[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:44

Ja, bij ons ging het in het begin echt super fijn (winst) of super slecht (ergens in de 160pnt.. :') ). Zijn nu eindelijk op een meer constante (stijgende) lijn. :) Overigens ga ik niet vaak op wedstrijd, als je training goed is krijg je de punten wel en wil ook niet te snel gaan (ben bijna L1 start gerechtigd, maar dat is nog veel te hoog gegrepen, eerst maar is goed door kunnen zitten en ontspanning erin weten te houden).

Balen is dat dan hé, ik baal er zelf ook zo gigantisch van! Ook omdat je gewoon weet dat je paard nu ook niet goed in z'n vel zit.. :\

Maar goed, ik heb je filmpjes even bekeken (de tweede proef via het eerste filmpje je hebt de verkeerde link geplaatst :P ), maar het valt mij erg op wat een beetje meer ontspanning van jou kant en ook het iets meer durven los te laten voor verandering brengt bij je paard. In de eerste proef zie je één en al spanning, wat tot gevolg heeft dat jij totaal niet fijn kan zitten (en wat doe je een paar keer met je buitenhand? Een soort 'rukje' naar beneden / van de hals af?), een paard wat erg kort word in de hals en z'n lopen (erg korte, dribbelige pasjes). Slordige afwerking van de onderdelen etc.

Terwijl in de tweede proef je er al een paar heel veel fijne stukken tussen hebt zitten! Je paard verlengt z'n pas, gaat fijner door z'n lijf bewegen (oogt soepeler) en ook jij zit er iets fijner op. Ook vind ik de afwerking al een stuk beter (het zou nog beter kunnen, vooral de overgangen, maar goed het is al een veel fijnere proef om naar te kijken en zeker winst waardig!) Alleen dan komt die volte bij E of B doorzitten en dan op de tweede helft aanspringen in galop, doordat jij nog niet helemaal fijn kunt doorzitten ga je krampachtig en gespannen zitten wat direct weer invloed heeft op je paard. Hij gaat kort lopen, zich ook vast zetten en door alvast aan te galoperen probeert hij naar mijn idee eigenlijk een beetje onder dat 'vervelende' doorzitten uit te komen. Voor jou is het namelijk niet fijn (het gevoel als je op een plank zit en alle kanten op stuitert) maar voor je paard is het ook niet fijn zo'n klemmende, stuiterende, ruiter. :+ Probeer klein te beginnen, paar pasjes en voor de spanning even weer lichtrijden, dan weer proberen. ;) En ach dan smokkel je maar iets in de proef, als dat jouw ontspanning kan bewaren en ervoor zorgt dat je het aanspringen wel netjes kan doen zou het mij niet uitmaken dat ik alleen voor het niet doorzitten afgestraft word. :+ Nu verknal je eigenlijk 2 onderdelen, en dan maar eentje. ;)

In je training uiteraard wel blijven oefenen en oefenen en oefenen, vooral ontspanning, het goed over de rug lopen en een actieve achterhand. Pas dan een paar pasjes doorzitten oefenen. Kleine stukjes. :)

Vind jullie echt een leuke combinatie overigens! Ook zo leuk om te zien hoe hij jou spiegelt eigenlijk. :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:47

Snackie schreef:
Ik vind het zeer lastig te zeggen wat goed is, teugels kort op t 2e leertje, of los op het 3e, wat een klapper contact heeft.

En een middenweg? Halverwege het 2e en 3e leertje? ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:53

cathyenbeau schreef:
Hooi,,

Ik ben al een hele tijd een stille meelezer, en heb het altijd erg handig gevonden de tips die gegeven werden aan mensen. Ik heb een pony, waarmee M1 startgerechtig ben, maar 2 jaar terug op deze foto´s rij ik L1 dressuur. Wat ik er zelf van vind;

[ Afbeelding ], ik vind dit mn pony een beetje op de voorhand loopt,

[ Afbeelding ]
dit vind ik zelf wel een mooi beeld.

Ik vind het wel moeilijk om over mezelf te oordelen

Het is ook moeilijk om over je zelf te oordelen!
Heb je misschien ook recentere foto's om alleen al eens te vergelijken? Je vind haar op de eerste foto bv. op de voorhand lopen, je zou dat kunnen vergelijken met een recente foto om te zien of dat nu minder is en ze een actievere betere achterhand heeft ontwikkeld? ;)

Ik heb een tijdje terug een post geplaatst met vragen die je jezelf kunt stellen bij het bekijken van (eigen) foto's. Zal is kijken of ik die terug kan vinden maar om een begin te maken:

Zie ik ontspanning of spanning? Waarom zie ik dat? Door een gespannen (strakke) houding? Of juist door een losse ontspannen ogende houding? Denk hierbij aan handhouding, de zit van de ruiter, het lopen van het paard. Oogt het bijvoorbeeld erg vriendelijk? Of lijk je een beetje 'ruzie' te zien tussen ruiter en paard? Waaraan zie je dat volgens jou?

Oftewel kijken, kijken en nog eens kijken en schrijf maar gewoon alles op wat je ziet. Probeer daarbij ook te analyseren WAAROM je dat volgens jou ziet. Dan leer je ook wat voor gevolgen bepaalde dingen (een sterke strakke hand of een ontspannen hand bijvoorbeeld) hebben.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:56

LU ik vind het er ook al beter uit zien hoor! :)
ALleen probeer zelf toch even wat minder 'hol' te zitten. Je krijgt hier later echt rugpijn van! :P Ik zat zelf vroeger volgens iedereen zo super mooi rechtop, dat zat ik ook maar wel met een iets te holle rug. Heb nu vaak erg veel (/snel) last van onderrug pijn.. Niet fijn.. :\ Probeer juist soepel te zijn in je bekken (/heupen). Je rug mag niet hol of bol zijn maar moet gewoon echt recht zijn. Door het kantelen van je bekken maak je je rug holler of boller...

Je hebt trouwens een erg leuk paardje onder je kont! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 00:06

Snackie, even je filmpjes bekeken.. (Heb nooit het geduld om proeven filmpjes te kijken..)
Heb je eerste helemaal uitgekeken! Haha.
Wat mij opvalt is dat hij erg voorwaarts is, maar ergens heb ik het idee dat hij zijn passen niet af maakt..
Dat zal dan vast de spanning zijn die erin zit.
In het eerste stukje zie je idd dat je best wel inkomt (goede woord??) met je buiten teugel, maar dit zie ik ook in het tweede filmpje..
Verder vind ik dat hij heel erg gespannen loopt vlak voor de 2e galop, 1e filmpje. (Linker galop geloof ik)
En ik denk dat dit het was...

Marinke, klopt idd helemaal. Ik moet meer op m'n zitknobbels ofzo gaan zitten. Inderdaad m'n bekken kantelen, kruis wat om hoog, en naar mijn gevoel met een bolle rug gaan rijden.
Dan kan ik ook beter mijn benen ontspannen. Maar als ik lekker bezig ben, vergeet ik dat... := maar daar heb ik gelukkig les voor! En bedankt! Het is er wel een met karakter, een dagje extra vrij schijnt na wat ik gehoord heb een drama te zijn.. Ze is dan ook pas 6, dus verwacht ook niet anders maar vind het zelf ook een onwijs leuk ding! Denk dat ze in de toekomst wel meer in haar mars heeft. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:14

@Michelle: leuk dat je met neckrope rijdt! Wat grappig dat je pony na het achterwaartse wel vind dat hij toe is aan een beloning ;) Ook in draf zie je dat hij soms al wil zakken, maar nog niet los laat. Ik vind zelf dat je wel driftig lichtrijd, oogt wat geforceerd/gespannen. Misschien eens proberen om je wat meer op te laten veren?

@snackie: ik heb ook nooit geduld om proeven uit te kijken :o Na 30 sec heb ik hem uitgezet en enige wat ik daarover kan zeggen is dat ik je handhouding nog wat onrustig vindt. Verder herken ik een heleboel uit jou verhaal in mezelf. Ook het doorzitten vind ik moeilijk (zelf ontspannen, loslaten en niet verkrampen). Ik merk in de rijles dat het bij mij makkelijker gaat, waarschijnlijk omdat ik mijn paard in stap en draf dan al 'beter voor elkaar heb'. Beter aan het been, beter over de rug en daardoor ook makkelijker om op door te zitten.

@lu: heb ook hetzelfde als jij. Ik probeer wel 1x per maand even een zitlesje te doen, zodat je weer even alleen kan voelen. Vergeet het inderdaad gewoon als ik zelf aan het trainen ben, wellicht helpt dat bij jou ook!

@camers; ik heb mijn camera ook op de bakrand gezet en daarna inderdaad laten filmen. Behalve dat de afstand te groot was, is mijn camera daarna ook overleden. Die kon blijkbaar de kou of rondvliegend zand niet aan (buitenbak).

Doordat de bak gister zwaar was, heb ik staptraining gedaan. Was prettig om even heel bewust bezig te zijn met tussen twee handen en benen rijden en focus op eigen houding te kunnen leggen. Mijn paard spiegelt gelijk en had een hele prettige aanleuning. Stiekem wil hij dan nog wat op de voorhand kukelen (flegmatiek paard, consequent zijn is en blijft moeilijk), maar doordat ik alleen in stap bleef, was dat goed op te lossen. Heb daarna nog 3 rondjes hoefslag gelopen in draf, waarbij ik elk rondje een overgang naar stap wilde maken en weer goed weg wilde draven, dan op de lange zijde het tempo wat omhoog gooien en daarbij dan dus een goede aanleuning houden.. ging erg goed. Ik merk dat ik zelf andere dingen ga doen als ik een figuur ga rijden, waardoor ik soms de aanleuning kwijt raak. Herkenbaar? Ik ga bijv. op voltes te ver meedraaien als mijn paard over de buitenschouder weg loopt, ipv de schouder naar binnen te zetten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:27

_Marinke_ schreef:
Ja, bij ons ging het in het begin echt super fijn (winst) of super slecht (ergens in de 160pnt.. :') ). Zijn nu eindelijk op een meer constante (stijgende) lijn. :) Overigens ga ik niet vaak op wedstrijd, als je training goed is krijg je de punten wel en wil ook niet te snel gaan (ben bijna L1 start gerechtigd, maar dat is nog veel te hoog gegrepen, eerst maar is goed door kunnen zitten en ontspanning erin weten te houden).

Balen is dat dan hé, ik baal er zelf ook zo gigantisch van! Ook omdat je gewoon weet dat je paard nu ook niet goed in z'n vel zit.. :\

Maar goed, ik heb je filmpjes even bekeken (de tweede proef via het eerste filmpje je hebt de verkeerde link geplaatst :P ), maar het valt mij erg op wat een beetje meer ontspanning van jou kant en ook het iets meer durven los te laten voor verandering brengt bij je paard. In de eerste proef zie je één en al spanning, wat tot gevolg heeft dat jij totaal niet fijn kan zitten (en wat doe je een paar keer met je buitenhand? Een soort 'rukje' naar beneden / van de hals af?), een paard wat erg kort word in de hals en z'n lopen (erg korte, dribbelige pasjes). Slordige afwerking van de onderdelen etc.

Terwijl in de tweede proef je er al een paar heel veel fijne stukken tussen hebt zitten! Je paard verlengt z'n pas, gaat fijner door z'n lijf bewegen (oogt soepeler) en ook jij zit er iets fijner op. Ook vind ik de afwerking al een stuk beter (het zou nog beter kunnen, vooral de overgangen, maar goed het is al een veel fijnere proef om naar te kijken en zeker winst waardig!) Alleen dan komt die volte bij E of B doorzitten en dan op de tweede helft aanspringen in galop, doordat jij nog niet helemaal fijn kunt doorzitten ga je krampachtig en gespannen zitten wat direct weer invloed heeft op je paard. Hij gaat kort lopen, zich ook vast zetten en door alvast aan te galoperen probeert hij naar mijn idee eigenlijk een beetje onder dat 'vervelende' doorzitten uit te komen. Voor jou is het namelijk niet fijn (het gevoel als je op een plank zit en alle kanten op stuitert) maar voor je paard is het ook niet fijn zo'n klemmende, stuiterende, ruiter. :+ Probeer klein te beginnen, paar pasjes en voor de spanning even weer lichtrijden, dan weer proberen. ;) En ach dan smokkel je maar iets in de proef, als dat jouw ontspanning kan bewaren en ervoor zorgt dat je het aanspringen wel netjes kan doen zou het mij niet uitmaken dat ik alleen voor het niet doorzitten afgestraft word. :+ Nu verknal je eigenlijk 2 onderdelen, en dan maar eentje. ;)

In je training uiteraard wel blijven oefenen en oefenen en oefenen, vooral ontspanning, het goed over de rug lopen en een actieve achterhand. Pas dan een paar pasjes doorzitten oefenen. Kleine stukjes. :)

Vind jullie echt een leuke combinatie overigens! Ook zo leuk om te zien hoe hij jou spiegelt eigenlijk. :P

Ja, als je paard wat mankeert, loop je er zelf ook bij alsof je maar 1 been hebt he! vreselijk is het als je dier wat heeft, en je kunt hem niet helpen.
Maar hij komt er wel weer! Geduld, en heeeeeel veel knuffels ;)

Met losrijden was er iemand nogal aan het tikken en zwiepen met de zweep. ik bestede er geen aandacht aan.Maar het is wel de reden dat Jaron vluchterig werd.
Ik moet dan gaan remmen, dat kun je overigens heel goed zien in de eerste proef. Voeten naar voren.
(een jaar geleden konden we de benen niet eens tegen zijn lijf leggen of hij was al weg)
Dus die hele proef was het remmen, hokje eng, gespannen. Kleine momenten dat ik kon loslaten, maar t was niet fijn.
Ik ben ook brullend uit die proef gekomen, zo gespannen was het,
2e proef heb ik mezelf herpakt,rustig ademen en loslaten. Het verschil kun je zien.

Dat doorzitten is echt drama, Ik wil toch mijn zadel weer laten nakijken, want ik las gister bij iemand dat haar paard bokte omdat de boom te smal was geworden, dus dat wil ik even bekijken met de zadelmaker.
Jaron sprigelt enorm trouwens, ik kan altijd aan hem zien, wat de bijrijder doet. Dat zal voor kenners ook te zien zijn aan ons :D
Thanks voor je tips, precies wat de juf ook zegt, Maar ik gauw te eigenwijs ben, en toch stug blijf zitten, soms wel 3 rondjes incl figuren. Want dan gaat hij wel loslaten.
Hij wil graag galoperen,dus thuis werk ik ook aan het wachten tijdens het doorzitten.

ik heb nu 3 wp's, en ben nog lang niet toe aan de L1, eerst dit maar eens netjes zien rond te gaan. Als ik met 2wp's thuis kan komen op 1 dag, dan gaan we de goeie kant op.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:28

_Marinke_ schreef:
Snackie schreef:
Ik vind het zeer lastig te zeggen wat goed is, teugels kort op t 2e leertje, of los op het 3e, wat een klapper contact heeft.

En een middenweg? Halverwege het 2e en 3e leertje? ;)

Dat heb ik in de 2e proef.
goeie linkje is overigens:

En dan is het toch nog losvast contact.
Kan niet wachtten tot de 10e, dan heb ik een hoop voor te leggen aan de juf :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:29

LoveUggs schreef:
Snackie, even je filmpjes bekeken.. (Heb nooit het geduld om proeven filmpjes te kijken..)
Heb je eerste helemaal uitgekeken! Haha.
Wat mij opvalt is dat hij erg voorwaarts is, maar ergens heb ik het idee dat hij zijn passen niet af maakt..
Dat zal dan vast de spanning zijn die erin zit.
In het eerste stukje zie je idd dat je best wel inkomt (goede woord??) met je buiten teugel, maar dit zie ik ook in het tweede filmpje..
Verder vind ik dat hij heel erg gespannen loopt vlak voor de 2e galop, 1e filmpje. (Linker galop geloof ik)
En ik denk dat dit het was...

Marinke, klopt idd helemaal. Ik moet meer op m'n zitknobbels ofzo gaan zitten. Inderdaad m'n bekken kantelen, kruis wat om hoog, en naar mijn gevoel met een bolle rug gaan rijden.
Dan kan ik ook beter mijn benen ontspannen. Maar als ik lekker bezig ben, vergeet ik dat... := maar daar heb ik gelukkig les voor! En bedankt! Het is er wel een met karakter, een dagje extra vrij schijnt na wat ik gehoord heb een drama te zijn.. Ze is dan ook pas 6, dus verwacht ook niet anders maar vind het zelf ook een onwijs leuk ding! Denk dat ze in de toekomst wel meer in haar mars heeft. :j

Hij was inderdaad turbo, snel maar kort. En ja, ik zit daar gewoon rukjes te geven, ik heb het niet eens doorgehad Ik denk dat het gewoon loslaten en een hardere ophouding geven was, Gelukkig gaat het bit niet helemaal door zn mond, maar het is alles behalve vriendelijk. ik schaam me dood.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:47

Jotoma schreef:
@Michelle: leuk dat je met neckrope rijdt! Wat grappig dat je pony na het achterwaartse wel vind dat hij toe is aan een beloning ;) Ook in draf zie je dat hij soms al wil zakken, maar nog niet los laat. Ik vind zelf dat je wel driftig lichtrijd, oogt wat geforceerd/gespannen. Misschien eens proberen om je wat meer op te laten veren?

@snackie: ik heb ook nooit geduld om proeven uit te kijken :o Na 30 sec heb ik hem uitgezet en enige wat ik daarover kan zeggen is dat ik je handhouding nog wat onrustig vindt. Verder herken ik een heleboel uit jou verhaal in mezelf. Ook het doorzitten vind ik moeilijk (zelf ontspannen, loslaten en niet verkrampen). Ik merk in de rijles dat het bij mij makkelijker gaat, waarschijnlijk omdat ik mijn paard in stap en draf dan al 'beter voor elkaar heb'. Beter aan het been, beter over de rug en daardoor ook makkelijker om op door te zitten.

@lu: heb ook hetzelfde als jij. Ik probeer wel 1x per maand even een zitlesje te doen, zodat je weer even alleen kan voelen. Vergeet het inderdaad gewoon als ik zelf aan het trainen ben, wellicht helpt dat bij jou ook!

@camers; ik heb mijn camera ook op de bakrand gezet en daarna inderdaad laten filmen. Behalve dat de afstand te groot was, is mijn camera daarna ook overleden. Die kon blijkbaar de kou of rondvliegend zand niet aan (buitenbak).

Doordat de bak gister zwaar was, heb ik staptraining gedaan. Was prettig om even heel bewust bezig te zijn met tussen twee handen en benen rijden en focus op eigen houding te kunnen leggen. Mijn paard spiegelt gelijk en had een hele prettige aanleuning. Stiekem wil hij dan nog wat op de voorhand kukelen (flegmatiek paard, consequent zijn is en blijft moeilijk), maar doordat ik alleen in stap bleef, was dat goed op te lossen. Heb daarna nog 3 rondjes hoefslag gelopen in draf, waarbij ik elk rondje een overgang naar stap wilde maken en weer goed weg wilde draven, dan op de lange zijde het tempo wat omhoog gooien en daarbij dan dus een goede aanleuning houden.. ging erg goed. Ik merk dat ik zelf andere dingen ga doen als ik een figuur ga rijden, waardoor ik soms de aanleuning kwijt raak. Herkenbaar? Ik ga bijv. op voltes te ver meedraaien als mijn paard over de buitenschouder weg loopt, ipv de schouder naar binnen te zetten.

Vind jij dat ze al meer ontspannen is? :) Ik kan het niet goed afleiden?
Hoe bedoel je met het lichtrijden? Hoe kan ik dat oplossen? :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:00

Dames, het word trouwens tijd voor een nieuw topic. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 10:02

Ik dacht dat we tegenwoordig 300 pagina's mochten hebben?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:23

Hoeft inderdaad niet, we mogen nog door.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:46

Zo topic gaat ineens weer hard, leuk!! Heb even bijgelezen haha ;)

LU: lekkere foto's meid! Al veel verbetering te zien tov je laatste foto's! Maaruuuh iet te streng worden voor jezelf he ;) kritisch zijn mag, maar niet te. (Ik bedoel hiermee, jullie zijn net een combinatie en het gaat nu al zo lekker vooruit, wordt niet tè kritisch ;) )

Michelleee: het lichtrijden viel mij ook op, wat ze denk ik bedoelt is dat je je wat meer door je paard moet laten opgooien en wat minder hoog uit je zadel hoeft te komen ;) het ziet er wat geforceerd uit zegmaar.. Verder je vraag tov het bit, ik weet niet meer het exacte plaatje maar er staat me iets bij dat er veel spanning en vasthouden was toch? Wat jouw filmpje mij liet zien is dat ze hiermee 'bewijst' hoe gehoorzaam ze is. Wanneer je dus met bit rijdt houd je dit in je achterhoofd, niet vasthouden/pakken want ze gaat toch niet weg ;) en verdee als jij ontspant (wat je in stap dus wel doet) laat haar zakken. Het draait bij jullie denk ik vooral om ontspanning, ontspanning ontspanning ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:13

Aaah oké! :D Dan heb ik niks gezegd. :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:13

we mogen nog door :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:48

Saintelette schreef:

LU: lekkere foto's meid! Al veel verbetering te zien tov je laatste foto's! Maaruuuh iet te streng worden voor jezelf he ;) kritisch zijn mag, maar niet te. (Ik bedoel hiermee, jullie zijn net een combinatie en het gaat nu al zo lekker vooruit, wordt niet tè kritisch ;) )

Michelleee: het lichtrijden viel mij ook op, wat ze denk ik bedoelt is dat je je wat meer door je paard moet laten opgooien en wat minder hoog uit je zadel hoeft te komen ;) het ziet er wat geforceerd uit zegmaar.. Verder je vraag tov het bit, ik weet niet meer het exacte plaatje maar er staat me iets bij dat er veel spanning en vasthouden was toch? Wat jouw filmpje mij liet zien is dat ze hiermee 'bewijst' hoe gehoorzaam ze is. Wanneer je dus met bit rijdt houd je dit in je achterhoofd, niet vasthouden/pakken want ze gaat toch niet weg ;) en verdee als jij ontspant (wat je in stap dus wel doet) laat haar zakken. Het draait bij jullie denk ik vooral om ontspanning, ontspanning ontspanning ;)

Dank je voor je feedback. :) ik ga het eens proberen. Voelde ook wel wat onzeker zo ineens helemaak vrij. :D
Ze heeft mij inderdaad wel erg veel vertrouwen gegeven door haar zo gehoorzaam te gedragen. Toch heb ik de galop niet gedaan. Ik denk echt wel dat ze daar er gewoon vandoor gaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:01

Saintelette schreef:

Bedankt! En nee hoor. Probeer kleine stapjes te maken. Wil zelf vaak te snel te veel, maar probeer er wel altijd aan te denken. Vind dat ik nog niet eens mag verwachten dat er verbetering in zit, maar dat zit het wel. Wil alleen niet naast m'n schoenen gaan kopen.. Haha, dus kritiek is voor mij juist goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:14

Ah wat jammer van de hoefzweer, en sneu voor Dis :( Zou je aan het gouden ijzer mee doen?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:21

LoveUggs schreef:
Bedankt! En nee hoor. Probeer kleine stapjes te maken. Wil zelf vaak te snel te veel, maar probeer er wel altijd aan te denken. Vind dat ik nog niet eens mag verwachten dat er verbetering in zit, maar dat zit het wel. Wil alleen niet naast m'n schoenen gaan kopen.. Haha, dus kritiek is voor mij juist goed.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:59

Joolien schreef:
Ah wat jammer van de hoefzweer, en sneu voor Dis :( Zou je aan het gouden ijzer mee doen?

Ja klopt Jolien, niet voor de finale hoor absoluut niet. Maar wel meerdaags, dicht bij huis, zouden woensdag en vrijdag 2 proefjes doen. Eerst maar is afwachten hoe snel dit over gaat, volgens DA moet het met 7 a 10 dagen eruit zijn, maar als ik op internet lees zijn sommigen er echt weken zoet mee helemaal wanneer het via de kroonrand moet komen. Afwachten maar en heel hard duimen dat het een beetje wil vlotten.. :\

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:07

Kheb een primeurtje voor jullie!!! :) Kijk wat er ineens na de galop gebeurde :D :D :D :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:13

Leuk filmpje Michelleee!! leuk ook om te zien hoe blij jij op het einde bent ;)
En wat fijn dat ze na de galop durfde te ontspannen! wel nog wat voorzichtig, maar het is een begin! Probeer wel je zelf meteen aan te leren rechtop te blijven zitten ondanks dat zij voorover duikelt. Ik snap dat je dit doet om haar de ruimte te geven, maar net als bij halsstrekken op wedstrijd hoor je gewoon zelf rechtop te blijven (en als je daar meteen al op let is het niet zo lastig om weer af te leren! ;))
Merk je tijdens het rijden met bit dat ze na de galop ook beter loopt? Zo ja, dan kun je wellicht de galop al aan het begin van de training meepakken. Komt vaker voor, dat paarden pas na een galop rondje beter kunnen ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:14

Nu ik dit zo zie, zou het kunnen dat je pony problemen heeft met de mond? Niet passend bit of last van de tanden oid?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:42

Joolien schreef:
Nu ik dit zo zie, zou het kunnen dat je pony problemen heeft met de mond? Niet passend bit of last van de tanden oid?

Nee, bit is van het weekend nagekeken door Klaartje van Steen (iemand met veel ervaring) en tanden zijn overlaatst nog gedaan. Zij heeft ook in Elina's mond gekeken en ze zei ook dat die er goed uitzag, alleen een beetje een overbeet.

Maar net zoals je zegt, Santelette. Het is inderdaad zo: ik doe de galop pas op het einde met het rijden omdat ze dat zo moeilijk vindt. En als ik haar dan VN rij, doet ze dat wel goed!! :) Maar net zoals hier komt ze dan wel zo regelmatig terug naar boven!