Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
angelax schreef:ik vind het niet goed.
je hand moet de hele tijd stil zijn , en dan komt vanzelf de ontspanning en hoofdje naar beneden.

mystery1980 schreef:ander vraagje wat hiermee te maken heeft, mag je met je teugels spelen omdat je paard bv zijn hoofd kantelt en je hem zo wilt vertellen dat je dat niet wilt? (ik rijd western geen dressuur, svp hier rekening mee te houden)
mystery1980 schreef:ander vraagje wat hiermee te maken heeft, mag je met je teugels spelen omdat je paard bv zijn hoofd kantelt en je hem zo wilt vertellen dat je dat niet wilt? (ik rijd western geen dressuur, svp hier rekening mee te houden)
stelling natuurlijk alleen maar in de bochten.. Mareska schreef:Zo is het mij eigenlijk ook altijd aangeleerd en heb ik ook altijd gedaan, tot een paar weken geleden toen ik een proefles had van m'n nieuwe instructrice. Van haar moest ik mijn handen opstellen en hem aan de teugel rijden, en mijn handen stil houden tov de paardenmond.
Wat ik het grootste verschil vind tussen de twee manieren is dat ik mijn handen heel anders draag en een heel andere (prettiger) verbinding heb met de mond. Eerst drukte ik mijn handen (onbewust) naar beneden, had ik de ruggen van m'n handen boven en zaten ze vaak op de schoft te hangen. Nu heb ik ze rechtop, voor mijn gevoel moet mijn pink verder naar voren dan mijn wijsvinger (mijn polsen moeten een soort van knik maken, lastig uitleggen) en heb ik mijn handen dicht bij elkaar. Bij een paar cm verschil in m'n handhouding merk ik al verschil in de aanleuning.
), met als gevolg dat het koppie naar beneden gaat in een valse krul.
mireya schreef:Waarom heb ik dat nog nooit iemand hem/haar paard naar beneden zien rijden zonder dat die handen de hele tijd trekken? Word het dan nog zo vaak gedaan?
vur schreef:Als spelen het enige is dat je doet, dan schiet je daar niks mee op. Eerst goed nageeflijk en door zijn lijf rijden en als hij dat is, dan kun je lichtjes spelen om hem los te houden.