Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:22

chanel1985 schreef:
Tja, is actie, reactie hé ;)

Niet een ander onvolwassen noemen als jezelf ook als een puber reageert Chanel85.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:22

Colway schreef:
chanel1985 schreef:
Ik schoot al van de openingspost in de lach, colway

Maar die doet er al lang niet meer toe, we hebben het ergens anders over toch?

Ik heb dit niet enkel gezegt hé.

Maar goed, Ik vind het nog altijd raar dat je via de computer kan zeggen dat iemand te dik is, zonder persoonlijk in het echt de combinatie te zien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:23

[
pinkie87 schreef:
Ik denk dat de meeste bredere mensen te paard er echt wel zelf over na hebben gedacht of het kan en of ze het paard niet in de weg zitten!!

Dat betwijfel ik in sommige gevallen dus. Zie de reactie van Ilona-selina.[/quote]

Dat bedoel ik, heb jij de combi persoonlijk gezien, Jasmijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:25

chanel1985 schreef:
Ik heb dit niet enkel gezegt hé.

Maar goed, Ik vind het nog altijd raar dat je via de computer kan zeggen dat iemand te dik is, zonder persoonlijk in het echt de combinatie te zien.

Het gaat er niet om of we jou wel of niet dik vinden en het kan me niet interesseren hoe het eruit ziet. Dit topic gaat namelijk niet over jou en over het dik zijn. Maar over wanneer je met een bepaald gewicht niet op een paard moet gaan zitten. Daar gaat de discussie over, niet over jou, wanneer dringt dat nu eens door. Het gaat niet over dikke mensen ansich, maar het effect daarvan op een paardenrug.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:25

chanel1985 schreef:
[
pinkie87 schreef:
Ik denk dat de meeste bredere mensen te paard er echt wel zelf over na hebben gedacht of het kan en of ze het paard niet in de weg zitten!!

Dat betwijfel ik in sommige gevallen dus. Zie de reactie van Ilona-selina.

Dat bedoel ik, heb jij de combi persoonlijk gezien, Jasmijn?[/quote]

Als jij goed zou bijlezen, dan weet jij dat Jasmijn niemand persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen praat.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:28

chanel1985 schreef:
Dat bedoel ik, heb jij de combi persoonlijk gezien, Jasmijn?

Zoals ik al zei:

jasmijn78 schreef:
Ik doe niet mee aan raad-je-plaatje. Ik doel op niemands persoonlijke situatie. Ik hoop alleen dat door dit topic mensen zelf eens wat bewuster naar zichzelf, hun gewicht, hun condite etc. gaan kijken. Ik ga jou niet vertellen wat je wel en niet moet doen. Ik vind dat paardensporters zelf verantwoordelijkheid moeten nemen om hun sport op zo'n manier te bedrijven dat het goed en gezond is voor zichzelf EN ook voor hun paard. Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat begrijp je nu niet precies?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:28

IK zeg toch in mijn laatste reactie niet dat het over mij gaat, ik zei niet ik het raar vind dat je kan zeggen dat IK te dik ben (trek mij dat toch niet aan) maar zeg wel dat ik het raar vind dat je via de computer kan zeggen dat IEMAND te dik is ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:29

Tja dit blijft natuurlijk altijd een gevoelig punt waar mensen snel het gevoel hebben veroordeeld te worden.

Het is ook lastig om een grens te trekken als iemand lang is met een bepaald gewicht zal dat mischien minder snel opvallen als iemand die kleiner is met hetzelfde gewicht.

Maar (oke extreme gevallen daargelaten) ik denk dat je niet perse naar iemands gewicht moet kijken. Je hebt zoveel verschillende paarden die zoveel verschillende dingen aankunnen, of juist niet.
zolang mensen zelfstandig op een paard kunnen komen zonder dat iemand aan de andere kant moet gaan tegenghangen omdat het paard anders zichtbaar moeite heeft met het gewicht lijkt het mij niet snel een probleem. En ik zal je zeggen...toen ik net begon met paardrijden woog ik met mijn 1.68 een kilo of 62 en ik denk dat het paard er last van had hoeveel moeite het me koste om op te stappen. Ik ben dus de eerst 3 maanden ofzo met een krukje opgestapt om het beestje te onlasten. Dus niet omdat ik te zwaar was..

Als je naar een paard en ruiter kijkt zie je als je objectief bent al heel snel of de ruiter het paard (al dan niet met zijn gewicht) in de weg zit.
Zolang je eerlijk bent en van jezelf kunt zeggen dat dit niet het geval is, prima....maar ben dan ook echt eerlijk.

En verder zouden mensen eens niet zo snel een mening moeten hebben over een ander. je ziet het niet alleen als het over gewicht gaat, maar ook over de het houden van paarden, manier van rijden en inrijden, stalling, gebruik van hulpteugels, wel of niet een dierenarts ergens bijhalen enz enz enz. dat is jammer, want uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde hobby en dezelfde liefde voor die mooie beesten ;)

Collie2008

Citaat:
Het gaat er niet om of we jou wel of niet dik vinden en het kan me niet interesseren hoe het eruit ziet. Dit topic gaat namelijk niet over jou en over het dik zijn. Maar over wanneer je met een bepaald gewicht niet op een paard moet gaan zitten. Daar gaat de discussie over, niet over jou, wanneer dringt dat nu eens door. Het gaat niet over dikke mensen ansich, maar het effect daarvan op een paardenrug.

idd, en dat effect op die paardenrug lijkt soms totaal niet belangrijk te zijn. Er worden alleen maar non-argumenten bij gehaald, persoonlijke argumenten, er worden uitzonderingen gezocht om het eigen gedrag recht te praten, etc...Bijzonder altijd weer

swoeky

pff dames toch: worden jullie er niet moe van om alles tig keer te moeten herhalen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:30

swoeky schreef:
pff dames toch: worden jullie er niet moe van om alles tig keer te moeten herhalen ;)

Ja, ik doe dat ook niet, Jasmijn is daar goed in :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:31

Citaat:
En verder zouden mensen eens niet zo snel een mening moeten hebben over een ander. je ziet het niet alleen als het over gewicht gaat, maar ook over de het houden van paarden, manier van rijden en inrijden, stalling, gebruik van hulpteugels, wel of niet een dierenarts ergens bijhalen enz enz enz. dat is jammer, want uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde hobby en dezelfde liefde voor die mooie beesten ;)

goed juist dat we een mening hebben en die ook uiten, waarom toezien hoe een ander niet voldoende inspeelt op het welzijn van een paard. Als je liefde voor het dier koestert, dan mag je daar ook je mond over opentrekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:31

swoeky schreef:

We schijnen maar niet door te dringen, waar de discussie nu eigenlijk over gaat. De zoveelste keer al en dan valt het kwartje en dan komt de volgende groep die het weer niet snapt. Eigenlijk wel vermoeiend :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

pinkie87 schreef:

Dat betwijfel ik in sommige gevallen dus. Zie de reactie van Ilona-selina.[/quote]

Jasmijn,
Waarom schrijf je dit dan, je noemt de bokker bij naam, is in mijn ogen vrij persoonlijk worden.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

ik snap wel dat het vermoeiend is, ook als meelezer :D

Anoniem

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:33

Jij begrijpt em wel, dus onduidelijk zijn we niet :D

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:33

Electra63 schreef:
Ja, ik doe dat ook niet, Jasmijn is daar goed in

En ik ga daar nu mee stoppen :D Ga naar bed ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:34

Citaat:
Jasmijn,
Waarom schrijf je dit dan, je noemt de bokker bij naam, is in mijn ogen vrij persoonlijk worden

als je nou eens inhoudelijk mee gaat discussiëren in plaats van zo te miepen

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:34

er is hier niemand onduidelijk, vooral niet na tig keer hetzelfde gelezen te hebben ;) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:35

Chanel,
Misschien een cursus "Begrijpend Lezen" volgen?

Je maakt het zelf (en andere bokkers) persoonlijk en jullie betrekken het topic veel te veel op jullie zelf!

Collie2008

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:36

Ik ga ook m'n bed maar eens opzoeken, tsjuuuuuus

Anoniem

chanel1985 schreef:
Jasmijn,
Waarom schrijf je dit dan, je noemt de bokker bij naam, is in mijn ogen vrij persoonlijk worden.

OMG, omdat IS dat zelf in haar post schrijft, welke voor iedereen te lezen is. Ze geeft dus zelf deze persoonlijke info vrij.

dromertje2

Mindim schreef:
swoeky schreef:

We schijnen maar niet door te dringen, waar de discussie nu eigenlijk over gaat. De zoveelste keer al en dan valt het kwartje en dan komt de volgende groep die het weer niet snapt. Eigenlijk wel vermoeiend :D

Ik ben vrij koppig, ik weet het maar ik kan er niet tegen dat ik als doordrammer word gezien omdat ik niet dezelfde mening heb en niet aanvaard word daarom en dat sommige bokkers die het goed kunnen uitleggen grof mogen doen zoals bovenstaande door te zeggen eigenlijk dat we dom zijn. Maar er wel alms de kippen bijzijn als er nog maar over iets over hun geschreven word.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:37

Mindim schreef:
chanel1985 schreef:
Jasmijn,

OMG, omdat IS dat zelf in haar post schrijft, welke voor iedereen te lezen is. Ze geeft dus zelf deze persoonlijke info vrij.

je begrijpt niet wat ik bedoel. (zoals vele hier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:42

Alles is al tien keer uitgelegd Chanel85 en toch valt het kwartje niet bij je waar de discussie nu over gaat. Je vergald het topic door vreselijk door te miepen over hele andere dingen en vooral door alles je erg persoonlijk aan te trekken. Nogmaals dit is geen topic over jou of over dikke mensen. Maar over wat teveel gewicht voor invloed heeft op een paardenrug. Misschien kun je daar nu eindelijk eens over mee discussieren.

Citaat:
je begrijpt niet wat ik bedoel. (zoals vele hier)

nee, als velen je niet begrijpen, aan wie ligt het dan denk je?