MLoeser schreef:Ninthe schreef:Arabesk, ik vind je reactie erg kort door de bocht. Als we zo gaan beginnen is alles dierenmishandeling. Ik blijf erbij dat als je de slof netjes en goed gebruikt het geen kwaad kan, en het absoluut geen dierenmishandeling is. Maar goed, je zal me toch geen gelijk geven ben ik bang
Sorry dat ik het zeg, maar de visies van Arabesk zijn wel vaker kort door de bocht en zeer star. Het stukje tekst dat ze quote is dan ook berust op het vele misbruik van de slof. Helaas is het misbruik van deze teugel tegenwoordig helaas de norm, of in iedergeval het beeld van de norm onder de meeste ruiters, en zeker de naturals. (ja ik doe ook aan PNH, bitloos, natuurlijkbekappen en natuurlijk paardenhouden, maar ben per defenitie geen natural omdat ik het een en ander weet van hulpteugels en bitten, tsja wat dat betreft zijn de meeste naturals nogal star.) Van de naturals is zowizo de insteek vaak zo dat alles wat zei niet (horen) te doen dierenmishandeling is en dat je niet goed bent voor je paard.
Klopt helemaal.

en al onze paarden zijn ook supermakkelijk te rijden of worden dat wel met een goede instructie