Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:07

Babootje schreef:
Lastig Suikermeisje. Je zou dan toch zeggen dat het paard nog scheef is, omdat het zich zo vasthoudt, Van de hoefslag af wijken kun je ook niet een wedstrijd al kun je misschien wel proberen dat een fractie te doen.
Het zal in de training nog wat meer tijd vergen hem nog wat soepeler te krijgen en beter op je (in dit geval buiten) been te laten reageren.

Wijken beheerst het paard goed, ook naar binnen toe. Ga dat eens kleine stukjes proberen. Buiging ben ik mee bezig en ook nog altijd het rechter maken van het paard.

Fijner aan de hulpen is een dingetje. Elk paard tot nu toe fijn aan hulpen gekregen. Toch merk ik met een hengst dat dat ietwat minder makkelijk gaat dan een ruin of merrie. Daarbij is ie ook niet erg hoog in het bloed en heeft wat minder werkwilligheid.

vur schreef:
Vraag je wel op de goede manier contra buiging in de hals Suikermeisje? Je moet in ieder geval niet je hand naar buiten bewgen, maar naar binnen (naar de hals toe) en dan zo de schouders naar binnen duwen en zo voor de achterhand zetten. Daarbij de hand niet terugwerken.

Dit doe ik idd. Kan ondertussen wel een aardig rondje sturen en heb (in m'n vrije tijd want in dagelijks leven sta ik gewoon voor de klas) heel wat paarden zadelmak gemaakt en ervoor gezorgd dat ze makkelijk na te rijden waren.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:30

Dan neem ik aan dat je je binnenhand er ook mooi aan hebt en naar binnen (van de hals) brengt? Dan moet het toch lukken om de voorhand voor het binnenachterbeen te richten?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:11

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik, naar aanleiding van flink wat tems, een aantal pagina's terug weer een aantal berichten moeten verwijderen welke offtopic zijn maar daarnaast ook tussen de regels door persoonlijke pesterijen betreffen richting andere blokkers.

Ik wil jullie nogmaals wijzen op de moderator opmerkingen die we op pagina 77 & 91 hebben geplaatst.
Het is niet de bedoeling dat deze opmerkingen genegeerd worden. We plaatsen deze immers niet voor niets.

Excuses dat deze moderator opmerking enkele pagina's later komt als gehoopt desalniettemin vertrouw ik wel op jullie medewerking.
A_nouk pagina 77 schreef:
Naar aanleiding van een aantal tems wil ik jullie vragen enigzins rekening met elkaar te houden en ook te bedenken hoe een bericht bij een ander over kan komen.

Het is niet altijd makkelijk om de juiste nuances in een bericht aan te brengen. Maar ik wil jullie er op attenderen dat de berichten nu door meerdere mensen als vervelend worden ervaren en dat kan niet de bedoeling zijn.

Dit topic bevat heel veel interessante informatie waar niet iedereen het met elkaar eens kan zijn. Er zijn immers verschillende stromingen en dus ook verschillende denk wijzes :) probeer je mening dan ook niet te veel op te dringen aan een ander.

Ik wens jullie nog een hele fijne voortzetting !
Apple pagina 91 schreef:
De afgelopen dagen heeft er een tijdelijke slotje gestaan op dit topic vanwege de sfeer en de persoonlijke opmerkingen over en weer tussen een aantal gebruikers.

Op RT-D staan wij vaak iets meer toe omdat er een goede discussie gevoerd moet kunnen worden. Dit topic loopt meestal goed omdat jullie het zelf wel in de gaten houden. Echter komen er momenteel teveel persoonlijke opmerkingen voorbij en is er met regelmaat door ons ingegrepen op reacties die simpelweg niet door de beugel kunnen.

Het onderwerp dat jullie bespreken is een onderwerp dat iedere ruiter, trainer maar ook individu anders kan zien. Geef een ander dan ook de ruimte om zijn of haar mening te plaatsen in dit topic.

Irritaties onderling kunnen er zijn maar houdt er rekening mee dat iedere gebruiker zijn mening en gedachte (netjes geformuleerd) mag plaatsen op bokt.

Dit topic gaat weer open en ik wens jullie een fijne voortzetting van dit informatieve topic.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:20

Persoonlijke pesterijen richting andere blokkers?? Zou je dat eens kunnen uitleggen A_Nouk?
Die heb ik namelijk niet gezien. Ik kreeg ook al een berichtje dat een off-topic was verwijderd en ik moet zeggen, behalve dat het off topic was stond daar imo niks raars in. Er wordt wel vaker off topic gereageerd en dat mag dan wel blijven staan. Ik heb de sterke indruk dat er erg naar willekeur wordt gemodereerd hier en daar kan ik eerlijk gezegd niks mee.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 03-01-17 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:23

Babootje schreef:
Persoonlijke pesterijen richting andere blokkers?? Zou je dat eens kunnen uitleggen A_Nouk?
Die heb ik namelijk niet gezien. Ik kreeg ook al een berichtje dat een off-topic was verwijderd en ik moet zeggen, behalve dat het off topic was stond daar imo niks raars in. Ik heb de sterke indruk dat er erg naar willekeur wordt gemodereerd hier en daar kan ik eerlijk gezegd niks mee.

Moderators: kunnen jullie je taak objectief uitvoeren? Is hier sprake van vriendjespolitiek???

Babootje

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:26

Ik ben ook erg benieuwd wie hier dan zo hevig aan het temmen is. Hoor en wederhoor wordt in ieder geval niet toegepast. Dit komt weer als een complete verrassing. De manier van modereren hier is niet te begrijpen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:49

Ik begrijp dat jullie ingrijpen als er getemt wordt, zelf ben ik gewend m'n eigen broek op te houden en degene die ' vervelend ' overkomt zelf aan te spreken of te negeren. Ik begrijp nu hieruit dat ik ook wat vaker op de tem knop ga drukken om het door jullie te laten regelen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:56

Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik vond het in deze ook niet zo slim het nog eens aan te halen, we waren al weer even bij een mooie inhoudelijke discussie terechtgekomen...

ik vind het heel willekeurig overkomen zo, of is het juist niet willekeurig?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:08

Ik kan de 'pesterijen' ook niet helemaal plaatsen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:19

Daar er meer mensen met vragen zitten nodig je uit, A_Nouk, hier in het topic uitleg te geven over de "pesterijen" die bedoeld worden in deze verwijderde posts. Natuurlijk is het off topic maar ik kan wel heel wat meer off topic berichten hier aanwijzen die mogen blijven staan. Waarom deze verwijderen. Leg maar eens uit. Dan weet ook iedereen gelijk waar hij/zij aan toe is.

------

Knip
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 03-01-17 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto van verwijderde berichten verwijderd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:27

Ook ik zou graag antwoord willen Anouk..? Ook zijn er posts van mij verwijderd die bij nader inzien helemaal niet zo off topic zijn..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:28

Hier een tijdelijk slotje

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:39

Moderatoropmerking:
Beste allemaal,

Allereerst wil ik aan jullie kwijt dat het delen van privé communicatie van wie of waar ook vandaan niet is toegestaan op bokt. Ik wil jullie vragen dit vanaf heden niet meer te delen :)

Het is geen probleem als jullie het niet eens zijn met een bericht dat je van een moderator hebt ontvangen, communiceer dit dan via PB met de betreffende moderator. Heb je vragen over een geplaatste moderator opmerking kan dit ook via PB.

Dat de timing (nadat jullie al enkele pagina's verder zijn) niet helemaal prettig is ben ik met jullie eens. Mijn excuses daarvoor ik begrijp dat de opmerking enigzins uit de lucht komt vallen.

Om kort in te gaan op jullie vragen:

Er is door mij een reeks berichten verwijderd met een tweeledige reden: ze hadden geen betrekking op het onderwerp van dit topic, maar voornamelijk werd door meerdere mensen ervaren dat in de betreffende berichten tussen de regels door deelnemers aan de discussie op een negatieve manier besproken danwel afgevallen werden.

Mijn PB berichten maar ook het moderator bericht hier in het topic heeft wat langer op zich laten wachten omdat ik hiervoor eerst overleg met mijn collega moderators wilde plegen alvorens de betreffende TeMs af te handelen.

Ik hoop ook dat jullie hiervoor begrip hebben en het standpunt begrijpen.

Hierbij het slotje ook weer van het topic af :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:26

Het kan aan mij liggen, maar ik snap de hele heisa niet, een paar melige opmerkingen en we hebben weer een slot, zijn we zo buiten de regels??
Fijn dat we weer open zijn,hoop dat jullie mods ons wat meer vertrouwen geven dat we het echt niet uit de hand laten lopen. Het was tenslotte nu ook al zelf gereguleerd, de slappe lach houdt een keer vanzelf op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:37

Ik ontstip het topic. Ben er op deze manier wel klaar mee. Succes nog allemaal. :wave:

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:40

Ik begrijp het ook niet. Echt geen idee wat het probleem was met een paar grapjes en wie daar in godsnaam aanstoot aan nam… maar goed, laten we nog eens proberen.

yay

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 06:56

Ik snap de ophef ook echt niet..Er zijn in dit topic wel meer aanvallende reacties geweest alleen worden die verpakt in " duurdere" woorden! Er is hier een duidelijke 2 kamp ontstaan waarin voor mijn gevoel kamp 1 alles kan zeggen ( de beledigingen zijn echt niet vd lucht als je goed tussen de regels doorleest) en als kamp 2 hier op reageert lijkt er meteen een reactie van mod te komen of gaat er gewoon een groot hangslot op! Voor mijn gevoel wordt er hier met 2 maten gemeten. Jammer van dit o zo interessante topic wat dit ooit was!
En natuurlijk wordt er wel eens offtopic gegaan maar dat geldt voor beide kampen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:48

OK Anouk. Fijn dat het topic weer open is. Ayasha, hoop dat je toch wil blijven en ik hoop dat we weer met zijn allen on topic gaan

Wat de contra stelling betreft heb ik altijd begrepen dat het niet een oefening is die je zomaar moet doen, maar dat het paard daarvoor al een (hogere) graad van africhting moet hebben. Het lijkt mij suikermeisje dat je met wijken, eventueel travers en renvers in stap paar stapjes, scheefheid al aardig moet kunnen oplossen. Zoals ik je verhaal lees is je paard erg soepel en gevoelig dus dan helpen die oefeningen ook heel goed.

Ik weet het niet zeker meer wie (Marinke?) maar iemand gaf aan voor ons eens oude aantekeningen op te willen zoeken over de contra stelling. Daar kijk ik wel naar uit, want lang geleden hebben we hier ook met zijn allen over gediscussieerd en ik ben de ins en outs eerlijk gezegd een beetje kwijt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:12

pien_2010 schreef:
OK Anouk. Fijn dat het topic weer open is. Ayasha, hoop dat je toch wil blijven en ik hoop dat we weer met zijn allen on topic gaan

Wat de contra stelling betreft heb ik altijd begrepen dat het niet een oefening is die je zomaar moet doen, maar dat het paard daarvoor al een (hogere) graad van africhting moet hebben. Het lijkt mij suikermeisje dat je met wijken, eventueel travers en renvers in stap paar stapjes, scheefheid al aardig moet kunnen oplossen. Zoals ik je verhaal lees is je paard erg soepel en gevoelig dus dan helpen die oefeningen ook heel goed.

Ik weet het niet zeker meer wie (Marinke?) maar iemand gaf aan voor ons eens oude aantekeningen op te willen zoeken over de contra stelling. Daar kijk ik wel naar uit, want lang geleden hebben we hier ook met zijn allen over gediscussieerd en ik ben de ins en outs eerlijk gezegd een beetje kwijt.

Mijn eigen paard is erg gevoelig, die is in africhting ook al een eind verder (Z2- sommige dingen al meer). Daar heb ik wel veel renvers mee gedaan om hem rechter te krijgen met m'n vorige instructie. (Groepslessen op rijvereniging).

Dat andere paard is wat minder soepeltjes en houdt zich graag wat stug. Is wat lui. Wel kent hij SB, wijken, etc. T/m Z1 kent hij de oefeningen. Toch zijn die bij hem minder makkelijk eruit te rijden.
Wat ik bij hem kan proberen aldus hier zijn;
1. Renvers
2. Klein stukje naar binnen wijken vanaf hoefslag
3. Contrastelling en beide handen wat naar binnen zetten.

Ik begin ook bij de eerste aangezien ik dat met dit paard nog niet getraind heb en dus ook weer wat anders bied voor hem.

Ga vandaag weer rijden en wat later dan normaal zodat ik de bak voor mezelf heb.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:14

A_nouk schreef:
[mod]Beste allemaal,

Er is door mij een reeks berichten verwijderd met een tweeledige reden: ze hadden geen betrekking op het onderwerp van dit topic, maar voornamelijk werd door meerdere mensen ervaren dat in de betreffende berichten tussen de regels door deelnemers aan de discussie op een negatieve manier besproken danwel afgevallen werden.

Aangezien ik A_Nouk heb gevraagd om een reactie voel ik mij nog wel gerechtigd om die te geven. Wederom kan ik niets met deze uitleg want het maakt niet duidelijk waarom de berichten zijn verwijderd.

Ik begrijp werkelijk niet wat er aan mijn voorliefde voor Frans stokbrood In reactie op Sinne's vakantievoornemens tussen de regels door te lezen is. Ik vind Frankrijk een heerlijk vakantieland, kom er vrijwel ieder jaar en verblijf dan graag in de Cote de Provence (vanwege de heerlijke roseetjes) of in de Languedoc waar een kennis van mij een B&B heeft.
Als ik moet aantonen dat daar geen dubbele agenda achter zit heb ik vakantiefoto's voor je, maar ik vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ik dit moet zeggen.
Natuurlijk is dat off topic, maar he dat gebeurt vaker en het topic komt altijd weer terug on topic.
Dit lijkt dus erg op modereren "op de persoon" en het meten met 2 maten, al begrijp ik nog niet waarom.

Er zit iemand of misschien wel een paar met hele lange tenen en een hele dikke vinger de hele dag aan de temknop. Daar is een heel mooi woord voor "querulant of querulantenwaan".
Als je daaraan toegeeft wordt het topic steeds lastiger te modereren en ik denk dat je het topic er uiteindelijk mee kapot maakt.
Net zoals bij een voetbalwedstrijd. Een scheidsrechter kan ook de wedstrijd "stuk" fluiten door iedere "overtreding" te beboeten. Daar wordt het saai en oninteressant van.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:22

pol1 schreef:
Ik snap de ophef ook echt niet..Er zijn in dit topic wel meer aanvallende reacties geweest alleen worden die verpakt in " duurdere" woorden! Er is hier een duidelijke 2 kamp ontstaan waarin voor mijn gevoel kamp 1 alles kan zeggen ( de beledigingen zijn echt niet vd lucht als je goed tussen de regels doorleest) en als kamp 2 hier op reageert lijkt er meteen een reactie van mod te komen of gaat er gewoon een groot hangslot op! Voor mijn gevoel wordt er hier met 2 maten gemeten. Jammer van dit o zo interessante topic wat dit ooit was!
En natuurlijk wordt er wel eens offtopic gegaan maar dat geldt voor beide kampen!

Ik kan dit laatste alleen maar onderschrijven. Er heb herhaalde stevig persoonlijke aanvallen moeten ondergaan. Aanvallen die moderatoren zeker onder ogen zijn gekomen. Waarbij ik bij de laatste getemd heb. Wat gebeurd?!?! NIETS, helemaal niets. Ik maak daarna enige sarcastische opmerkingen en direct heb inmiddelijk een OW: En dan zou je niet het gevoel krijgen dat er met 2 maten gemeten wordt?
Maar inderdaad ik heb slechts eenmaal getemd. Zoals mevr. Knollentuin schreef, Ik kan mijn 'eigen broek ophouden'. Als het echter zo is dat moderatoren alleen reageren op de hardste schreeuwers??? Dan zal ik in de toekomst ook vaker temmen. Wellicht is het nuttig om slecht in het recente verleden te gaan zoeken op wat er niet getemd is, maar alsnog gedaan moet worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:36

Als je nog wat langer terug gaat kun je ook lezen wat een bak sneren mijn kant opgekomen zijn, alleen door tegengas te geven op beweringen die onjuist zijn. Ik heb ook nog nooit getemd. Ik tem de persoon zelf wel :D :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:49

Ik vraag mij af hoeveel topics er op Bokt zijn van 99 pagina’s in deel 2, waarin echt uitsluitend on topic posts staan. Hoe erg is het, als iets heel even off topic gaat als er vervolgens weer een hele ‘on topic’ en zinvolle discussie ontstaat? Wat kan de beweegreden zijn van een moderator, om midden in die zinvolle on topic discussie in te breken en deze zinvolle discussie volledig dood te slaan? Als ik dan lees dat de beweegreden was dat er een aantal off topic berichten stonden en dat er kennelijk iemand is die denkt tussen de regels door iets te lezen, wat helemaal niet vaststaat dat dat tussen de regels zo bedoeld staat…en de reactie van de moderator is het topic op slot te gooien en de discussie lam te slaan. Ik ben flabbergasted en vraag me werkelijk af of doel van Bokt is om zinvolle inhoudelijk discussies over paarden te voeren, waar misschien inderdaad af en toe een scherp woordje valt, of dat het forum meer bedoeld is voor lekker bomen over cavia’s en puberrelatieproblemen.

Dat gezegd hebbende…zal ik verder weer braaf on topic blijven en heel erg op mijn teentjes lopen of ik niet iets typ dat voor meerdere uitleg vatbaar kan zijn.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:40

Ik ben toch zo blij met onze ontwikkelingen dat ik het even moet delen. Het gaat niet zo zeer om het rijden maar wat onze trainingen voor een effect gehad hebben op mijn paard. Toen de osteo namelijk kwam vorig jaar. Volgens mij was dat oktober. Was mijn paard scheef bespierd. En ik had al zo een idee dat hij nu weer gelijk matig bespierd is en vandaag was de ultieme test: een buitenrit. Normaal moest ik dan 20x een poging doen tot t rechttrekken van t zadel wat tevergeefs was en nu nada noppes en het zadel lag nog gewoon perfect ^^

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:44

Goed om te horen xxdomixx!!!