Ik heb er één met zadeldwang, en daar moet je verschrikkelijk rustig mee omgaan, ik heb al menig (goede) ruiters als sprinkhanen door de bak zien gaan en daarna zien zandhappen.. met mijn (zéér) brave paardje..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nimmy schreef:Denk dat je als ruiter ook veel leert van op andere paarden rijden, je eigen paard is gewent aan jouw "tekortkomingen" zoals bijvoorbeeld iets in de weg zitten of teveel met je hand rijden.. een ander paard zal daar dan weer "heftiger"/ meer op reageren en zo kun je jezelf een spiegel voorhouden...
Ik ben daarom ook echt van mening dat een goede ruiter echt op de meeste paarden zo weg kan rijden en tuurlijk is t zo dat naarmate je een paard vaker rijdt je er meer uit kan halen enzo...
Als ruiter wordt je alleen maar beter/ handiger door op zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden

Of hij echter meteen al braaf met de kop naar benee loopt en de hoeken niet afsnijd, durf ik niet te garanderen
Als ik geen klik met het dier op de begane grond heb, kruip ik er ook niet zomaar op.
Snoevie schreef:ik ben het absoluut met je eens dat niet iedereen op ieder paard serieus kan rijden,mensen die dat zeggen vind ik uit de hoogte.
erop zitten en een drafje en een galopje maken,oke.
maar echt serieus rijden kan niemand op ieder paard.