Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..
Ponybokjes schreef:Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..
Inderdaad!
benangelique schreef:sommige paarden zijn echt klieren, die doen het erom. baasje bang? mooi, kan ik weer lekker op de wei. veel mensen denken dat paarden niet zo redeneren, nou... ze zitten er echt bij en als ik zeker weet dat het klieren is, kan ie een mep krijgen. liefst nog met het handvat ook, zodat hij de knop goed voelt tussen zijn oren.
zal nu wel half bokt over me heen krijgen, maar veiligheid voorop.
. Ik ben uiteindelijk in de steigerbeweging mee naar voren gegaan en in de beugels gaan staan, heb het paard met mijn hand een goede klets tegen zijn kaak verkocht en het was in een keer klaar met de ellende. Helaas alleen bij mij want het paard wist prima dat baasje peeën scheet en was daar dus nog even vervelend tegen. Uiteindelijk natuurlijk verkocht en ik weet zeker dat als de nieuwe eigenaar er assertief mee rijdt er verder geen centje pijn is. JaMyGuCcI schreef:het paard associeert de klap als het stoten van zijn hoofd maar als dit meerdere keren per het rijden gebeuird heeft het geen nut
ik heb weleens gehoord dat iemand een rauw ei op het hoofd van het paard heeft stuk geslagen hierdoor dacht ie dat ie zijn hoofd heeft gestoten en zich heeft verwond schijnt te helpen
Noek__ schreef:Ik vind dit ook helemaal geen goed idee!
erg voor dat paard!
Maar ik heb me ook ooit eens laten vertellen, dat als een paard stijgerd je het gevoel moet geven dat het onaangenaam is, of dat hij ergens tegenaanstoot. Mij zeiden ze dan een ei te gebruiken ( gelukkig was het niet voor de paarden waar ik mee rijdt). En dat ei kapot te slaan op het hoofd als het paard stijgerd. Ook dat vind ik niet zo n goed idee, hoewel het wel degelijk effect heeft. Toch maar een smerig boeltje op het hoofd van je paard! en ik denk ook niet dat je altijd eieren op zak hebt als je gaat rijden.
Andere manieren bedenken dus als dat.
x
Djaleesa schreef:Noek__ schreef:Ik vind dit ook helemaal geen goed idee!
erg voor dat paard!
Maar ik heb me ook ooit eens laten vertellen, dat als een paard stijgerd je het gevoel moet geven dat het onaangenaam is, of dat hij ergens tegenaanstoot. Mij zeiden ze dan een ei te gebruiken ( gelukkig was het niet voor de paarden waar ik mee rijdt). En dat ei kapot te slaan op het hoofd als het paard stijgerd. Ook dat vind ik niet zo n goed idee, hoewel het wel degelijk effect heeft. Toch maar een smerig boeltje op het hoofd van je paard! en ik denk ook niet dat je altijd eieren op zak hebt als je gaat rijden.
Andere manieren bedenken dus als dat.
x
Dat is inderdaad een oplossing. Maar een paard hoef het niet uit een rede te doen, Een paard kan het ook uit gemenigheid doen en een paard kan dominant zijn soms is voorwaarts rijden bij sommige niet de oplossing. Ik vind ook dat wil je zo`n ei over hem heen gooien moet het paard wel extreem steigeren uit gemenigheid. Niet bij een paard die het eens in de 7 maanden doet als het ware. En je moet het ook kunnen, ik zou zoiets namelijk niet aandurven.

beantsje schreef:een flinke tik op zijn kont was effectiever, dan gaat hij voorwaarts en kan hij niet stijgeren!