Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
den_shir schreef:Ik denk dat niemand relaxed op een jonge paard gaat zitten??
den_shir schreef:Hallo,
Ik ben bezig mijn paardje van 3,5 te longeren... Dit gaat op zich goed! Ik heb haar gisteren voor het eerst een hoofdstel omgedaan.. Ze trok der kop omhoog en klapte toen tegen een stapel planken aan,
den_shir schreef:waar ze gelukkig niet van schrok... Toen zijn we buiten de stal gaan staan om opnieuw een poging te doen... En toen LUKTE HET.. we hebben haar een kwartiertje laten staan met bit in.. en halster eronder... ze heeft wel lang staan smakken en kauwen ... maar toen hield ze eindelijk haar mond stil...
den_shir schreef:en gingen we haar longeren... met zadel erop... Dit ging allemaal prima.. alleen de ene kant op gaat voor geen ene meter.. .en de andere kant juist kei goed!
den_shir schreef:Nu is mijn vraag... wanneer moet je nou op je paard gaan zitten?? Wanneer zijn ze daar klaar voor??
den_shir schreef:ik heb al een proffesioneel iemand bij me... En er kan toch altijd iets gebeuren waar je paard tegenaan knalt??? En sorry voor mijn taalgebruik hoor... Ik gebruik het woord hoofd toevallig erg weinig! , daar gaat het nu ook helemaal niet om... Ik zelf vind dat het tot toe allemaal hartstikke goed gaat... het kan nooit vlekkeloos verlopen !!
den_shir schreef:weet je wat.. Ik wou alleen een antwoord op mijn vraag.. bedankt voor diegene voor de informatie... En wens me succes met me tuigpaardje!!.. Zal wel lukken allemaal.. tot nu toe wel... En ik zal hier nooit geen vragen meer stellen !

den_shir schreef:Hoi Huppelz en Flugeltje,
Ik wil wel weten hoe het verder loopt morgen huppelz??? BEN Benieuwd!!!!... En flugeltje ... Is wel leuk he dat je een paard rijd die jij gewoon helemaal zelf hebt ingereden !! echt super!!!..
Ik en medeinrijder gaan morgen voor het eerst op anna vogue , dat is de naam van de tuiger, zitten! Dus ben benieuwd, we hebben er wel al opgehangen en beetje gestuurd enzo vanuit de grond, maar nu komt er dus voor het eerst iemand OP...
En flugeltje hoe ziet je tuiger eruit..?? Heeft hij ook zon schattig bol hoofdje?? met een knobbel zeg maar.. Of dat niet??
Nou bedankt voor de reacties en ik hoor het wel!!
KiWiKo schreef:je gaat op je paard zitten wanneer het dier eraan toe is...... niet eerder, niet later........ dat betekend bij de ene op 2,5 jarige leeftijd en bij de andere op 4......... tis maar net wat het dier aangeeft