pien_2010 schreef:ravvie schreef:kalina is een paardje met gebruiksaanwijzingze zit lekker vast in haar rug. houd niet van poetsen, heeft zadelnijd en trapt gericht als je even niet oppast.
nu kan dit mij natuurlijk niet tegenhouden en zijn we druk met haar aan het oefenen. opzadelen gaat steeds sneller en soepeler. het opstappen moet zo snel mogenlijk anders word ze nijdig haha :3 al met al als je er op zit is het een schat van een paarddit was de derde keer dat ik erop zat.
ze zit dus beetje vast in der rug wat op bok partijtjes kan lijden op het moment dat ik aan wil draven. daarom gaat ze eerst in de stapmolen, daarna stap ik ook nog iets van een kwartiertje in. in draf rijd ik veel achtjes, voltes en tempowisselingen om haar wat losser te maken. totnutoe is dit het resultaat
OK Ravvie. Je andere post net gelezen en ik begrijp dat je het niet bedoelt zoals ik oppikte. Ik zat net aan tafel en ik vroeg me af, "waarom ben ik eigenlijk nu zo boos over die post"? Waarom reageerde ik daarom op die manier? En ik weet het nu en heb de tekst hierboven gekopieerd.
Het zit hem ik "ze zit LEKKER vast, heeft zadelnijd en trapt gericht, ....ANDERS WORDT ZE NIJDIG HAHA" als ik dit lees en ik zie jouw paard dan denk ik "a cherm, dat beestje verrekt van de rugpijn. Daarom zit ze vast, daarom houdt ze niet van poetsen, daarom heeft ze zadelnijd en daarom wil ze vluchten met opstappen en wordt ze nijdig.
Met andere woorden Ravvie jouw paardje is een stakker, vertelt jouw precies wat er aan de hand is en jij lijkt dat grappig te vinden. Uit je tweede post begrijp ik dat het wellicht je jeugd is en het wat genuanceerder ligt, maar er is veel werk aan de winkel.
Ostheopaat? Zaadel goed? En goed les paard met echt loswerkende oefeningen los werken in stap. En niets draven voorlopig, jouw paard heeft pijn.
Je ziet het ook aan de scheve staart en andere zaken.
Ravvie ik ben niet meer boos hoor. Dan wacht ik altijd even een half uurtje, maar ik vind het wel ernstig gesteld met je paardje. Dus ga serieus desnoods met dierenarts hier actie op ondernemen.
Dat ben ik wel met je eens. Een paard wat slaat op poetsen is niet pijnvrij.