Balen is dat dan hé, ik baal er zelf ook zo gigantisch van! Ook omdat je gewoon weet dat je paard nu ook niet goed in z'n vel zit..

Maar goed, ik heb je filmpjes even bekeken (de tweede proef via het eerste filmpje je hebt de verkeerde link geplaatst

Terwijl in de tweede proef je er al een paar heel veel fijne stukken tussen hebt zitten! Je paard verlengt z'n pas, gaat fijner door z'n lijf bewegen (oogt soepeler) en ook jij zit er iets fijner op. Ook vind ik de afwerking al een stuk beter (het zou nog beter kunnen, vooral de overgangen, maar goed het is al een veel fijnere proef om naar te kijken en zeker winst waardig!) Alleen dan komt die volte bij E of B doorzitten en dan op de tweede helft aanspringen in galop, doordat jij nog niet helemaal fijn kunt doorzitten ga je krampachtig en gespannen zitten wat direct weer invloed heeft op je paard. Hij gaat kort lopen, zich ook vast zetten en door alvast aan te galoperen probeert hij naar mijn idee eigenlijk een beetje onder dat 'vervelende' doorzitten uit te komen. Voor jou is het namelijk niet fijn (het gevoel als je op een plank zit en alle kanten op stuitert) maar voor je paard is het ook niet fijn zo'n klemmende, stuiterende, ruiter.

In je training uiteraard wel blijven oefenen en oefenen en oefenen, vooral ontspanning, het goed over de rug lopen en een actieve achterhand. Pas dan een paar pasjes doorzitten oefenen. Kleine stukjes.

Vind jullie echt een leuke combinatie overigens! Ook zo leuk om te zien hoe hij jou spiegelt eigenlijk.