arnjojo schreef:Ik gebruik helemaal niks!ben er erg trots op. Ik doe alles op mijn zit en eventueel met been/teugel hulp. Ik rij overrigens dressuur/ recreatief
Ik vind het ook helemaal niet nodig allemaal... Het wordt door vele mensen verkeerd gebruikt! Dan liever niet op de markt dan mensen die het verkeerd gebruiken en hierdoor de paarden verpesten..
beetje kort door de bocht om dat te zeggen als je zelf een paard hebt dat perfect aan de hulpen staat etc.
Voor mij hebben een zweep en sporen een verschillende werken... Sporen om iets duidelijker in m'n beenhulpen over te komen... En Yv even te attendereren dat ze moet reageren
. En m'n zweep gebruikte ik eigenlijk wel als strafmiddel.. Want ze had altijd wel haar kuren als we net begonnen te rijden.. Maarja, als ik een week met zweep had gereden kon ik daarna zonder rijden. M'n sporen had ik altijd om in principe.. Maargoed, ik kan dus niet zeggen wat beter is... Voor mij is de werking gewoon anders
ben er erg trots op. Ik doe alles op mijn zit en eventueel met been/teugel hulp. Ik rij overrigens dressuur/ recreatief
).
)