Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

springen. Ik weet nog dat ik destijds een merrie reed en er stond een hindernisje in de bak. Ik dacht nah, waarom niet. Dus wij vrolijk op dat lage hindernisje af...En ze nam me daar toch een loeiesprong
whahaha...
)
suleilitha schreef:De pezen van een Fries zijn niet anders dan van een ander ras en ik ken menig Fries die een leuke sprong kan maken. Alleen is het natuurlijk geen pur sang springpaard maar dat komt meer door de hoofd/halshouding.
Tuurlijk mag een Fries wel springen, een beetje afwisseling is alleen maar goed en het maakt ze lekker los.
.
Op de manege hebben wij een fries en daar springen we gwn mee hoor... volgens mij kan het gwn! _Lott schreef:ik ga niet springen met mijn fries
vind het ook geen gezicht
en iedereen die het wel doet, lekker zelf weten
ik zou het een afgang vinden
Naskapower schreef:_Lott schreef:ik ga niet springen met mijn fries
waarom zou je het een afgang vinden?
Dat je paard miss lomp springt maakt toch niet uit?
maar als jet het leukt vind en et paard ook dan is er toch niks om voor te schamen,, jah nou om echt wedstrijden mee te rijden dan kom je meestal niet zo ver,, of het moet een uitzondering zijn,, wil jij verder in het springen dan moet je een ander ras kiezen waar je je niet voor schaamt,, ik vind het er altijd wel lollig uitzien met die van mij,, zie de humor er wel van in.. _Lott schreef:ik ga niet springen met mijn fries

Maar dat is mijn mening!suleilitha schreef:Ze zijn er inderdaad niet echt op gebouwd maar van een sprongetje af en toe worden ze lekker los in het lijf, Annekeee. Heeft verder niks met de pezen te maken. Het is zelfs zo geweest dat de jonge dekhengsten in spé MOESTEN springen tijdens het verrichtingsonderzoek.
En hoezo voor andere koudbloedpaarden? Is een Fries dan ook een koudbloed????
klomp schreef:suleilitha schreef:Ze zijn er inderdaad niet echt op gebouwd maar van een sprongetje af en toe worden ze lekker los in het lijf, Annekeee. Heeft verder niks met de pezen te maken. Het is zelfs zo geweest dat de jonge dekhengsten in spé MOESTEN springen tijdens het verrichtingsonderzoek.
En hoezo voor andere koudbloedpaarden? Is een Fries dan ook een koudbloed????
je haalt me de woorden uit de mond...friezen zijn nog altijd warmbloedpaarden...of ik moet echt iets gemist hebben![]()