Ik word hier zoooo moe van.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Re: Ik word hier zoooo moe van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:10

_Lunaa schreef:
Hoe ?
Gaan jullie me nu zeggen dat ik met mijn andalusier nooooit z ga kunnen springen ? Huilen

als jouw paard dat haalt, kun je dat waarschijnlijk wel springen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe een Andalusier springt en hoe hoog deze paarden gemiddeld kunnen springen, maar als die van jou dat wel haalt, waarom zou je dat dan niet kunnen springen.

Maar over het algemeen zijn bepaalde rassen (zoals Friezen, haflingers, fjorden e.d.) nu eenmaal geen topspringpaarden en kun je er wel een leuk sprongetje mee maken, maar hoogstwaarschijnlijk geen Z mee starten.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:07

Okee , dat was dus sarcastisch bedoeld ,
Ik weet heel goed dat Luna dat nooit haalt ,
En ze heeft er een grondige hekel aan !
Ze is 1.63 groot maar vergeet het dat ze over 30 cm springt als ze niet moet ..
Maar ik vind het best zo , dan doen we gewoon dingen die we beiden leuk vinden !

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:42

_Lunaa schreef:
Okee , dat was dus sarcastisch bedoeld ,
Ik weet heel goed dat Luna dat nooit haalt ,
En ze heeft er een grondige hekel aan !
Ze is 1.63 groot maar vergeet het dat ze over 30 cm springt als ze niet moet ..
Maar ik vind het best zo , dan doen we gewoon dingen die we beiden leuk vinden !

ja precies, zolang je maar lol hebt samen toch?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:18

Ik ben het hier ook mee eens en veel dingen kun je ook zo nazoeken op bokt, internet. Wat ik soms wel eens leuk vind is om de prestaties van andere fjorden, haflingers etc te lezen. in topics als hoe hoog springt jou.... of welk niveu loopt jou....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:23

pinuts schreef:
ik heb soms ook echt zin om te reageren: een haflinger kan 90 cm springen. Dat is feitelijk bepaald.Tong uitsteken

Moet je doen! Huilen van het lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:28

Haha dat zou idd leuk zijn. Dan zeg ik nee hoor ik heb geleerd dat ze 1,10 kunnen springen.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:45

ja er zijn van die mensen die niet veder zoeken dan hun neus lang is en dan denken ze dat die topic niet bestaat!!
ik word er ook gek van hoor!! Boos! Boos! Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:38

Ach loh maakt het uit, ik stoor me daar niet aan hoor.
Toch zou ik het inderdaad wel erg leuk vinden om eens uitschietertjes te zien , net zoals die shetlander die Z loopt, echt zo leuk, of een haffie die M springt, noem maar wat, echt leuk zou zijn een dravertje die bv mee springt met de groten der aarde, lijkt me helemaal geweldig, zulke paarden zullen toch best bestaan denk ik, of niet?

_Jeanetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:15

Open zulk soort topics dan ook niet, vaak kun je van de titel al aflezen waar het over gaat, toch?!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:19

Ben het helemaal met je eens. Word er zelf ook gek van.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:44

Je hebt helemaal gelijk Knipoog
Sommige haflingers hebben bijvoorbeeld wel moeite met springen en zijn heel erg goed in dressuur en soms is het andersom, dat ligt niet aan het ras haflinger maar gewoon aan z'n eigenschappen,

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:20

Je hebt helemaal gelijk!
ik hoor het ook op plaatsen
en dan komen er van die mensen die denke dat ze de beste zijn
en ook van die mense van ik heb een paard van een dom ras enzo kan niks

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:01

Ben het ook met je eens, het is per paard verschillend. En natuurlijk zijn er bepaalde rassen die uitblinken in een bepaald onderdeel, maar dat wil nog niet zeggen dat dat altijd zo is? Er zijn altijd uitzonderingen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:30

Ieder paard heeft zijn talenten. En ook ieder paard heeft een grotere zin in een ene sporttak dan in een andere. Knipoog

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:30

Ook helemaal mee eens. Als je hoge punten wilt halen op bv een dressuur wedstrijd, kan je het best een ras nemen die daar het meest geschikt voor is. Het halfzusje van mijn Fjord (ook een Fjord dus) loopt trouwens dressuur Z2, dus onmogelijk is het niet. Maar als je veel wedstrijden wilt rijden en die ook nog goed wilt doen, kan je beter een bv KWPN nemen dan een Shire. (voorbeeldje) Lijkt mij.

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:41

ik vindt het egt dom dat mensen naar eht ras kijken wat hij kan want het heeft daar vaak niks mee te maken. ik ken een fjord die sppr hoof dresuur loopt metwinstpunten en ook 1tjew die sppr goed kan springen maar het ligt aan de bouw en vaak ook wat de ouders van eht paard kunnen, maar het is net als mensen de 1 is goed in hardlopen en de ander in horde lopen en de ander in dansen en dat heeft niks met lengte te maken of met uit welk land je komt het heeft te maken met hoe jij als persoon bent en dat is met paarden ook zo

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:18

ik vind dat helemaal niet gek. sommige rassen hebben gewoon een groter percentage paarden die het goed doen in een bepaalde tak van de sport. stel je wilt z dressuur rijden en koopt de eerste beste fjord, misschien is die daar niet geschikt voor hoewel je met de eerste beste kwpn dressuurgefokt paard meer kans maakt. Waarom zou je dingen die bekend staan, opgeschreven staan, etc etc negeren. Net als dat bepaalde ouders vaak veulens geven die niet geschikt zijn voor minder ervaren ruiters. Misschien wel mooie goede paarden maar je weet dat die ouders daarom bekent staan. moet je dan denken, jammer dan ik wil zo'n paard en ga er lekker op buiten hobbelen?

In elk ras heb je bepaalde types die vaak voorkomen en je hebt ook types die minder vaak voorkomen. een omschrijving is natuurlijk gemiddelt genomen, maar zegt wel wat, en kan je helpen met je keuze.

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:58

Ik ben het helemaal met je eens.
Feitelijk gezien kan elk paard dressuur lopen en springen en ik weet niet wat nog.
Alleen de een kan gewoon niet zo hoog springen als de ander.
Je moet het gewoon uitproberen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:04

Idd, ook ik kan hier heel moe om worden. Krijg je je punten niet op een wedstrijd dan was je gewoon niet goed genoeg. Misschien heeft je paard geen aanleg voor dressuur, springen enz. of misschien werkt zijn bouw niet mee. Maar dan kan je beter een paard zoeken die wel aanleg heeft voor de sport als jij graag in de hogere klasses wilt komen. Heb jij ambities om Z2 te worden tussen de paarden dan kan je misschien beter een KWPN-er kopen dan een fjord (alhoewel je geweldige fjorden hebtt) al vanwege het doel waar ze gefokt voor worden. Bovendien is het ook nog is zo dat als jij altijd maar negatief denkt, dat juryleden jou als combinatie toch niet kunnen waarderen, het ook niet erg meewerkt. Mensen met een positieve inzet bereiken zoveel meer!

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:17

pinuts schreef:
ik heb soms ook echt zin om te reageren: een haflinger kan 90 cm springen. Dat is feitelijk bepaald.Tong uitsteken

Wel apart dat Condor dan 1.25 kan springen Clown

Grapje hoor.

Ik wordt hier schijtziek van!! Je bent niet de enigste.
Alsof je als kind van 12 zijnde een paard gaat kopen op de hoogte dat die kan springen, of hoe hoog die dressuur heeft gelopen. Leer eerst zelf is rijden.

Zelf heb ik een tijdje in de B gereden met een haflinger en dat ging echt super Haha!
Nu ga ik eind februari over naar de L1 en ik weet zeker dat het dan geen 200 punten meer zullen zijn die ik zal rijden. Komt echt niet doordat het een haflinger is hoor. Of toch wel? Neee...

Ik heb al meerdere koudbloeden in het Z zien lopen, kwpnners die al langer als 2 jaar in de B blijven hangen. Natuurlijk heeft een paard een aanleg. Een standaard haflinger/fjord noem maar op zal niet even hoog kunnen als een springgefokte kwpnner. Maar ook niet alle kwpnners kunnen hoog. bijv.

amen (A)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:24

EsjeNoeska schreef:
ik vindt het egt dom dat mensen naar eht ras kijken wat hij kan want het heeft daar vaak niks mee te maken. ik ken een fjord die sppr hoof dresuur loopt metwinstpunten en ook 1tjew die sppr goed kan springen maar het ligt aan de bouw en vaak ook wat de ouders van eht paard kunnen, maar het is net als mensen de 1 is goed in hardlopen en de ander in horde lopen en de ander in dansen en dat heeft niks met lengte te maken of met uit welk land je komt het heeft te maken met hoe jij als persoon bent en dat is met paarden ook zo

Dat je er 1 kent betekend niet dat Fjorden goede sportpaarden zijn.
Tuurlijk is het mogelijk om met een Fjord of ander koudbloud op hoog niveau te rijden maar over het algemeen niet zo makkelijk als met een KWPNer. Anders zou je vast wel meer koudblouden in de topsport zien toch Knipoog
Koudbloeden zijn er gewoon niet op gefokt, kijk maar eens hoe bv een standaard fjord en een standaard (want uitzonderingen zijn dr altijd) KWPN al van nature loopt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:19

Als je er moe van word, gewoon negeren dan toch Lachen?

roosjes4live

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:55

Ik ben het helemaal met je eens!

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:32

pinuts schreef:

Haha idd! Clown

Wel worden sommige dingen anders gezegd, terwijl mensen iets anders bedoelen. Bijv. : Als iemand zegt: Ik kreeg lagere punten omdat ik een haf heb. Dit kán kloppen. Sommige jury's hebben voorkeur bij bepaalde paarden. Dit is mij zelf ook overkomen (; terwijl ik niet eens een apart ras heb ofsoo Clown ) Dus soms dan denk ik van, ohneee, gaan we weer! Maar dan lees ik het nog een keer over en dan denk ik van ooh, zo bedoelen ze het Knipoog .

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:34

ik ben het helemaal met je eens
mijn ene haf kan nog geen 40 cm springen en loopt neit aan de teugels
de andere haf springt 90 cm en kan de M1 dressuur oefeningen.
dusja
je heb helemaal gelijk