Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat de meeste mensen zich niet realiseren is dat er een groeiplaat is aan het einde van ELK been - en dat sommige benen (zoals het heupbeen) zelfs meerdere groeiplaten hebben. Dat betekent niet dat je moet wachten tot elke groeiplaat is samengevoegd met z'n been, maar wel dat hoe langer je wacht, hoe beter het is voor het welzijn van je paard.
Airiin schreef:De draver van de drafbaan die bij mijn paardje staat is iig al behoorlijk bejaard voor haar 13 jaartjes... dan ziet mijn paardje er toch echt stukken energieker uit, en die is 10. Dravers worden meen ik ook gemiddeld minder oud dan gewone paarden, maar dat weet ik niet zeker.
Quarters heb ik geen verstand van. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Iemand met een 30-jarige draver van de drafbaan of quarter: meldt u!
Loody schreef:Ook werd er gevraagd naar een op leeftijd quarter...Rieky Young heeft ook een oudje die met twee jaar is ingereden en het paardje is over de 20 en loopt nog steeds hoor..
Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat..
criollolover schreef:kijk eens om je heen... echt goed om je heen....hoeveel paarden, en ook van verschillende rassen, waar wat aan mankeert. en vooral veel beengebreken. op marktplaats staan weet ik veel hoeveel paarden te koop, allemaal met een 'gebrek' , probeer maar eens een gezond paard te kopen die al wat ouder is en waar mee gereden is, ze zullen er ongetwijfeld zijn maar het zijn er niet veel, grotendeels van deze paarden daar is wat mee, en dat komt echt niet alleen van het te jong zijn ingereden....dus quarter of niet, maakt niet uit....
Loody schreef:nu richt jij het op de Quarters...niet helemaal eerlijk, vind ik
Maar ik ken een heleboel Quarters van boven de 15 die meedoen in de sport. BIJV: Cutting merrie van 21 jaar. doet nog mee aan wedstrijden
![]()
Beter informeren en om je heen kijken zoals Criollolover zegt
Want zij heeft gewoon gelijk.
Op marktplaats kan je geen paard vinden boven de 15 die helemaal niets mankeert.welk ras dan ook...en af en toe zit er een toevalstreffer bij.
Loody schreef:Jeetje wat verbaas ik mij over de reacties..
Iedereen rijdt dus laat zijn jonge paardje in.
Zie nog genoeg HAW topic van jonge paarden, net drie..dus ik vind het maar raar dat nu iedereen ineens laat inrijd..of die mensen durven niet te reageren?...
Nou ik wel. ik heb een Quartermerrie van 3 jaar. en ben bezig met inrijden.. tuurlijk niet elke dag rijden, niet lang en rij veel buiten..
Ik schaam me er niet voor dat ik gewoon begonnen ben met 3jarige leeftijd.
Ook werd er gevraagd naar een op leeftijd quarter...Rieky Young heeft ook een oudje die met twee jaar is ingereden en het paardje is over de 20 en loopt nog steeds hoor..
Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat..