Van E pony terug naar D pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:50

_Micha_ schreef:
Nou ik denk echt niet dat jury's van uit hun hokje de centimeters kunnen zien :+

Als je een beetje ervaring hebt zie je heus wel het verschil tussen 1.48 en 1.53 hoor.

_Micha_ schreef:
Volgens mij kunnen ze er wel wat aan doen, als(ja als) ze de pony laten meten en die blijkt een E te zijn kunnen ze zeggen dat jij niet met de pony start die op je coupon staat.

Ze laten geen pony's (her)meten tijdens een wedstrijd. En als ze dat al zouden doen kan alleen het transpondernummer uitsluitsel geven over de identiteit van de pony.

_Micha_

Re: Van E pony terug naar D pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:52

Ja maar dan heb je ook een groot verschil,
het is toch niet zo dat als jij op wat voor (onzuivere) manier je pony als een D hebt laten meten terwijl het een E is ze er 9 van de 10 keer gewoon mee weg komt omdat ze bijna nooit meer worden nagemeten?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:54

ladyisabelle schreef:
De jury kan om een hermeting vragen als ik het goed lees?!!

Nee, de eigenaar van de pony kan dat doen. En die moet er ook voor betalen als de hermeting dezelfde categorie uitwijst als de eerste meting. Ik zie nergens dat een jurylid om een hermeting kan vragen en ik zou ook niet weten waarom een jurylid dat zou willen doen. Die zit daar gewoon om punten te geven en niet om te beoordelen of een pony wel goed gemeten is. En mocht het jurylid er van overtuigd zijn dat de pony in de verkeerde categorie zit en ze heeft een rotdag dat geeft ze gewoon wat minder punten. }>

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:55

_Micha_ schreef:
Ja maar dan heb je ook een groot verschil,
het is toch niet zo dat als jij op wat voor (onzuivere) manier je pony als een D hebt laten meten terwijl het een E is ze er 9 van de 10 keer gewoon mee weg komt omdat ze bijna nooit meer worden nagemeten?

Welkom in de echte wereld. :(:)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:56

Ik weet niet, ik heb ook wel eens gehoord dat mensen het meten oefenden met een punaise aan de meetstok, zodat als de meter dan kwam de pony van zichzelf een beetje in elkaar kromp.

En ik rijdt een e, en daar ben ik trots op! Ik haal de nationale top toch niet, laat staan dat ik dus ooit internationaal zal rijden met deze pony (e-ponys worden internationaal niet erkend).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:59

:Y) het is gewoon dat ik dat nogal idioot vind aangezien D pony's nou eenmaal 100000 keer geliefder zijn in de sport dan E pony's dus wat gaan we voortaan doen, gewoon opschrijven dat onze E pony helemaal geen E pony is maar een D.

Ja dat bedoel ik Olijkje, ze zullen aan de top toch wel gaan controleren? of internationaal denk dat ze een beetje raar staan te kijken als jij mee wil gaan doen aan het EK en dat je dan met je E pony komt aanzetten.
Ook ik ben trots op mijn 153,5 cm hoge haarbal

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:02

Ik heb een E van 154, en dat vind ik geen probleem. Als ik ooit hoog zou mogen komen dan start ik gewoon bij de paarden :D
Een E is toch een beetje een te klein gebleven paard :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:04

Ik denk niet dat je E pony's altijd een klein gebleven paard kan noemen :n er is zeker wel vraag naar die categorie, en er is ook juist gefokt naar dat tussen maatje.
Zo ook mijn pony, mama paard papa pony denk niet dat het de bedoeling was dat ze een paard werd :+

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:35

ik ben er na 3 jaar ook achter gekomen dat mijn D een E is. (151 cm) En ach, een EK 'penny' droom is nou niet meer mogelijk, maar Nederlands kampioen ZZ worden is toch ook kei mooi? :D (om voorbeeld te geven wat wél mogelijk is)