xRomanxMir schreef:Marijkjuh schreef:Ik zou het geen dierenmishandeling noemen, maar er zijn betere plekken waar een pony kan staan. Er word er onkundig met de pony's omgegaan, ze krijgen van alles toegstopt en het rijden met die pony's is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak trekken en schoppen de kindjes er maar wat aan. Maar kinderen van een jaar of 8 weten waarschijnlijk ook niet beter en ik denk dat het gemiddelde gezin dat daar komt nou ook niet veel met paarden heeft. Dus hoe kunnen hun nou weten hoe je correct met die pony's om moet gaan. Bovendien vinden de kinderen het geweldig, een pony voor hunzelf. Ik denk dat de mensen meer begeleid moeten worden over het hoe en wat als ze zo'n weekend een pony bij hun huisje hebben. Maar zowiezo vind ik het hele gebeuren daar nogal onverantwoord.
ja dat vind ik ook, maar het is niet het toppunt van mishandeling. (vind ik).
Nee, maar moeten we het daarom maar goed vinden? Want we kunnen ze ook niet voeren. En we kunnen ze ook doodslaan. En we kunnen ze ook maanden kreupel laten lopen. Maar omdat we dat allemaal niet doen is het goed?
Je moet niet rekenen vanuit het toppunt van mishandeling (een dier schoppen en slaan en verder dood hongeren en uitdrogen) maar vanuit hoe het leven van een paard eruit hoort te zien. Dus met een mooie grote weide waar het 20 uur per dag lekker kan lopen (evt. icm een stal die mooi, groot en schoon is), met veel individuele aandacht door mensen die met paarden om kunnen gaan en die weten wat ze doen. Eventueel met een uur (of doe eens gek, 2) beweging die er niet alleen op gebaseerd is om degene die erop zit te vermaken mee ook om het paard te verbeteren, zijn conditie te verbeteren en die daarom een goede opbouw heeft in intensiteit. Met een goede voeding die van paard tot paard bekeken wordt met een deskundig oog. Met niet alleen groepsgenoten maar ook mensen die ze met grote regelmaat zien en kunnen vertrouwen.

Ik las dat ze in de winter vakantie hebben? Als dat zo is vind ik dat dan wel weer een +puntje. Maar dat is (zover ik van de filmpjes kan beoordelen) een van de weinige.
.