duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lise81

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:05

Huertecilla schreef:
Pipo schreef:
Op deze foto is maar een ding te zien, en dat is dat ie gruwelijk op de kop loopt.

..én een typische vrouwenzit Ach gut

- een anatomisch holle rug (en dat kan ik niet beoordelen) maakt een anatomisch correcte zit onmogelijk, net als dat een typisch vrouwenbekken sneller leidt tot een dooszit dan een typisch mannenbekken. Helaas is de zit wél een absoluut kriterium omdat het efféct heeft op het paard.

hc

Ik denk dat dit een andere discussie is, want dit is wel erg kort door de bocht. Wou er wel iets over kwijt....
Natuurlijk zijn het bekken van man en vrouw verschillend, maar om te stellen dat een typisch vrouwenbekken leidt tot een zgn. dooszit is in mijn ogen incorrect. Het zelfde dat het niet over een typisch mannenbekken te zeggen dat dit leidt tot een stoelzit! Dit heeft nl. veel meer te maken met coördinatie van het spiercorset en vooral het zadel...dat in meeste gevallen niet past (zoals bij dit zadel ook te zien is, zadel is aan de achterzijde vrij hoog.)
*edit: link : http://www.equinestudies.org/knowledge_ ... _ride.html

@Ravenna:
je paard is volgens mij nog duidelijk niet uit gegroeid, lijkt nog wat overbouwd, hierdoor is het voor het paard nog iets moeilijker zijn rug correct te gebruiken.

Zelf vind ik het trouwens minder intressant dat paarden in stand beoordeeld worden (daar is vast al lang een ander topic voor!), veel intressanter vind ik de rijfoto's. Of combinatie: standfoto/los of aan de longe en een rijfoto. Zo kan iedereen de zwakke en sterke punten van het paard zien en dan hoe de ruiter dit gebruikt/versterkt etc. Misschien een idee?
Heb zelf nog geen goede foto's helaas.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:31

effe off-topic maar de 100ste bladzijde is bereikt ! !!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:33

Wat vinden jullie nu van Zembla?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:49

ik ben benieuwd hoe jullie vinden dat mijn paard loopt,

ik ben er heel erg mee bezig dat ze ronder over de rug loopt, omdat het een fries blijft en erg graag opgekropt loopt. tijdens het inrijden en uitrijden ben ik alleen maar bezig met lang en laag, en daarnaast oefen ik tijdens de trainingt dat ze lekker rond en recht is op 2 teugels. en dat ze goed kan afbuigen aan beide kanten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik weet dat het nog absoluut niet perfect is, het gaat hier om een 4 jarige merrie. en heb haar pas 3 maanden onder mijn kont! Bloos

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:16

Citaat:
Afbeelding

Op deze foto is maar een ding te zien, en dat is dat ie gruwelijk op de kop loopt.
Idd....is dat paard ook nog eens flink overbouwd omdat het er wel heel erg verkeerd om uitziet?
Hij heet totaal het achterbeen er niet onder..maar hij zakt voor wel heel erg

Hij heet totaal het achterbeen er niet onder..maar hij zakt voor wel heel erg[/quote]
dit is lijk mij gewoon een oefening van halsstrekken en handvolgen naar beneden?
dat schijnt niet meer te kunnen met een 3/4 jarige want die moet meteen in de krul getrokken worden en de achterhand er flink onder.

dit is ontzettend doordrammen op bokt zeg, terwijl dit letterlijk nooit gezegd zou durfen worden Clown

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:21

MET MIJN ZIT IS NIKS MIS, met mijn RUG wel!
fysio fysio en nog eens fysio
Laatst bijgewerkt door Scum op 11-10-07 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Size aangepast; het is zo ook te lezen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:25

Bedankt voor deze verfijnde mededeling panache, maar ik vind je reactie nogal onprofessioneel. Als je het er niet mee eens bent kun je dat ook normaal zeggen.

Verder denk ik dat bokkers hier niets uit hun duim gaan zuigen om jou daarmee af te kraken (sowieso vind ik in dit topic alle hulp kundig overkomen), dus je kunt er vast wel wat mee. Je ogen sluiten voor kritiek noem ik achteruitgang.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:27

Als je niet tegen dit commentaar kan moet je het hier niet neerzetten. Dit was natuurlijk te verwachten. Ook kan je de bovenstaande tekst normaal overbrengen. Dit levert meer respect op dan de manier waarop je nu in de verdediging schiet.

Edit. Te laat ik bedoel uiteraad panache en niet Sander_
Laatst bijgewerkt door Horsy_Lover op 10-10-07 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:27

Eeeeehm.... lieve mensen, die exterieurbeoordelingen zijn leuk. Maar als jullie Goofy's berichten hadden gelezen, hadden jullie gezien dat hij daar een standfoto voor nodig heeft waarbij het paard vierkant staat en de foto recht is genomen. Zo maar een heel stel ongeschikte foto's posten heeft dus weinig nut.

Panache... zoals je had gezien, had ik al aangegeven dat jij het niet met de kritiek eens was en het daarmee weinig nut had om erop voort te borduren. Jammer dat je op zo'n manier moet laten blijken ook gewoon niet tegen kritiek te kunnen.
Als je rug niet goed is, is je zit ook niet goed. Met beide is dan wat mis.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:28

Sander_ schreef:
Bedankt voor deze verfijnde mededeling panache, maar ik vind je reactie nogal onprofessioneel. Als je het er niet mee eens bent kun je dat ook normaal zeggen.

Verder denk ik dat bokkers hier niets uit hun duim gaan zuigen om jou daarmee af te kraken (sowieso vind ik in dit topic alle hulp kundig overkomen), dus je kunt er vast wel wat mee. Je ogen sluiten voor kritiek noem ik achteruitgang.

aangezien er anders overeengelezen wordt misschien ?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:28

Aimee schreef:
Eeeeehm.... lieve mensen, die exterieurbeoordelingen zijn leuk. Maar als jullie Goofy's berichten hadden gelezen, hadden jullie gezien dat hij daar een standfoto voor nodig heeft waarbij het paard vierkant staat en de foto recht is genomen. Zo maar een heel stel ongeschikte foto's posten heeft dus weinig nut.

Panache... zoals je had gezien, had ik al aangegeven dat jij het niet met de kritiek eens was en het daarmee weinig nut had om erop voort te borduren. Jammer dat je op zo'n manier moet laten blijken ook gewoon niet tegen kritiek te kunnen.
Als je rug niet goed is, is je zit ook niet goed. Met beide is dan wat mis.

nórmaal is er met mijn zit niks mis

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:29

panache schreef:

Je zit vast en zeker niet als Anky, dus er zal heus her en der wel wat aan schorten. Ook als je geen rugproblemen hebt.

Anoniem

panache...ook halstrekken hoort met de achterhand eronder Lachen

magic_lover

de foto van panache zijn nu wel uitgebreid besproken hier dacht ik, laten we het gewoon gezellig houden Lachen

om maar even een nieuwe 'oude' foto erin te gooien Haha!

Afbeelding
kwam hem tegen, is ergens van maart dit jaar... met mijn 4 jarige.
mijn zit is niet helemaal lekker hier, maar dat was nog op mijn oude zadel Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:30

pananche, ookal wordt er hals gestrekt (wat imo dan meer naar voren ipv van zo naar beneden mag met neusje d'r uit) dan nog zit het achterbeen er nog niet onder. En dat moet wel. Als je de rug volgt dan loopt deze lijn naar beneden en deze moet hoe dan ook recht zijn en zeker niet naar beneden lopen. Het LV is trouwens nog in contact met de grond en RA is al los.

De opmerking over 3/4 jarige die perse in de krul getrokken moeten worden vind ik erg flauw van je, want je weet dondersgoed dat dat niet waar is.

Aimee schreef:
panache schreef:
Je zit vast en zeker niet als Anky, dus er zal heus her en der wel wat aan schorten. Ook als je geen rugproblemen hebt.

Van die opmerking waar Anky bij betrokken wordt word ik trouwens wel een beetje kriegel... Niet iedereen wilt op haar lijken en ook zij doet niet alles perfect. Ieder op z'n eigen niveau beoordelen zou dan wel prettig zijn.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-10-07 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:31

panache schreef:

Met je reactie echter wel. Knipoog Lijkt me dat je bepaalde dingen ook normaal kan brengen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:33

panache schreef:
aangezien er anders overeengelezen wordt misschien ?

Dat risico loop je altijd op een forum, omdat je niet onder controle hebt wat iemand leest.
Maar dat wil niet zeggen dat je dan bij voorbaat al ervan uit moet gaan dat mensen niet goed lezen. Dat doet men normaal pas als het eenmaal gebeurd is, en dan kun je iemand er normaal op attenderen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:34

MissJ schreef:
panache schreef:

Met je reactie echter wel. Knipoog Lijkt me dat je bepaalde dingen ook normaal kan brengen.

en Pipo de clown reageert goed ? Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:35

Er zit geen Pipo de Clown op dit forum, wel een Pipo. Die d'r opmerking misschien iets beter had kunnen formuleren, maar dat geeft jou geen goedspraak om dan zo te reageren.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:38

Sammie schreef:
Er zit geen Pipo de Clown op dit forum, wel een Pipo. Die d'r opmerking misschien iets beter had kunnen formuleren, maar dat geeft jou geen goedspraak om dan zo te reageren.

er is nergens goedspraak op.
ja pipo Clown . ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:39

Zolang je last hebt van je rug, kán je zit nooit goed zijn Lachen

En ik spreek uit ervaring, wat zeer doet in je rug, ga ergens anders compenseren enzovoorts. Het kan er héél netjes uitzien, maar ergens zit je niet op goede manier, om het prettig voor jezelf te houden Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:39

Afbeelding
ja je vierjarige loopt op de kop..

nee, ik vind dit een fijn beeld geven voor het volgen naar beneden
Laatst bijgewerkt door panache op 10-10-07 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:41

MyWishMax schreef:
Zolang je last hebt van je rug, kán je zit nooit goed zijn Lachen

En ik spreek uit ervaring, wat zeer doet in je rug, ga ergens anders compenseren enzovoorts. Het kan er héél netjes uitzien, maar ergens zit je niet op goede manier, om het prettig voor jezelf te houden Lachen

klopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:42

Ik heb nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Slechte momenten met Max, ik weet dat eht niet goed is, maar wát is er allemaal niet goed aan? Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:44

Imand tips voor mijn zusje (en mij) n.a.v. mijn post op de vorige bladzijde, een totaal onervaren en niet goed over de rug lopende drukke pony, maar missch. ziet een van jullie bepaalde belangrijke punten waar nog hard aan gewerkt moet worden? Tips en kritiek zijn meer dan welkom!