Hoevaak rijden jullie in de week en wat doen jullie dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Hoevaak rijden jullie in de week en wat doen jullie dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:09

ik rij nu nog maar 2 keer per week. dit omdat ik door de week op kamers zit.

Uris heeft een jaar stilgestaan en ik ben nu voornamelijk bezig om haar weer recht, soepel en op haar oude niveau terug te krijgen.
door de week komt ze trouwens wel voor de koets of aan de longe

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:12

Ik rijd met mijn leasepaardje (nu kreupel dus zolang op een ander) 4x per week: donderdag t/m zondag. Ik rijd donderdag meestal wel actief dressuur en vraag dan ook echt veel. Vrijdag heb ik les en dat is ook wel zwaar Bloos en zaterdag en zondag rijd ik meestal met vriendinnnen. Springen en Dressuur wissel ik af, het ligt er maar net aan of ik er zin aan heb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:46

De 3 jarige rij ik 3 keer in de week zo'n 20-25 minuutjes max. Veel overgangen, voorwaarts-neerwaarts en proberen laag en rond te rijden met veel lengte in de hals (richting het halsstrekken), dit omdat meneer nog wel eens wil op krullen. Op de linkerhand veel stelling proberen te vragen, kuitdruk geven of hij om mijn been wil buigen. Vooral veel voltes, gebroken lijnen, slange voltes en af en toe wat tempowisselingen. Op de recherhand af en toe wat meer oppakken, maar nog niet te veel. Lachen

Edit, de 8 jarige die mee op wedstrijd gaat rij ik zo'n 4 á 5 keer per week, waarvan 1 keer op wedstrijd. Thuis springen we eigenlijk amper, af en toe wat lage sprongetjes om bijv. lijntjes / in-uitjes te oefenen etc. Dressuurtechnisch vooral veel overgangen, galop-stap / stap-galop, vooral naar de losheid toe werken... (Is nogal een stugge dame)

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:23

Ik rij zelf 2 a 3 keer per week en longeer 1 keer in de week.
Mijn verzorgstertje rijdt 2 keer in de week.
Ik heb les en oefen zoveel mogelijk wat ik leer in de les.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:34

Ik rij zelf 2x in de week op mijn bijrijdpaard. Soms komt het wel vaker voor. Wij doen voornamelijk dressuur, maar ook wel is een sprongetje. In de zomer gaan we lekker naar buiten.

De andere dagen dat ze gereden wordt, wordt ze ook gewoon dressuurmatig gereden, en ook afwisseling een sprongetje of longeren. In de zomer is het bij hun ook voornamelijk dressuur lekker buiten of door het bos.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:19

Eigenlijk altijd 5x p.w. 2 daagjes heeft ze rust. ( Draversmerrie van bijna 19 jaar )
1 x dressuurles , vaak de rest in het bos of een keer in de bak.
Ook 1x in de 2 weken springles. Dus dan heb ik 2x pw les.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:23

Heb met mijn pony 1x p.week privéles (dressules). Daarnaast rijd ik hem nog zo'n 3-4 keer en dan soms wedstrijd in het weekend. 1-2 dagen heeft ie rust of dan longeer ik hem. Rijd puur dressuurmatig overigens.

Met mijn paard ga ik 1 x p.week naar clubles en rijd hem ongeveer 3 x daarnaast, ook dressuur (is een fries). Af en toe een wedstrijdje, bos of longere doen we ook.

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:27

min 4 x per week basis/dressuur/ balkjes
min 2 x per week longeren
min 1 x per maand vrij laten springen
en probeer regelmatig te wandelen e.d.

nouckski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:33

De ene week rij ik 3 keer, andere week wat meer of wat minder...ligt er maar net aan!
Volgens mij gaat het ook gewoon om de aandacht voor je paard en de lol die je samen hebt. Hoef je toch niet elke dag voor te rijden?
(geheel en al mijn mening uiteraard... Haha! )

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:26

in de zomer 3 of 4 x in door de week,
maar de eigenaar rijd dan int weekend.
in de winter maar 1 of 2 x door de week,
omdat het buitenrijden dan erg koud is !

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:01

Op mijn eigen pony (3jr), rijd ik 3 keer per week. 2 keer in de week longe. Tenminste ik probeer dit een beetje aan te houden. Dan ben ik vooral bezig met rechtgerichtheid, een beetje stelling en buiging. En vooral dat hij ontspant en op eigen benen loopt. Voor de afwisseling naar buiten. Beetje balkjes draven af en toe. En we gaan springen zodra de dressuur er goed in zit. Verder laat ik hem ongeveer 2x per maand vrijspringen zodat hij aan zijn techniek kan werken.
Dit vind hij erg leuk Haha!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:04

Ik rij standaard 2x in de week. Op maandag & vrijdag. Meestal ga ik gewoon een beetje rijden in de bak en springen, en meer niet. Soms ga ik ook gewoon lekker zonder zadel hobbelen als ik niet zoveel tijd heb, of gewoon denk dat Okki ook wel eens rust mag hebben Tong uitsteken Als het lekker weer is, [dus niet regenen/sneeuwen/donker] dan ga ik gewoon naarbuiten.

Laatst wel in de sneeuw gereden buiten, [foto's in profiel daarvan. Tong uitsteken ] maar dat was maar een kwartiertje, daarna weer lekker op stal. Soms rij ik ook nog op zondag, dan ga ik meestal naar buiten samen met mn vriendin.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:00

In de zomer probeer ik zo vaak mogelijk, 5 keer per week ongeveer. In de vakantie dan nog iets meer. Meestal rijden we dressuur, af en toe een sprongetje en buitenritten. Lachen
Nu het weer winter is rijd ik hoogstens 4 keer per week, maar vaak 3 keer per week. Nu rijd ik meestal dressuur, heel af en toe een sprongetje. Buitenrit niet zo vaak, dan ben ik na een paar minuten bevroren.. Scheve mond
Met dressuur oefenen we nu vooral op nageeflijkheid, reactie aan been, enz.

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:24

OohafoO schreef:
Hallo,
Hoevaak in de week rijden jullie en wat doen jullie dan?
Mijn haf vind dressuur een half uurtje leuk maar daarna verliest hij snel zijn concentratie. Springen vind hij helemaal geweldig.
Eigelijk rijd ik maar 3 keer in de week en verder word hij lekker:..Losgegooit, Grondwerk, gelongeerd, vrijspringen en dat soort dingen. Sommige mensen die ik dit vertel vinden dat ik heel weinig rijd.
Daarom vroeg ik me af hoe vaak jullie rijden? Vinden jullie dat ik weinig rijd?
Van de 3 keer dat ik rijd spring ik zowieso 1 keer en de overige twee keer is dressuur.

Stel dat ik het aantal rijden in de week ga opbouwen hoevaak zou ik dan kunnen springen met hem zonder te veel van hem te vragen. (Alles word dan rustig opgebouwd) Maar hoevaak springen in de week is geschikt?
Groetjes

?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:32

Vanwaar een ?

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:12

Mijn paard wordt 6 keer per week gereden, voornamelijk dressuurmatig. Hij is 13 jaar. Hij kan het goed hebben, energie genoeg. Ook gaan we regelmatig naar buiten, komt hij een aantal keer op de wei en maken we soms een sprongetje.

Hoe vaak je kan rijden hangt af van jezelf en de conditie/gezondheid van je pony. Als je intensief wil gaan springen zou ik wel zorgen voor een goede conditie, ook om eventuele spierpijn tegen te gaan. Ik zou max 2 keer per week springen, en daarvan 1 keer alleen wat grondwerk, lekker laag dus. De andere keer kun je misschien wat hindernissen achter elkaar zetten, wat hoger gaan of het wat moeilijker maken. Dit hangt natuurlijk ook van je pony af, wat hij/zij aankan.

Ook zou ik het wat afwisselen door soms buiten een sprongetje te maken, als daar de mogelijkheid toe is. Wisselt het af en je bent ook lekker buiten. Lachen

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:17

hoi. ik rij 5 dagen in de week.en de andere longeer ik haar
waarvan 1x aan de pasoa.
rij vooral pittig dressuur en wissel af met buitenbak en binnenbal als het kan. verder stap ik geregeld buiten langs de weg op het harde uit. goed voor de pezen en de bol.
helaas te weinig maar af en toe naar het strand of duinen.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:17

ja, eigenlijk heel verschillend.
over het algemeen rijd ik dressuur. en 1x in de week krijg ik springles.
en 1x spring ik thuis, met behulp van mijn vader.
verder soms het bos in, of een buitenritje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:40

Gemiddeld 5 keer per week en 2 dagen vrij. Die 2 dagen vrij is op de dagen dat het door werk of slechte weersomstandigheden niet mogelijk is om te gaan, want als ik alleen thuis ben moet ik een stukje fietsen om op stal te komen en ik hou niet van fietsen door de regen.

Die 5 keer dat er gereden wordt is ongeveer 4 keer in de buiten of binnenbak (naar gelang het weer) dressuurmatig werk. We proberen altijd 1 keer per week een buitenrit te maken, is in de wintermaanden helaas minder vaak omdat het zo vroeg donker is, en het bos ook vaak te nat is om lekker te kunnen rijden. We hebben bij stal ook een mooie renbaan van 1 km, daar rijden we los of stappen we uit, of we rijden alleen op de baan als we geen zin hebben om de bak in te gaan. Af en toe maken rijdt mijn man met ons paard in de springles mee.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:16

ze krijgt 5 keer per week beweging

de rest van de tijd staat ze in de paddock, en gooi ik haar 's avonds nog los

in die 5 keer, longeer/men/rijd ik

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:49

Ik rijd elke dag, maar heb er dan ook 3 om te rijden.
Probeer ze alle 3 tenminste 3 keer per week excl wedstrijden te rijden.
Wat ik dan doe is vooral dressuur, vaak met een klein sprongetje op het einde, of gewoon met een balkje wat werken.

Eerst voltigeerde mijn zusje ook nog met Yoeri 2X per week, maar dat is niet zo fijn in de blubber Clown
Die rijdt Yoeri nu vooral, zodat ik nog wat tijd hou voor Meno en Kino

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:59

Ik rij eigenlijk zoals het uitkomt, wel ga ik elke dag en krijgt ze wel elke dag beweging (longeren, buitenrijden, wandelen, weidegang, losgooien, vrij springen enz enz.) Als je geen wedstrijden rijd vind ik dat je gewoon er plezier in moet houden (en je paard natuurlijk ook)
Verder ben ik wel elke dag een uur of 3 met haar bezig, poetsen knuffelen en ga zo maar door.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:06

1x Les.
Met Levi mennen, dat is verschillend.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:45

MCGlinster schreef:
Ach, als je moet luisteren naar alles wat anderen vinden... Niets van aantrekken, want zolang het goed gaat en je geen haast hebt.

Inderdaad, vertrouw op jezelf en je paard. Trek je niet te veel aan van wat anderen zeggen, want dan is de lol er snel vanaf als je het idee hebt dat je je moet verdedigen over hoe jij met je paard omgaat. Als het nu goed gaat en jullie voelen je er prettig bij, blijf dan lekker doen wat je doet. Jij kent je paard het beste!!!!

Nitro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:57

zo als ik dit lees zit ik echt wel weinig op t paard.
ik rijd gemiddeld 1 a 2 a per week. met wedstrijden 3x in de week. verder komen de paarden er elke dag uit. ik ben Z1 dress en M springen. springen doe ik alleen met mn springer en 1 x per spring week les. mijn instructeur vind dat meer dan genoeg training 1x per week springen en dan in het weekend wedstrijd. heel soms spring ik ook wel met mn dress paard, maar dat vind ik een beetje eng. ze wil heel graag daar ligt het aan, ik moet de "knop" in mn hoofd omzetten dan gaat het wel goei Nagelbijten / Gniffelen