3 jarige, geen gelul in de krul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: 3 jarige, geen gelul in de krul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:12

Elliebelle schreef:
Citaat:
hihihi wat strak gegeten?????

lieffie, ik heb geen slof nodig om een paard bij pas een nageeflijk te hebben........... en ik hoef ook niet te rukken of te plukken......... sterker nog de paarden die ik gereden heb zouden rukken en plukken belonen met een hap zand, dus niet handig Lachen

misschien beter lezen, want wij hebben het hier over de oprichting, niet over nageeflijkheid Lachen Lachen

voor de oprichting moeten ze eerst meer spieren hebben ontwikkeld achterin...........

maargoed, dat moet jemaar net weten natuurlijk Lachen

Bedoel je dat jij geweldig bent? Koe
En deze discussie gaat ook niet over hoe JIJ je paard rijdt, maar over het algemeen. Maar schijnbaar voel je je toch aangesproken, dat lijkt me dan nergens voor nodig.

ik weet wat ik wel en wat ik nietkan ja Lachen

en ik zie er geen kwaad in om een jonkie gelijk gewoon correct te rijden Lachen

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:13

Mijn vroegere merrie Caylee liep als 3 jarige met der neus tussen der voorbenen uit zich zelf.
Die moest je flink voorwaarts rijden wilde je de loodlijn halen.
Dat was dan wel een kruising fries, die krullen wat meer uit zich zelf heb ik het idee van.
Zelfs met haar toenmalige verzorgster van 12 liep ze op de ponyclub zo.
Ik heb bij haar nooit hulpteugels kunnen gebruiken, dan werd ze echt helemaal gek.

asjemenou

_Inga schreef:
Gelijk heb je asjemenou, de meesten druk je op het knopje en ze lopen in de perfecte houding, ik hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt! Ach gut

Toch zeker de helft teveel als ik het zo lees. Boos!
Ik zoek ook altijd de verkeerde uit, keer op keer. Huilen

Vala

Ik vraag me af wat de ervaring van de TS is met het rijden van jonge paarden? Want idd, vrijwel elk jong paard kruipt achter de loodlijn op zoek naar zijn balans.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:14

Ken het soort hier is een manege hulpteugel erop en trekken maar. En dan nog is zoveel mogelijk been geven en vastzetten zodat het dier niet meer weet wat te doen. Om er na vijftien minuten af te springen en dan maar alla power en paint te longeren.
Maar van een haw post kan ik dat niet afleiden, geef liever een mening over dingen dat ik zelf zie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:16

Je kan het idd beter in real life aanschouwen en dan een mening geven dan je op zondagmiddag op gaan zitten naaien over foto's op HAW.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:19

Ik heb het ook over het algemeen het rijden wat in maneges en pensionstallen gebeurt, en dat er zelfs mensen zijn die er trots op zijn en er foto's van maken en het op internet zetten. Dat vind ik echt vreselijk.Knipoog

Iemand die vroeg wat mijn ervaringen zijn met jonge paarden?
Ik heb mijn eigen pony ingereden die nu met succes in de wedstrijden loopt, en heb ook al meerdere andere jonge paarden gereden, en ja die willen zich ook wel oprollen maar dan is mijn oplossing om ze naar voren te rijden, en het nagefelijkheid op de 2e plaats te zetten. Maar dat geld niet voor iedereen zo te zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:23

nageeflijkheid is niks meer of minder dan het gevolg van correct rijden............ ik ben bang dat je in de war bent met in de krul

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:26

Wat loop je toch te zeuren man! Sjongejonge. Ja, er zijn paarden die in de krul getrokken worden, en de betreffende ruiters zullen vanzelf last krijgen van rijtechnische problemen met hun paard of pony. Ik ben het eens met de bevindingen van Kiwiko, hoewel jij niet echt plaats laat voor een discussie, zolang we geen ja en amen zeggen op hetgeen wat jij te vertellen hebt. En ik zie jonge paarden liever te diep dan met de kop bij Jezus op schoot. en het te diep lopen komt niet altijd voort uit geruk en gepluk, maar ik ben bly te horen dat jij alles perfect weet te rijden en op te lossen, voortaan als myn paarden te diep lopen breng ik ze naar jou. Ga in plaats van heel dagen te lopen zeiken op anderen genieten van je eigen paarden en wees trots dat het jou wel lukt.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:27

KiWiKo schreef:
nageeflijkheid is niks meer of minder dan het gevolg van correct rijden............ ik ben bang dat je in de war bent met in de krul

1. op eigen benen laten lopen, en alles voorwaarts oplossen ook opkrullen.
2. als het paard zijn eigen balans gevonden heeft = word hij vanzelf op de juiste manier nagefelijk en doordat jij alles naar voren oplost zou hij niet onder LL gaan lopen.

Ik weet niet wie hier in de war is, maar dit is mijn gedachte van correct rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:28

maar als een paard gewoon gelijk in balans is omdat jij correct rijd is er dus geen probleem toch?????????????????????

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:28

Nikkerr schreef:
Wat loop je toch te zeuren man! Sjongejonge. Ja, er zijn paarden die in de krul getrokken worden, en de betreffende ruiters zullen vanzelf last krijgen van rijtechnische problemen met hun paard of pony. Ik ben het eens met de bevindingen van Kiwiko, hoewel jij niet echt plaats laat voor een discussie, zolang we geen ja en amen zeggen op hetgeen wat jij te vertellen hebt. En ik zie jonge paarden liever te diep dan met de kop bij Jezus op schoot. en het te diep lopen komt niet altijd voort uit geruk en gepluk, maar ik ben bly te horen dat jij alles perfect weet te rijden en op te lossen, voortaan als myn paarden te diep lopen breng ik ze naar jou. Ga in plaats van heel dagen te lopen zeiken op anderen genieten van je eigen paarden en wees trots dat het jou wel lukt.

Sorry maar dit is helemaal niet mijn gedachte? Ik geef gewoon mijn mening en ik merk dat die door jullie dressuurruiters niet gewardeerd kan worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:29

Dan is de nageeflijkheid toch nog steeds een gevolg van het correct rijden, alleen beschrijf jij het correct rijden nu zoals het woord dat voor jou betekend.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:31

ik heb respect voor jouw mening maar de aap komt nu uit de mouw volgens mij: wij dressuurruiters........Als je ons zo omschrijft werp dan geen discussie op want dat is dan gelijk al nutteloos.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:31

Nikkerr schreef:

en zo is het maar net Knipoog dit vind ik een goeie

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:33

Ik waardeer meningen mits ze voortkomen uit de mond van iemand met een ruimere ervaring en meer kennis dan waar ik over beschik. Zoals jij hier je mening loopt te verkopen krijg ik alleen maar irritaties, en niet omdat ik je mening niet waardeer maar meer omdat het gewoon geblaat is van iemand die niks beters te doen heeft dan anderen af te blaffen, te zeuren en dat terwijl je misschien net 16 bent. En dan volwassenen met een veel meer ervaring, veel meer kennis en veel meer wijsheid zo'n laffe discussie aangaan, want dit noem ik geen discussie, zoals jij je mening verkondigt en tracht te discusieren. Dit is puur zeuren.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:33

Ik heb jaren dressuur gereden, maar mijn mening is behoorlijk veranderd, ik heb respect voor mensen die het op de juiste manier doen. Maar dan open ik een topic over dit onderwerp.
Nou dat had ik beter niet kunnen doen iedereen voelt zich gelijk aangevallen.
Echt een typisch topic van hoe jaag ik een dressuurruiter op de kast. Ik denk dat ik mijn mening duidelijk heb gemaakt, maar niemand dat kan waarderen dus lijkt me dit wel een goed einde voor dit topic van mij.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:33

Weet je wat het probleem is met dit soort eindeloze discussies?
Alle termen worden door elkaar gebruikt, terwijl ze niet hetzelfde betekenen.
En dan bedoel ik
- in de krul (om maar meteen met het ergste te beginnen)
- nagevelijk
- op/achter de loodlijn
- aan/achter de teugel
- verzameld
Dit zijn allemaal verschillende zaken! Wie de schoen past trekke hem aan, maar wie al deze termen klakkeloos door elkaar gooit, heeft gewoon nog niet begrepen waar het om gaat. Toch?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:34

KiWiKo schreef:
maar als een paard gewoon gelijk in balans is omdat jij correct rijd is er dus geen probleem toch?????????????????????

Maar wil je dan ook zeggen dat wanneer een jong paard niet nageeflijk loopt dat het dan niet correct gereden wordt?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:35

zo goed dat je het allemaal op een foto kan zien en een wedstrijd is ook een moment opnamen jij weet toch niet hoe die genen thuis rijd???

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:35

Elliebelle schreef:
Ik heb jaren dressuur gereden, maar mijn mening is behoorlijk veranderd, ik heb respect voor mensen die het op de juiste manier doen. Maar dan open ik een topic over dit onderwerp.
Nou dat had ik beter niet kunnen doen iedereen voelt zich gelijk aangevallen.
Echt een typisch topic van hoe jaag ik een dressuurruiter op de kast. Ik denk dat ik mijn mening duidelijk heb gemaakt, maar niemand dat kan waarderen dus lijkt me dit wel een goed einde voor dit topic van mij.

meer een typisch geval van pubermeisje raakt uitgeluld omdat ze er toch minder van lijkt te weten dan dat ze in eerste instantie dacht.
Fijne dag nog.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:36

Claudia__ schreef:
KiWiKo schreef:

Maar wil je dan ook zeggen dat wanneer een jong paard niet nageeflijk loopt dat het dan niet correct gereden wordt?

Een paard dat correct gereden wordt, gaat vanzelf nageeflijk lopen. Knipoog
Doen ze dat niet, dan doe je idd iets verkeerd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:37

Claudia__ schreef:
KiWiKo schreef:

Een jong paard loopt over het algemeen niet volledig in balans, en balans is nodig om nageeflijkheid te verkrijgen, maar hier kan naartoe gereden worden dus dat gaat volgens mij niet op. Althans ik denk n iet dat Kiwkiko hem zo bedoelde. Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:38

voel me niet aangesproken vind het gewoon een beetje dom van je dat je dit zo neer zet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:38

Ja, sorry, die vetgedrukte zin over hoe jaag ik dressuurruiters op de kast valt bij mij ook verkeerd hoor. TS wil niet eens normaal discussieeren maar alleen maar iedereen die kritisch reageert over 1 kam scheren.