Wat doen jullie met je paard/pony??met dit vervelende weer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mees1

Re: Wat doen jullie met je paard/pony??met dit vervelende weer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:50

Ik rij nu gewoon door, maar dit komt omdat ik per 1 jan. op een stal sta met 2 binnenbakken en ik kan zo van stal binnendoor naar de binnenbak....(wat een luxe..)
De paarden komen ook allemaal (als het allemaal kan) een paar uur naar buiten 's morgens.
Ik rij dus m'n wedstrijden ook nog gewoon door. Maar ik kan me voorstellen als je afhankelijk bent van een buitenbak en daar is niet in te rijden dat het allemaal wat lastiger wordt. Elke avond, paard op de trailer enz. was voor mij geen optie.

Ben dus heel blij met m'n binnenbakken!!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:25

Ik heb ook niet zo veel problemen met het weer, mijn paarden staan gewoon dag en nacht buiten met schuilstal, en ik kan rijden in een binnenbak op 5 minuutjes stap afstand.
Het enigste wat ik een beetje mis is dat je nu niet zo makkelijk een buitenrit kan maken, daar zijn de paden echt te hobbelig en bevroren voor.

koe_x

Re: Wat doen jullie met je paard/pony??met dit vervelende we

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:05

Bij ons is de buitenbak veeeeeel te hard, nat en besneeuwd!!!!!!!!!!
De wei is ook heeeeeeel hard, niet gelijk, besneeuwd!!!!
En de longeerbak is glad, hard, niet gelijk!!!
We hebben geen binnenbak geen stapmolen/trainingsmolen, we hebben ook geen pad-dock en de dichts bijzijnde binnenbak is in lierop!!

Dank je wel voor de reacties, ik heb wel gelezen dat de mensen die dezelfde dingen wel/niet hebben als ik ook weinig tot niks doen!

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:11

Onze paardjes staan te verpieteren op stal, snik, de paarden die in trainig lopen worden smorgens in de veewagen geladen en rijden dan in een binnenbak hierverderop maar mijn eigenste knollie staat al 3 dagen binnen, die word helemaak gek straks als hij los mag, de bak is keihard en glad, ik hoop dat het niet te lang duurt.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:17

Onze buitenbak is besneeuwd en wat te hobbelig om in te rijden. Daarnaast is de weg naar de buitenbak 1 grote ijsbaan, dus dat haalt niets uit.

Buitenrijden lukt ook niet, want de weg waar de stal aan staat is helemaal aangevroren (wordt niet gestrooid) en dus levensgevaarlijk glad.

Dus doen we niets Haha!
De paarden gaan dagelijks lekker in de wei en dat was het , als het beter weer wordt, trainen we maar weer verder!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:18

Ik heb hem nu iedere dag in de stapmolen staan omdat de bak onrijdbaar is....

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:27

Mijn paarden staan al sinds maandag op stal...echt niet leuk.
twee oudere paarden lopen wel in de paddock maar die doen heeeeel voorzichtig.
1 paard kan ik mee de straat op maar de andere twee zijn niet verkeersmak.. de bak is echt een drama sinds zondag. was keihard en vlak maar door de vele regen van zondag nu een ijsbaan en bij dooi een hele gladde modderbende..
Durf het niet aan om ze los te laten.
Land bij de stal is ook spekglad, allemaal ijs.. dus ook geen optie.

Ben onderhand een beetje radeloos aan het worden..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:33

Snachts op stal, smorgens na het voeren naar buiten. Ik voer nu ook minder en doe beetje grondwerk 1x in de week ofzo en verder lekker poetsen en buiten laten lopen..

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:38

Ik doe ook helemaal niks ermee. Ze gaan wel veel naar buiten 8 uur per dag. Ze staan wel in een weiland met heel veel en dik gras, dus daar is de grond eigelijk niet echt hard. Ze lopen alleen beetje elkaar op te fokken. vaak ff 5 min lang steigeren bokken en sprintjes trekken en dan gwn hooi eten in de wei. Ik rij ook niet. Want we hebben niet een binnenbak in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:43

Ik kan momenteel niet rijden.

Onze binnerijbaan heeft een Eb en vloed bodem en is dus stijf bevroren.
Wel gesleept en dus vlak maar echt rijden doe ik er niet in. Hoogsten wat stappen aan de hand. Wil geen blessures riskeren.
Longeerbaan is redelijk begaanbaar. Bovenlaag is los, onderlaag wel iets hard dus paarden hebben weinig grip. Kan dus ook niet echt gek in worden gedaan.
Lopen, wandelen buiten op straat is hier onmogelijk nu, de wegen zijn spekglad door het opgevroren en aangereden sneeuw.
Met de trailer weg kan ik niet want heb een onlaadbaar paard...
Wel komt ze er dagelijks even uit. Nu ook weer niet zo lang anders krijgt ze klompen onder haar ijzers wat weer blessure vehogend werkt natuurlijk.

*zucht* ik wou dit weer nu weer eens voorbij was....

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:11

haha! ik rijd lekker in de binnenbak!! met me verzorg pownie!! lekker poetsen wandelen! dats it

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:13

helaas vanaf maandag doe ikniks met hem.want we zijn pas aan het opbouwen na 10 maanden blessure. en hebben geen binnenbak ter beschikking, plus ligt hier overal nog heel veel sneeuw. Dus ik riskeer het niet voor valpartijen.... Dat is het me niet waard.Dit weekend gaat de temperatuur ietse naar boven, kijken of dan de bak te doen is.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:19

Ik rijd gewoon, welliswaar in de binnenbak (maar ook daar kan het koud zijn! nix voor mij dit weer!) en ook de wedstrijden worden gewoon gereden (mits het niet glad op de weg is en ook geen harde wind staat)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:19

die van mij staan overdags in de wei (met sneeuw)
en haal ze laat in de middag naar binnen,ik kan niet rijden,want de straten worden daar niet gestrooid,en moet om in de binnen bak te komen een minuut of 10 stappen over de weg!
dus ze heeft nu vakantie.(al weer)
ik wil ze niet op stal houden,want als ik ze pas weer buiten zou zetten als de sneeuw en vorst weg zijn,dan is het echt een bommetje en zal er meer gevaar op blesure zijn dan nu ze iedere dag nog gewoon buiten komt,ze weet haar eigen goed aan te passen in de sneeuw.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:21

mezelf goed opwarmen als ik terug kom van indi...

voor de rest weinig anders. ik kan nog steeds heerlijk lange wandelingen met haar maken aan de hand. zolang ze niet schrikt en dus geen onverwachtse bewegingen maakt maakt de gladheid niet heel veel uit. ze geniet er duidelijk van, en draaft ook heerlijk vrolijk door het bos naast me Lachen

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:42

mesten poetsen beetje gekdoen, weer mooi maken, manen doen knotjes oeffenen, en als het kan lekker even wandelen, rijden komt er nu niet van Boos!
laat de zomer maar weer komen! Haha!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:47

Ik heb niet zo n problemen met dit weer ,
We hebben een binnenpiste dus k rij gewoon lekker , wat minder zwaar en wat langer inrijden zodat de spieren lossen ,
Maar wandelen zie ik voor de moment niet zo zitten , de grond is toch iets tè bevroren !

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:17

Die van mij staan overdag heel de dag in de paddock, die grond is niet eens zo hard (terwijl het 's nachts toch flink vriest).
Omdat ik tegenwoordig alleen over een buitenbak + longeerbak beschik, en die met die erge vrieskou toch wel een beetje hard is, doe ik ook weinig. Poetsen, en wat grondwerk, bijna elke dag. Wandelen buiten doe ik momenteel niet, de stoep is nog te glad.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:35

Wij hebben alleen een buitenbak waarin ik nu niet kan rijden. Ik kan wel met de trailer naar een binnenbak en die afhuren maar de wegen zijn glad en rondom stal niet gestrooid dus momenteel te gevaarlijk om op pad te gaan. Ook het bos in kan niet vanwege de sneeuw die bij ons ligt. Ze staat wel van 10 tot 4 in de wei dus benen strekken kan wel!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:36

wandelen in het bos.. zo wie zo hebben wij geen bak.. dus altijd in het bos..

nu alleen ipv rijden wandelen erg goed voor de relatie met je paard Bloos

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:39

We hebben een tijdelijk ' winterstop ' ingelast. Ik heb het even 3 maanden druk met studie. Komt goed uit met dit weer. Ze staat nu 24/7 op de weide. We zijn wel druk bezig met het opbouwen van onze band. Dit houd in lekker de tijd nemen om haar uitgebreid te poetsen. En samen wandelen, maar dat kan alleen als het dooi is. Moet er niet aan denken uit te glijden als zij iets trekt.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:40

Mijn paard speelt geregeld in de paddock en ik rijd m zo i zo 3 a 4 x in de week ..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:24

Rotweer? Ik vind het heerlijk, zonnetje, lekkere vrieskou.
We doen nu wel alles op een lager pitje. De ondergrond in de bak is bevroren, de toplaag is wel zacht, is zo'n 4 cm. We kunnen in ieder geval wel rijden, zij het dat het wat beperkt is tot stap en draf en een klein galopje. De paarden zelf zijn veel voorzichtiger met lopen dus we dringen ook niet aan. Longeren gaat ook nog wel en iedere dag wordt de bak weer gesleept om hem vlak te houden. Wedstrijden afgezegd, lessen ook. We komen de winter zo wel door.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:47

paarden gaan elke dag om 12 uur naar buiten tot 5 uur dus komen der gelukkig uit.de bak is nu pas niet meer te rijden dus of naar buiten of longeren

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:50

Als ik sommige berichten lees heb ik het zo slecht nog niet.
Wij hebben een grote binnenbak waar ik in kan rijden. De paarden gaan bij mijn stal nu niet naar buiten vanwege de harde ongelijke grond. Maar ze worden wel een paar keer in de week losgegooit.
Ik snap dit wel maar vind dit echt balen! GRRR... het moet echt ophouden met vriezen.
Want mijn pony is strontvervelend wanneer ze niet naar buiten kan.