Babootje schreef:Lastig Suikermeisje. Je zou dan toch zeggen dat het paard nog scheef is, omdat het zich zo vasthoudt, Van de hoefslag af wijken kun je ook niet een wedstrijd al kun je misschien wel proberen dat een fractie te doen.
Het zal in de training nog wat meer tijd vergen hem nog wat soepeler te krijgen en beter op je (in dit geval buiten) been te laten reageren.
Wijken beheerst het paard goed, ook naar binnen toe. Ga dat eens kleine stukjes proberen. Buiging ben ik mee bezig en ook nog altijd het rechter maken van het paard.
Fijner aan de hulpen is een dingetje. Elk paard tot nu toe fijn aan hulpen gekregen. Toch merk ik met een hengst dat dat ietwat minder makkelijk gaat dan een ruin of merrie. Daarbij is ie ook niet erg hoog in het bloed en heeft wat minder werkwilligheid.
vur schreef:Vraag je wel op de goede manier contra buiging in de hals Suikermeisje? Je moet in ieder geval niet je hand naar buiten bewgen, maar naar binnen (naar de hals toe) en dan zo de schouders naar binnen duwen en zo voor de achterhand zetten. Daarbij de hand niet terugwerken.
Dit doe ik idd. Kan ondertussen wel een aardig rondje sturen en heb (in m'n vrije tijd want in dagelijks leven sta ik gewoon voor de klas) heel wat paarden zadelmak gemaakt en ervoor gezorgd dat ze makkelijk na te rijden waren.