Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:05

Wat jammer toch altijd dit soort topics en discussies.Jij bent toch blij met jouw paard? Als het je maatje is en hij doet het voor je is dat niet de grootste kick? Waarom toch altijd maar rijden tegen vooroordelen van anderen, je rijdt toch voor jezelf?Altijd maar weer die discussies over Z ponys of paarden,tinkers,fjorden,KWPNers,net zadelmakken,jonge paarden,oude paarden,dure paarden,goedkope paarden,
Jij moet het waarmaken,samen met jouw paard,en wat een ander ervan vind is totale onzin,geniet gewoon van al je overwinningen,maar meet jezelf niet constant aan anderen,dan zul je altijd teleurgesteld worden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:09

ik ken het gevoel totaal
in het b was het nog gezellig onderling
in het L is het losrijden echt die kwpners zijn alles dus een fries krijgt ook geen voorrang terwijl je dat welhebt.
heb het op 1 wedstrijd gehad. had duidelijk voorrang.ik ree op linkerhand hun op rechterhand. tot 4 x toe knalde ze erop. en zo nog een stel meer. maar dan is het een supergevoel als hun laatste zijn en jij met je 'maar'een fries 1ste

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:11

@Wanted, helemaal mee eens! Afgod

@Urielle, bij jou telt het niet, jij hebt een dressuurpaard. Neem toch aan dat die van jou het allemaal zelf doet, dat je nooit ergens voor hoeft te trainen en altijd dikke punten rijdt? Huilen van het lachen

@ikke20, gezellig dat jij je paard 'maar' een fries noemt... Scheve mond

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:12

zo denken hun erover als je losrijd
noem hem zelf echt geen 'maar'fries
ben veel te blij met hem en heb er zelf bewust voor gekozen Haha!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:12

Ik ben er niet helemaal dat ieder gezond dressuur paard Z kan rijden. Paard bij ons op stal, heel leuk dier, zal dat bv waarschijnlijk nooit halen. Hij is gezond en alles, maar heeft z'n bouw en karakter tegen. Hij heeft heel heel veel moeite om achter tot dragen te komen, en word daarvan dan ook heel druk in z'n hoofd. Vooral dat dragen is voor hem echt een probleem, en toch wel de reden dat hij de Z denk ik niet zal halen. Hij word nu in de L2 gereden, en dat gaat best goed.

Ik kan me voorstellen als iedereen riep dat je paard nooit dressuurpaard kon worden, dat je trots bent dat het gelukt. Maar ben het wel met de rest eens dat het met een "echt" dresuur paard niet perse makkelijker hoeft te zijn om hoog in de dressuur te komen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:16

@Ikke20, best knap dat jij weet wat anderen denken. Ik hou het meestal maar bij wat ik zelf denk, is een stuk betrouwbaarder!

@Airborn, je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Er zijn ook dressuurpaarden die nooit in het Z komen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:16

En dat is nou precies wat ik bedoel .@ikke20 je begint dus al met het gevoel dat je de underdog bent.Als jij nu een kwpner had, zouden ze jou dan wel netjes voorrang verlenen?Of zou het ook weleens aan jezelf kunnen liggen?
WesseLady ik denk dat jij precies begrijpt hoe ik het bedoel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:18

neem aan van wel
iedereen kreeg netjes de voorrang behalve bij mij bleef ze erop knallen en ze zag ons duidelijk wel aankomen.
ik hou me verder netjes aan de rijbaanregels.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:19

Ik denk het ook Knipoog

Als je al rond gaat rijden met een gevoel niet mee te tellen, dan tel je ook niet mee. Dan valt elke opmerking/niet voorrang verlenen/arrogante blik/etc, verkeerd, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld hoeft te zijn. Als je het leuk vind om wedstrijden te rijden, ga dan niet als underdog maar als concurrentie! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:26

ikke20 schreef:
zo denken hun erover als je losrijd
noem hem zelf echt geen 'maar'fries
ben veel te blij met hem en heb er zelf bewust voor gekozen Haha!

Ik word met mijn KWPN merrie ook omver geknalt, dat noemt men asociaal Maar mensen met zogenaamd "aparte" rassen moeten zich dan meteen benadeeld en zielig voelen...Daar word ik zo nu en dan echt moe van Rolleyes Als je je zo k*t voelt dat je met zo'n ras wedstrijd rijd, waarom doe je het dan in godsnaam nog? Of wil je gewoon aandacht dan...
Vind trouwens sterk dat jij ziet dat al die andere voorrang krijgen, geen wonder dat je in de ring geen punten krijgt als je tijdens het losrijden meer bezig bent met je benadeeld en zielig te voelen dan met rijden. Dan loopt mijn peerd ook niet. Minder zeuren en meer rijden. Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:28

WesseLady schreef:
@Urielle, bij jou telt het niet, jij hebt een dressuurpaard. Neem toch aan dat die van jou het allemaal zelf doet, dat je nooit ergens voor hoeft te trainen en altijd dikke punten rijdt? Huilen van het lachen

Ja, ik druk op het groene knopje voor sb en op het rode knopje voor een appuyement en dan doet ie het gewoon Vork

Ikke, ik denk echt dat dat meevalt hoor. Er lopen ikweetniethoeveel Friezen mee op wedstrijd!
Er zitten er soms wel zes in mijn rubriek!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:33

Bij ons lopen er ook een stuk of vier vijf rond, en wij hebben niet zo ontzettend veel deelnemers. Lachen En ze doen het leuk ook Ja Vind wel leuke dieren om in de ring te zien maar voor mij zijn ze te grof. (lees: je ziet me niet zitten op een fries gezien mijn lengte én smalle bouw, krijg je zo het "waar gaat dat paard met dat meisje naar toe" effect Clown)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:34

pharagirlke schreef:
Minder zeuren en meer rijden. Clown

Afgod

@Urielle, ohh, handig, zulke knopjes! Nu wil ik ook een dressuurpaard, weet het zeker! Ja Nee hoor, mijn tuiger is voor mij toevallig wel echt de beste!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:37

WesseLady schreef:
pharagirlke schreef:
Minder zeuren en meer rijden. Clown

Afgod

@Urielle, ohh, handig, zulke knopjes! Nu wil ik ook een dressuurpaard, weet het zeker! Ja Nee hoor, mijn tuiger is voor mij toevallig wel echt de beste!

Zegges, Urielle, kan je die van mij ook niet vertellen dat ze een dressuur paard is dan? Want ik denk dat ze het nog niet weet...Of ze heeft niet door dat ze dan gewoon alles moet kunnen. Dat kan ook nog Ja

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:46

Urielle schreef:
WesseLady schreef:

Ja, ik druk op het groene knopje voor sb en op het rode knopje voor een appuyement en dan doet ie het gewoon Vork

Ikke, ik denk echt dat dat meevalt hoor. Er lopen ikweetniethoeveel Friezen mee op wedstrijd!
Er zitten er soms wel zes in mijn rubriek!

Ah zijn dat al die bultjes op mn jawel Gribaldi dat worden dus knopjes nee goed dat ik dat dan alvast weet Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:57

Weet je wat het is? het is nooit goed,wat je ook doet.Toen ik begon op 7-jarige leeftijd kreeg ik een oud manegepony van 29 jaar.En iedereen begon te zeiken van je moet een betere pony kopen .Nadat deze vreselijke lieve schat op 33 jarige leeftijd overleed kreeg ik van mijn ouders[ook compleet paardengek] een 14 jarige Z dressuurpony,op aanraden van mijn instructeur.
Ik heb met deze pony ontzettend veel gewonnen totdat hij artrose kreeg,hij loopt nog steeds bij ons in de wei, toen kreeg ik een nieuwe pony,ook z dressuur,en daar ben ik zelfs reserve kampioen M1 op de eerste hippiade[geloof 2001] mee geworden.
Toen kreeg ik alleen maar te horen ,ja maar met zón pony kan ik het ook wel.De pony deed het allemaal vanzelf en ik kon niets.
Dat is de reden dat ik 2 jaar geleden een 3-jarig paard,net onder het zadel heb gekocht,ik dacht,nu kan ik bewijzen dat ik het ook met een groen paard kan,en wat hoor ik nu?
Jamaar als ik zón goed paard had als Bo was ik binnen een jaar Z dressuur geweest.Dussssss inde ogen van een ander doe je het toch nooit goed

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:58

Maar eh......Top dat je zo lekker gaat met je tuiger.
Niks mis met een tuiger hoor!Klein beetje tuig in een dressuurpaard is vaak erg fijn!

En roep het maar weer eens:NIET ALLE PRIKKERS OVER ÉÉN KAM SCHEREN! please... Verdrietig

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:15

Achja, ik weeet precies wat je denkt..
Ik kwam net nieuw met mijn haflinger op de club, en het liep op z'n zachtst gezegd niet zo soepel. En daar was zon man, dikke sigaar, stuk of 400 paarden en die kwam ons even vertellen dat we ons paard beter naar de slager konden brengen om er frikadel van te maken (en dat meende hij echt serieus). Een paar jaar later rijd ik zijn bekakte dochter op d'r paardje voorbij met mijn haflinger, clubkampioen. En dan dat hooofd.. dat is gewoon geweldig! En nee, ik heb geen vooroordelen verder, en ik rijd niet om te winnen (rij alleen heeeel soms onderling iets) maar ik vond het toch best mooi om te zien dat hij niet gelijk had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:50

Ach wat een heerlijk gezeur toch weer. lekker voor de zaterdagochtend.

Even over 1 kam : je moet eerst maar eens uberhaupt op een jazz of Gribaldi kunnen rijden.
Dat paard met dat beetje extra, heeft ook dat beetje extra temperament.

En als je zo ontzettend graag dressuur rijd, wat doe je dan met een tuiger? dan koop je toch een paard met bijbehorend talent

Oh je hebt je paard gekocht omdat je ervoor viel en het het leukste paard ter wereld is ....

Zeur dan niet, doe je best, en wees blij met het resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:52

Als je een hele goede ruiter, op twee gelijk afgerichte paarden zet, de een tuiger de ander " Gribaldi "
Ja dan wint de Gribaldi...
Maar... zet ze beiden eens in een tuigrubriek .....

Juist ....

Dat uitlachen zal wel meevallen. Dat zit in je hoofd. Ik word nergens uitgelachen met mijn haflinger, sterker nog, men geniet altijd van haar prachtige uiterlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:19

Goedzo,trots zijn op ieder paard wat je rijd.Ze hebben allemaal hun moeilijkere en makkelijkere dingen dat leer je vanzelf naarmate je er genoeg rijd.Gewoon lekker voor jezelf rijden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:20

Pak ze tijger! Rock-on, dudes!

Haha nee, wil je gewoon even heeeeel veel succes wensen. Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:27

pharagirlke schreef:
Zonde dat je zo rot reageert. Ik heb ook "een dressuurpaard" maar ik zet er mijn kop op dat ik minstens zoveel problemen heb gehad als jou. Leuk dat je andere mensen verwijt vooroordelen te hebben terwijl je er zelf evenveel hebt. Zeker dat je jezelf niet aan het uitlachen was (alsin; dat je dácht dat ze je uitlachtte Knipoog )

Zonde dit soort topics

Ja idd, jij denkt dat het met tuiger 100x moeilijker is dan met een dressuurpony, nou geloof me ik heb ook 2 jaar moeten zweten om minj pony voor elkaar te krijgen, en dat ging ook letterlijk met bloed, zweet en tranen.

Jammer dat je denkt dat jij het zoveel moeilijker hebt gehad dan een ander, je weet van niemand de achtergrond dus kun je ook niet zo oordelen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:58

Wat een onzin wordt hier gepost zeg.. laat haar toch lekker gelukkig zijn. Verward

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:06

Urielle schreef:
Ja, ik druk op het groene knopje voor sb en op het rode knopje voor een appuyement en dan doet ie het gewoon

heb je niet toevallig nog een setje knopjes liggen voor de zijgangen voor mijn paard? en het knopje netjes vierkant stilstaan is ook welkom Vork

Wanted2003 schreef:
Waarom toch altijd maar rijden tegen vooroordelen van anderen, je rijdt toch voor jezelf?Altijd maar weer die discussies over Z ponys of paarden,tinkers,fjorden,KWPNers,net zadelmakken,jonge paarden,oude paarden,dure paarden,goedkope paarden,

waarom die vooroordelen? het is toch gigantisch makkelijk om een ander de schuld te geven?! Clown

Redrumfox schreef:
Wat een onzin wordt hier gepost zeg.. laat haar toch lekker gelukkig zijn. Verward

ik vind het erg weinig onzin! iedereen moet werken met zijn paard ongeacht wat voor afstamming/ras het is...