in de week dus ik ging wel vaker. Dat andere meisje zei ook vaak af, dan deed ik het ook maar al te graag. Nu voer ik ze 3 keer in de week en ik ga er in het weekend ook altijd heen, heerlijk :)
Maar je betaalt dus om de stal uit te mesten := ?

ja en rijden en alles wat erbij hoort :P
niet alleen uitmesten, ik vind dat dat gewoon iets is wat er standaart bijhoort
ik moet dus eigenlijk alleen maar betalen voor het rijden ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:51

xkmmtjeee schreef:
ik verzorgde samen met iemand anders ook Lika.
maar zei is gestopt omdat het '' niet klikte ''
maar wat ik denk is dat ze niet meer durfde te komen, omdat ik erg boos op
d'r ben geworden omdat ze Lika helemaal niet goed reed. ze was veel te streng.
en ik heb het ook tegen de eigenaren gezegt en sinds dien niet meer geweest.
maarja schijt! :P ik vind het alleen maar beter, mooi lika lekker voor me zelf..
maar ik kocht ook dingen voor lika, ze zei dat ze dat ook zou doen maar kwam niks van.
nou oke moet ze ook zelf weten. maar ze gebruikte wel steeds mijn dingen! ( lag ook gewoon spullen van lika zelf )

nou rijd er ook nog iemand bij lika maar op een ander paardje, maar ik moest ook zelf de 2 stallen doen.
nou gaf ik daar niks om, maar ik vond ht wel raar dat ik het '' elke '' keer moest doen en die ander niet :P
nu heb ik het er gewoon met dat meisje over gahad en nu doen we omstebeurt de stallen.

mooi opgelost dus :9

haha ja idd :P

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:53

_Lotteke schreef:
oei, dit begint met klein en word erger,
op een gegeven moment zou je ook op andere dagen willen of
eens langs komen en dat mag niet enz. enz.

ik zou het nooit zo doen, hier komen problemen van meestal ;)

ja maar dat is eenmaal zo afgesproken van zij doet die dagen ik doe die dagen
en ze mag heus wel komen op mijn dagen maar soms zeg ik van zou jij een keer kunnen
ruilen dat jij hem deze week even woensdag doe en ik hem donderdag (bijvoorbeeld)
en dan zegt ze nee want ik moet elke woensdag werken tot in de avond dus ik heb echt geen tijd
en dan komt ze wel ineens broodkruimels brengen enzo.
Kijk en ik heb er voorderest geen problemen mee maar het is toch raar? :P

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:55

_helga_ schreef:
wij verzorgen 13paarden met 6mensen. en dat gaat supper samen! we doen alles samen.!

woow maar dat zijn der ook wel een stukje meer :P hahaha
maar dat lijkt me idd wel erg leuk maar dan kan je bijv ook samen wandelen of rijden of iets
en met 1 paard kan je niet echt tegelijkertijd rijden/wandelen ofzo haha :P

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:59

Ik heb tot nu alleen maar verzorgpaarden/pony's gehad die ik met nog een verzorgster moest delen :D
Eerst verzorgde ik twee fjorden samen met een vriendin, maar daar zijn we mee gestopt omdat het tussen die vriendin en de eigenaresse niet zo goed klikte.
Nu verzorg ik twee paarden die beide ook een andere verzorgster hebben en dat gaat prima. We zorgen er allemaal voor dat we goed op de hoogte zijn van wie welke dagen gaat en wat er gedaan is. Dit doen we door een agenda waar we alles in bijhouden. En als er iets niet goed lijkt te zijn gedaan, dan kunnen we elkaar gewoon bellen/smsen of het in de agenda schrijven en vragen waarom dat zo was. Als je de verantwoordelijkheid voor een (verzorg)paard moet delen dan moet je elkaar ook aan kunnen spreken, anders komen er alleen maar irritaties en geen oplossingen en ga je dus ook niet met een fijn gevoel naar je paard toe.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:04

anouuk1994 schreef:
_helga_ schreef:

woow maar dat zijn der ook wel een stukje meer :P hahaha
maar dat lijkt me idd wel erg leuk maar dan kan je bijv ook samen wandelen of rijden of iets
en met 1 paard kan je niet echt tegelijkertijd rijden/wandelen ofzo haha :P

ja.er zijn 2 pony's de eigenlijk meer van ons zijn zeg maar. daar meoten we ook iedere dag voor zorgen. en die doen we met zijn 4en en dan ridjen we gewoon om de beurt, en gaat ook heel goed samen! :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:07

Het nadeel van verzorgpaarden is natuurlijk dat de eigenaar beslist. Ik denk dus dat het weinig nut heeft om de andere verzorgster aan te spreken, je zult naar de eigenaar moeten als je dit aan wilt geven. Het is dan aan hen om te beslissen of ze er iets aan gaan doen.

Ik snap natuurlijk wel dat je ermee zit, maar ik denk dat dat de enige manier is om dit op te lossen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:09

ik heb wel eens een paard gedeeld maar ik vond het niks....
nu heb ik amber voor mezelf,ja soms ment de eigenaar met haar maar dan ga ik mee :D

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:20

Nee daar ben ik het niet mee eens.
Een paard heeft gewoon 1 verzorger nodig, daar kan het paard dan een hechte band mee opbouwen.

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:26

Daar ben ik het ook mee eens.
Maar ik heb samen een paard met me zusje.
Soms is dat wel leuk, dan hoef ik niet alle dingen alleen te doen.
Maar soms is het echt zo stom, ik kan niet alleen beslissenw at ik ermee wil doen, en ik kan ook niet elke dag rijden als ik dat wil, want wij gaan zegmaar om de dag rijden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:11

Wij hebben dagen afgesproken, maar als je wilt wisselen of een keer een andere dag wilt is dit altijd bespreekbaar. Wij communiceren ook via een notitieboekje. We zetten de datum erin, wat heb je gedaan, hoe ging het rijden/longeren etc. Zijn er wondjes, is er iets kapot? Allemaal van deze dingen die we erin zetten. De eigenaren van de paarden vinden dit ook fijn zodat ze terug kunnen lezen of er iemand is geweest die ze buiten en binnen heeft gezet, de stallen zijn uitgemest, enz.
We hebben beide privéles op dit paard, en gelukkig zitten we ook op 1 lijn hoe we d´r rijden.

Voor zover ik weet hebben wij nog geen problemen, en ik hoop dat we die niet gaan krijgen ook. Het is supergezellig zo!

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:43

PriscaZ schreef:
Het nadeel van verzorgpaarden is natuurlijk dat de eigenaar beslist. Ik denk dus dat het weinig nut heeft om de andere verzorgster aan te spreken, je zult naar de eigenaar moeten als je dit aan wilt geven. Het is dan aan hen om te beslissen of ze er iets aan gaan doen.

Ik snap natuurlijk wel dat je ermee zit, maar ik denk dat dat de enige manier is om dit op te lossen.

ja inderdaad ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:44

@ helga ; ja dan is het idd wel leuk hoor gewoon alles samen doen :P

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:49

AlicavR schreef:
Nee daar ben ik het niet mee eens.
Een paard heeft gewoon 1 verzorger nodig, daar kan het paard dan een hechte band mee opbouwen.

ja het liefst zou ik hem ook gewoon lekker alleen verzorgen.
Ik denk wel dat alleen ik met hem een band heeft want de andere verzorgster komt,
zet hem even buiten, strooit op (of mest misschien uit) en gaat weer weg.
Ik ben meestal iets van 3 uur lang bij hem en dan rij in nogineens ( ja soms maar dan ben ik er nog langer) maar dan zet ik hem buiten
mest ik hem uit, laat hem nog even lekker buiten staan met zijn vriendjes :P dan poets ik hem
en dan ga ik lekker met hem kroelen of wandelen of iets :D
dat is wel iets anders dan buitenzetten & opstrooien of heel soms uitmesten.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:43

Ik heb een huurpony van een manege, en deze huurpony loopt 1 keer per week onder begeleiding in de les mee. Meisje is een jaar of 14/15 dus net zo oud als mij, en soms vind ik het wel eens vervelend, of naar maar nooit echt dat ik denk, verdorrie zeg maar. :)

Verder deel ik wel een kast met een meisje van een jaar of 8, die alleen haar zadeltje, hoofdstel, mandje met haar spullen en poetsbakje erin moet hebben, nou prima. Echter pleuren zij en haar ouders alles er zo in en vind ik dat wel gruwelijk irritant, daar ga ik dus ook wat van zeggen. :)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:32

Ik verzorg een paardje die ik twee jaar elke dag heb gedaan, en vind het al moeilijk om haar nou weer te moete 'dele' met de eigenaresse laat staan een andere verzorgster! Het probleem is dat er altijd meningsverschillen zijn en blijven. Iedereen wil het op zijn eigen manier doen. Maar als jullie het samen doen waar is de eigenaresse dan? Ken je niet proberen het paard over te nemen of duidelijke afspraken te maken met de andere verzorgster en eigenaresse? of een paa keer samen gaan om elkaar te leren kenne en te kijken hoe de ander het doet?

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:49

mirka1994 schreef:
Ik verzorg een paardje die ik twee jaar elke dag heb gedaan, en vind het al moeilijk om haar nou weer te moete 'dele' met de eigenaresse laat staan een andere verzorgster! Het probleem is dat er altijd meningsverschillen zijn en blijven. Iedereen wil het op zijn eigen manier doen. Maar als jullie het samen doen waar is de eigenaresse dan? Ken je niet proberen het paard over te nemen of duidelijke afspraken te maken met de andere verzorgster en eigenaresse? of een paa keer samen gaan om elkaar te leren kenne en te kijken hoe de ander het doet?

we doen dat paard wel samen maar niet tegelijk , en de eigenaresse komt meestal al voor my voor het
andere paard van haar.
Ik kan het paard niet overnemen , heb ik geen genoeg tijd voor en dat kan gewoon niet ;)
Ik kan haar al en ik heb het al een paar keer gedaan maar dat helpt gewoon echt niet
en het maakt my voorderest niet uit hoe ze hem doet wat ze met hem doet , als ze maar gewoon
dat paard goed behandelt en uitmest :P

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:35

Haha, dat is lastig ja :=
Zelf verzorg ik een pony (D denk ik) met nog 2 anderen. We hebben vaste dagen, en als je niet kan op die dag, regel je zelf dat er iemand anders kan komen. Ik vind het wel best zo, ik kan met beide zeer goed opschieten, ik ben verantwoordelijk (heb ik het gevoel, zal wel onbedoeld zijn van die eigenaresse, maargoed) en alles gaat gewoon goed =) Daarbij, als ik er ben, ben ik er ook 3 uur ong. Dit réd ik gewoon niet elke dag, terwijl dat beest wel elke dag gedaan moet worden. (poetsen, uitmesten, longeren etc). De eigenaresse komt altijd in het weekend een (mid)dagje. :)