Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:34

xRomanxMir schreef:
Marijkjuh schreef:
Ik zou het geen dierenmishandeling noemen, maar er zijn betere plekken waar een pony kan staan. Er word er onkundig met de pony's omgegaan, ze krijgen van alles toegstopt en het rijden met die pony's is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak trekken en schoppen de kindjes er maar wat aan. Maar kinderen van een jaar of 8 weten waarschijnlijk ook niet beter en ik denk dat het gemiddelde gezin dat daar komt nou ook niet veel met paarden heeft. Dus hoe kunnen hun nou weten hoe je correct met die pony's om moet gaan. Bovendien vinden de kinderen het geweldig, een pony voor hunzelf. Ik denk dat de mensen meer begeleid moeten worden over het hoe en wat als ze zo'n weekend een pony bij hun huisje hebben. Maar zowiezo vind ik het hele gebeuren daar nogal onverantwoord.

ja dat vind ik ook, maar het is niet het toppunt van mishandeling. (vind ik).

Nee, maar moeten we het daarom maar goed vinden? Want we kunnen ze ook niet voeren. En we kunnen ze ook doodslaan. En we kunnen ze ook maanden kreupel laten lopen. Maar omdat we dat allemaal niet doen is het goed?

Je moet niet rekenen vanuit het toppunt van mishandeling (een dier schoppen en slaan en verder dood hongeren en uitdrogen) maar vanuit hoe het leven van een paard eruit hoort te zien. Dus met een mooie grote weide waar het 20 uur per dag lekker kan lopen (evt. icm een stal die mooi, groot en schoon is), met veel individuele aandacht door mensen die met paarden om kunnen gaan en die weten wat ze doen. Eventueel met een uur (of doe eens gek, 2) beweging die er niet alleen op gebaseerd is om degene die erop zit te vermaken mee ook om het paard te verbeteren, zijn conditie te verbeteren en die daarom een goede opbouw heeft in intensiteit. Met een goede voeding die van paard tot paard bekeken wordt met een deskundig oog. Met niet alleen groepsgenoten maar ook mensen die ze met grote regelmaat zien en kunnen vertrouwen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:36

Nou snap ik het even niet want in het begin zei je nog dat de pony's het goed hadden? Maar kom, het lijkt me heel goed mogelijk dat je van mening bent veranderd. Lachen

Ik vind het echt niet kunnen. Het kan nog zo fijn zijn voor de kinderen, een eigen pony voor een periode maar de pony's moeten geluk hebben bij we ze terecht komen en dat vind ik jammer, dat zou opzich al niet mogen gebeuren.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:36

Nee dierenmishandeling niet maar dat het niet altijd even vriendelijk gaat daar ben ik het mee eens Knipoog

Mijn ervaringen zijn bar maar dan ook echt barslecht

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:38

Misschien kunnen mensen iets meer vertellen over wat ze daar zelf hebben meegemaakt en gezien? Dan gaat dit topic wat meer leven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:41

Ts, eerst schrijf je dat de pony's het goed hebben en zelfs in de ochtend en avond veel gras krijgen en de loop van pagina schrijf je dat het niet het toppunt van mishandeling is en vervolgens lees ik dat je het zielig vind voor de shets...

Ik denk dat je niet alles over 1 kam moet scheren en zelf ervaren hoe het is.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:42

Vjestagirl:

Ik bedoel, dat die paarden het slecht daar hebben ja. << Dat stuk zijn we met elkaar eens. En ja mensen kunnen ze doodslaan of laten verhongeren. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar het gebeurt ja. Ik ben het met je eens.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:43

Ik denk dat pony's doodslaan op een ponypark een beetje te veel The A Team gehalte is...

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:44

Less schreef:
Ts, eerst schrijf je dat de pony's het goed hebben en zelfs in de ochtend en avond veel gras krijgen en de loop van pagina schrijf je dat het niet het toppunt van mishandeling is en vervolgens lees ik dat je het zielig vind voor de shets...

Ik denk dat je niet alles over 1 kam moet scheren en zelf ervaren hoe het is.

Ik bedoel daarmee dat ze het niet superslecht hebben maar ook niet goed, kinderen gaan er tegen aan schoppen en laten verhongeren dat vind ik dierenmishandeling. Het topic ging over of jullie dachten dat het dierenmishandeling was. Ik dacht eerst van niet. Maar nu ik alle berichten telkens lees verandert een mens van mening.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:45

Less schreef:
Ik denk dat pony's doodslaan op een ponypark een beetje te veel The A Team gehalte is...

Ja maar mensen kunnen het doen Knipoog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:50

Ik bedoelde niet op het ponypark, maar in het algemeen. Er zijn altijd plekken waar pony's het slechter hebben, dat maakt ppc nog niet goed

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:51

Even een paar dingentjes dan :
Veel van de pony's moeten veel lopen Knipoog
Bamboe stokjes worden verkocht als zwepen :S
Voor mijn neus werd er een pony geslagen met een paraplu ( Door een bezoeker)
Ik vind dat er slecht toezicht word gehouden.
Die wedstrijde zo hard mogelijk door een pacour(weet niet of het nog steeds zo gaat) crosse de bitjes worden gehhel uit de mond gesleurd.
Die hoofdstelle vind ik ook niet echt goed.

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:55

Ik ben er een x geweest te kijken en ik vond het gewoon zielig.
Er was een meisje aan het rijden (zonder zadel, met halster met bit eraan) en de pony ging gewoon telkens liggen, hij wou niet meer.
Ook waren er 2 meisjes die op een pony wouden rijden, een groot meisje en een klein meisje. De grote wou een grote pony en de kleine liever een wat kleinere. En ja hoor, de grote kreeg een kleintje en de kleine een grote. Ook hadden ze de halsters(met bit eraan vast) gewoon aan een kapstok hangen zeg maar en de pony die gepakt werd kreeg het halster dat vooraan hing om/in.
Op de paden waar je liep mocht alleen gestapt worden, er kwamen gewoon kinderen langs in galop:(
We zijn ook nog bij de stallen geweest en dat was wel netjes. ze stonden met z'n allen in een heeeele grote schuur en er lag veel hooi en werd ook goed uitgemest:) + puntje.
Maar dat is ook alweer 3 jaar geleden
zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:33

nou, ik vind het daar niet zo heel fantastisch.
kijk maar eens op youtube, en dan bij filmpjes van flytjelover
het zijn echt rotfilmpjes, arme beestjes..
ik vind dat ht zo niet kan,.
en ik ga ieder jaar met 10 partners naar ppc.
we hebben allemaal kinderen dus krijgen we een pony. Wij gaan niet om de kinderen te vermaken(ookwel een beetje..) maar vooral om de pony's een keertje te verwennen.. ze lopen nog geen kwartiertje per dag, we voeren ze stevig bij en blijven daar zo'n 6 weken. Verder ruilen we een paar keer van pony en per keer dat we gaan hebben we zo'n 30 shetties geholpen. Lachen
die beesten verdienen beter, dit is wat ik doe om die beestjes te helpen! het klinkt hard; maar wat ik gezien heb, HET IS DIERENMISHANDELING. :|

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:47

Ik ben er nog nooit geweest. Ik weet dus ook niet echt hoe het daar is.. maar als ik de filmpjes kijk die op youtube enz staan (en dat zijn er veel), vind ik het er niet zo vriendelijk uitzien.. Allemaal kinderen die veel te groot zijn en kinderen die hun handen zo ver uit elkaar hebben dat de pony wel aan de teugel MOET lopen. Sigaar Ik las dat ze in de winter vakantie hebben? Als dat zo is vind ik dat dan wel weer een +puntje. Maar dat is (zover ik van de filmpjes kan beoordelen) een van de weinige. Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:57

Margoot schreef:
we hebben allemaal kinderen dus krijgen we een pony. Wij gaan niet om de kinderen te vermaken(ookwel een beetje..) maar vooral om de pony's een keertje te verwennen.. ze lopen nog geen kwartiertje per dag, we voeren ze stevig bij en blijven daar zo'n 6 weken. Verder ruilen we een paar keer van pony en per keer dat we gaan hebben we zo'n 30 shetties geholpen. Lachen
die beesten verdienen beter, dit is wat ik doe om die beestjes te helpen! het klinkt hard; maar wat ik gezien heb, HET IS DIERENMISHANDELING. :|

En ondertussen geef je ppc wel financiële steun? Nee dat schiet lekker op... Rolleyes

Ik ben er nooit geweest, maar wil wel even mijn mening geven.
Het idee van een vakantiehuisje met een pony erbij is niet zo slecht, alleen er moet gewoon meer toezicht en controle zijn. Als er ook grotere meiden willen rijden, zullen ze grotere pony's moeten kunnen aanbieden, en er moet aan mensen uitgelegd worden hoe ze voor die pony moeten zorgen, wat kan en wat niet. Ook moet iedere pony gewoon eigen tuig hebben. Liefst ook een zadel, da's beter voor hun ruggetje. Ook zou je een maximum van 4 uur rijden moeten instellen, liefst met daartussen pauzes. Want als die pony's idd s'winters niks doen, dan moeten ze wel de kans hebben om wat conditie op te bouwen.

Ik vind het helemaal geen verkeerd idee, allemaal hartstikke leuk, maar er moet gewoon meer controle komen. Lachen

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:02

Miss_Malfoy schreef:
Margoot schreef:

En ondertussen geef je ppc wel financiële steun? Nee dat schiet lekker op... Rolleyes

die 10 huisjes meer of minder maken ook niet zo heel veel uit.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:08

Margoot schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Beter dring je er op aan daar, dat er beter met die dieren word omgegaan, en zoniet, boycotten die handel. Wijs mensen eventueel op betere alternatieven.
En mischien zijn er wel meer mensen die denken, wat maakt dat ene huisje nou uit... Veel, echt waar.

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:27

xRomanxMir schreef:
Heey,
ik ben er achter gekomen dat mensen op het gebied ppc verschillende meningen hebben Bloos .
en ik ga er binnenkort naartoe dus dan wil ik is weten hoe het daar is enz.
Hou het gezellig Knipoog.

(ik heb zowat hetzelfde topic geplaats bij young rider talk, dat was perongeluk verkeerd geplaatst)

Geloof toen ik klein was ik er een keertje geweest ben maar er zal toch gecontroleerd worden?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:44

Miss_Malfoy schreef:
Margoot schreef:

Beter dring je er op aan daar, dat er beter met die dieren word omgegaan, en zoniet, boycotten die handel. Wijs mensen eventueel op betere alternatieven.
En mischien zijn er wel meer mensen die denken, wat maakt dat ene huisje nou uit... Veel, echt waar.

klopt.. maar we hebben al een keertje een hele grote actie opgezet dat het geboycot werd, geen resultaat. We doen het nou zo, en als er een beter plan komt, informatie graag!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:51

Margoot schreef:
klopt.. maar we hebben al een keertje een hele grote actie opgezet dat het geboycot werd, geen resultaat. We doen het nou zo, en als er een beter plan komt, informatie graag!

Een ondernemer zoeken die er brood in ziet een dierwaardige versie van ppc op te zetten? Concurentie is en blijft de beste manier om bedrijven te verbeteren. Ja

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:53

Als ze ponyparkcity nou wat kleiner en minder commerciel maken, inderdaad meer begeleiding etc. Zo'n verantwoordelijkheid kun je beter bij kinderen van een jaar of 12 (of ouder) leggen, en dan wel met het liefst wat grotere pony's. Het is echt te groot, je kunt je kind beter naar een ponykamp laten gaan denk ik..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:55

Justice_ schreef:
Als ze ponyparkcity nou wat kleiner en minder commerciel maken, inderdaad meer begeleiding etc. Zo'n verantwoordelijkheid kun je beter bij kinderen van een jaar of 12 (of ouder) leggen, en dan wel met het liefst wat grotere pony's. Het is echt te groot, je kunt je kind beter naar een ponykamp laten gaan denk ik..

Inderdaad, of opdelen in kleinere stukken met ieder een apparte begeleider, die echt verantwoordelijk is voor die pony's.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:12

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:26

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:41

is er eigenlijk een mogelijkheid om die beestjes een goed pensioen te geven, genoeg bokkers die die stumperds een plekje willen geven.