[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:05

Nee, je moet je handen mee laten volgen met de teugel, dan ben je mee werkend.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:52

maralyn schreef:
Nee, je moet je handen mee laten volgen met de teugel, dan ben je mee werkend.

+:)+

bijna nieuw topic zo te zien :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:58

Peep nu OHZ weer volop in training na de bevangenheid en bij een andere instructrice.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop is een groot drama nog, gaat wel veel beter maar daar zijn we nog bezig met goed aanspringen.
We trainen voor B niveau. Nemen wel tijdens het lessen pasje wijken mee om dat te leren.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 28-07-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:13

Erg netjes

Wat een luxe, geen bontje er onder, neu een bontje er op :D
(Zit dat fijn?)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:14

maralyn schreef:
Erg netjes

Wat een luxe, geen bontje er onder, neu een bontje er op :D
(Zit dat fijn?)

Zit heerlijk :j

Zadel is juist iets te krap geworden ivm vet omgezet naar spieren dus daar komt zoiezo geen bontje onder :P Nooit trouwens.
Binnenkort maar weer de zadelmaker.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:25

Geen rijfoto, maar ik vroeg me toch af of iemand hem kon beoordelen. Heeft hij hier nu een valse knik? Want het lijkt wel zo, maar ik heb er niet heel veel verstand van.
Inmiddels wel een les geboekt! :D

Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:33

Achter de LL en lijkt zich vast te zetten in hals ik zie iig weinig onstpanning en iid vals knik bij de 1-2e halswervel

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:55

Ik moest bij dit plaatje wel een beetje denken ana een stal waar ik gestaan heb...

Afbeelding

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:12

Geweldig plaatje he, haha.

2 uiterste maar toch in ervaringen die ik heb gehad best treffend..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:34

Vind m goed.....Dat plaatje.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:37

Oeh, dat plaatje is goed! Die moeten ze standaard in elke manege ophangen.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:40

leuk plaatje! :D
Borisje, op de tweede foto loopt hij in ieder geval achter de loodlijn, maar volgens mij had hij toen last van een vlieg. :+
de laatste foto vind ik te onduidelijk om te beoordelen.
de eerste foto vind ik wel netjes, probeer hem goed voorwaarts te houden en wissel zijnhals/hoofd houding af met halsstrekken.
succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:29

Stompzinnig.

Alsof iedereen die houdt van mooie kledij en zijn/haar paard netjes toiletteert, een dierenbeul is, en als je volkomen onverantwoord rondrijdt in jeans en gympen en het niet nodig vindt om te investeren in een goed zadel, goede kledij en paard de manen lang laat groeien zo goed is voor z'n paard..... túúrlijk :roll:

Ken mensen zat die hele mooie spulletjes hebben, altijd in set rijden, wedstrijdgericht enz, enz, die vreselijk goed zijn voor hun paarden, en recreanten die het benul niet hebben hoe je een paard behoorlijk kunt houden, en niks weten van het wezen paard, die alle dagen doordeweeks werken en in het weekend opeens een buitenrit maken van 4 uur...... dat paardlief spierpijn heeft merkt baasje niks van, die weet niet hoe een paard dat niet rad is, eruit ziet.......

Hou toch op, allemaal vooroordelen, je hebt overal slechte en goede paardenbaasjes, in welk segment je ook kijkt........

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:39

ik snap wat je bedoelt, yamcha, en ik ben het met je eens! maar laten we eerlijk zijn, het is een plaatje,
een tekening dat als grapje bedoelt is. de maker van de tekening, of Agossie, bedoelt het vast als een grapje. :)
het gaat ook niet om de kleren, maar om het ene paard met een strakke bijzetteugel en het andere paard met alleen een touw om z'n nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:49

Ik snap heel goed war het omgaat, en ik blijf het nonsens vinden, allemaal leuk, maar 't is niet omdat iemand een slof gebruikt dat het een klootzak is, of omdat iemand optomingsloos rijdt, dat het zo aardig is....... het is echt gewoon onzin, alleen maar vooroordelen voeden.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:55

dat is jouw mening, maar waar haal je vandaan dat iemand die met een slof rijden een klootzak is?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:57

Yamcha schreef:
Stompzinnig.

Alsof iedereen die houdt van mooie kledij en zijn/haar paard netjes toiletteert, een dierenbeul is, en als je volkomen onverantwoord rondrijdt in jeans en gympen en het niet nodig vindt om te investeren in een goed zadel, goede kledij en paard de manen lang laat groeien zo goed is voor z'n paard..... túúrlijk :roll:

Ken mensen zat die hele mooie spulletjes hebben, altijd in set rijden, wedstrijdgericht enz, enz, die vreselijk goed zijn voor hun paarden, en recreanten die het benul niet hebben hoe je een paard behoorlijk kunt houden, en niks weten van het wezen paard, die alle dagen doordeweeks werken en in het weekend opeens een buitenrit maken van 4 uur...... dat paardlief spierpijn heeft merkt baasje niks van, die weet niet hoe een paard dat niet rad is, eruit ziet.......

Hou toch op, allemaal vooroordelen, je hebt overal slechte en goede paardenbaasjes, in welk segment je ook kijkt........

Wat een onzin, alsof het gaat om de mooie kleren.
Het gaat om dat paard dat ongeveer dubbelgevouwen zit.

Het zijn gewoon een beetje 2 uiterste maar hij zegt echt wel wat :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:10

Wow, Yamcha... Dat vind ik wel een heftige reactie... Ik zou bijna denken dat je je aangevallen voelt door het plaatje... :(:) Is niet mijn bedoeling geweest.

Het plaatje is natuurlijk 2 uitersten, maar deed mij wel degelijk denken aan de stal waar ik gestaan heb.

Als ik van deze 2 uitersten zou mogen kiezen, ging ik wel degelijk voor de rechter.

Maar goed, het is natuurlijk bedoeld als grapje omdat beide voorbeelden niet 'aan de teugel' zijn, en dat is waar het topic over gaat.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:24

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:02

Bijna een nieuw topic :)

Michelle ik vind dat je je pownie erg leuk hebt lopen!

Edit; Super leuk dekje ook :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:48

Yamcha schreef:
Stompzinnig.

Helemaal mee eens! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:50

Agossie schreef:
Wow, Yamcha... Dat vind ik wel een heftige reactie... Ik zou bijna denken dat je je aangevallen voelt door het plaatje... :(:) Is niet mijn bedoeling geweest.

Het plaatje is natuurlijk 2 uitersten, maar deed mij wel degelijk denken aan de stal waar ik gestaan heb.

Als ik van deze 2 uitersten zou mogen kiezen, ging ik wel degelijk voor de rechter.

Maar goed, het is natuurlijk bedoeld als grapje omdat beide voorbeelden niet 'aan de teugel' zijn, en dat is waar het topic over gaat.

I'm sorry, ik reageerde ook te heftig, 't stond er heftiger dan ik bedoelde, en ik snap dat het een grapje is hoor :j

't Is alleen dat ik me wat erger aan zulke plaatjes, omdat het dan weer bepaalde vooroordelen voedt, en omdat je je soms bijna al moet gaan verdedigen omdat je in een setje rijdt, met bandages enzo..... mensen denken dan al zó snel dat alleen de looks belangrijk zijn en niet het paard......

en dat zegt natuurlijk niks over jou.
mijn reactie is eigenlijk meer op die mensen die dat soort vooroordelen hebben, gericht dan op het plaatje.
Al snap ik je punt, hoor, maar ik ga voor geen van beide, als je het niet erg vindt :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:41

Yamcha schreef:
Agossie schreef:

I'm sorry, ik reageerde ook te heftig, 't stond er heftiger dan ik bedoelde, en ik snap dat het een grapje is hoor :j

't Is alleen dat ik me wat erger aan zulke plaatjes, omdat het dan weer bepaalde vooroordelen voedt, en omdat je je soms bijna al moet gaan verdedigen omdat je in een setje rijdt, met bandages enzo..... mensen denken dan al zó snel dat alleen de looks belangrijk zijn en niet het paard......

en dat zegt natuurlijk niks over jou.
mijn reactie is eigenlijk meer op die mensen die dat soort vooroordelen hebben, gericht dan op het plaatje.
Al snap ik je punt, hoor, maar ik ga voor geen van beide, als je het niet erg vindt :D

Ik denk dat je ook niet persé moet kijken naar de paarden/ruiters, maar naar wat ze zeggen. De dressuurmiep denkt dat zij alle kennis heeft omdat haar paard aan het plaatje voldoet(alles netjes enz), terwijl deze in een knik word gedwongen met de hulpteugel en er dus verder weinig kundigs aan zat. De natural gebruikt misschien niet de mooiste spullen maar zij & haar paard staan er vele malen ontspannender bij. Motto: je hebt geen dure spullen en vele hulpmiddelen nodig om fijn met je paard te kunnen rijden, als je maar sámenwerkt.
(althans zo interpreteer ik het plaatje :) )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:59

Als er een nieuwd topic word geopend, graag plaatsen

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:17

Interessant topic! Wil ik wel even aan volgen en misschien binnenkort een foto plaatsen van mijn pony (profiel)..
Hij is in mei 3 geworden en sindsdien rijd ik hem max. 3x per week max. half uur per keer. Maar zoals op de foto in mijn profiel kent hij aan de teugel lopen, achterhand gebruiken e.d. voor geen meter! Vinden jullie dat dit al nodig is op deze leeftijd en hebben jullie nog tips voor mij?
Alvast bedankt ;)