Ik ben in het bezit van een Groningse merrie met een gouden karakter, grote werkwilligheid, koel in het hoofd en wil altijd voor mij werken... De keuze tussen een KWPN-er en Groninger lijkt mij niet zo moeilijk...Het zwaarwarmbloed paard heeft zeker dressuurkwaliteiten en over het algemeen zijn zij rustig in hun doen en laten. Reken hierbij ook de werkwilligheid bij dan heb je een gouden combinatie.
zo te zien gaan de mods hier iig niets meer mee doen ;x
ik heb dus geen groninger en het is ook niet een ras dat ik snel zal kiezen. Mijn hart ligt in de eventing en zeker in de hogere klasses heb je meer bloed nodig, en een goed springend paard. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar over de hele linie genomen kom je dan niet bij een Groninger uit.
Ten eerste heeft smeken echt geen zin Er zijn niet zoveel mensen op bokt met een Groninger.
Ik heb een merrie uit Marengo DB die ik rijd. Zij is nu 5 jaar en een heerlijk dier om mee te rijden en mee te werken Marengo is naar Italie verkocht voor de springsport
Verder heb ik nog 2 andere Groningermerries gereden uit Gerlinus, beide heerlijke dieren om mee te werken.
_Google_
Geplaatst: 22-02-09 13:39
Hebben jullie een Groninger paard? Ja. Als hengst gekocht, maar is nu ruin. Zoon van Gerlinus.
Zoja waarom en expres voor gezocht of puur toeval? Puur toeval. Het was het eerste paard waar ik naar ben gaan kijken maar ik was meteen verliefd!
Fokken jullie ermee? Nee, kan niet meer is ruin.
Hoe denken jullie over deze paarden in de sport? Perfect voor in de sport. Ze werken graag voor je. Ze hebben een lief maar werkwillig karakter.
Waarom denken jullie dat deze paarden wel/niet ver kunnen komen in de sport? Omdat ze graag voor je willen werken. Niet tegendraads zijn en lief. En de vader van Gerlinus ( Legaat ) is aardig ver gekomen in de springsport. Niet alleen hij, meerdere groningers. Ook in de dressuur.
Waarom zou je altijd/nooit voor dit paard kiezen? Het zijn lieve betrouwbare paarden. Hebben een mooie stevige bouw ( vind ik ).
Even een berichtje aan iedereen ik ben niet aan het vissen!! Ik wil gewoon weten hoe de groningers vertegenwoordigd zijn dus als jullie ook geen rare pb's willen sturen maar gewoon normaal bericht achterlaten b.v.d.
helaas zie je ze niet erg veel meer,super ras,geweldig karakter. ik zelf heb een kwpner,maar zou als ik de kans had zeker een groninger willen. heb heel wat jaartjes met verschillende groningers gewerkt. stuk voor stuk prima paarden.
Zelf heb ik geen Groninger, maar vind het wel een geweldig mooi ras! Tijdens de Dag van het Gelders paard afgelopen jaar liepen er ook een hoop en dat waren iha mooie paarden. Ook bij de overige wedstrijden van het Gelders paard zie ik er een aantal tussen lopen en ik vind ze erg leuk!
Ik denk dat ze geschikt zijn voor diverse disciplines, al is het natuurlijk per paard verschillend. Het zijn dieren, voor zover ik ze ken, met een goed karakter en een stevig gestel. Ik houd wel van paarden die 'tegen een stootje' kunnen. Na diverse paarden te hebben gereden met een stuk meer 'bloed' vind ik mijn Gelderse (vrij ouderwets type) een verademing en dat karakter zie ik ook terug in veel Groningers.
Ik hoop niet dat Groningerliefhebbers de vergelijking met het Gelders paard negatief zien, maar volgens mij kan ik het wel vergelijken.
Esther28
Geplaatst: 09-03-09 22:04
Zie het onderwerp nu pas...maar hier een trotse Groninger eigenaar. Wel een modern gefokt type, erg veelzijdig, maakt een leuke sprong en zou in de dressuurring ook niet misstaan. Waarom een groninger? Ten eerste vind ik het geweldige paarden om te zien, zo trots en majestueus (schrijf ik dat goed?), ten tweede vanwege het meewerkende en werkwillige karakter en ten derde vanwege het over het algemeen goede en stevige beenwerk. Er zijn er hier een paar op bokt die met hun Groninger Z of ZZlicht rijden, dus een Groninger kan daadwerkelijk wel in de hogere sport meekomen....