en dan heb ik in alle gangen dus alles losgemaakt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en dan heb ik in alle gangen dus alles losgemaakt. 

kynshiri schreef:er was toch een tijdje terug een programma waarin Anky v Grunsven geïnterviewd werd (alles voor het goud ofzo?, allesinds iets over de NL atleten)
daarin werd met een electronische drukpad gereden om de druk onder het zadel te meten. daar kon je zien dat de druk veel netter over de rug verdeeld bleef wanneer de amazone ging doorzitten. bij het lichtrijden wisselde de druk constant nr een bepaald deel vh zadel. kwam er op neer dat de druk wel degelijk enkel op het voorste deel acher de schoft komt wanneer je in de stijgbeugels staat. daaruit kon je dus afleiden dat doorzitten niet per se slechter is dan lichtrijden zoals vaak gedacht wordt.
ik ga bv enkel even lichtrijden als mn paard zn rug spant omdat je dan toch niet goed kan blijven doorzitten en er dan in mijn ogen wel meer kwaad dan goed mee doet. zodra ze weer goed loopt ga ik weer doorzitten.

Hij komt sowieso van de wei dus echt stijf is hij eigenlijk nooit. Daarna klim ik erop, eerst veel in stap en dan na een tijdje kleine stukjes draf en die steeds langer. Ik moet namelijk ook iedere keer weer even aan hem wennen. Jauke heeft ook behoorlijk beweging, dat scheelt ook natuurlijk, hij gooit je behoorlijk omhoog. Dus het is ook echt goed los zijn in mijn heupen en bekken om hem te kunnen volgen.