Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mindim schreef:Neemt niet weg chanel85 dat we het allang niet meer over maaten hadden, niet over 38 en niet over 42 en ook neit over truitjes L en M. Maar over gezond gewicht en over het belasten van een paardenrug. dat was al lang een gepasseerd station.
Ilona-Selina, dat jij een paar mensen kent die slank blijven door niets te doen, wil niet zeggen dat het iedereen zo maar komt aanwaaien.
Bij ons op de sportschool komen steeds meer zware mensen, nou ik heb daar respect voor. Stuk voor stuk zit hun gewicht ze in de weg en zijn ze er zat van. Waarom zou het bij ruiters zoveel anders zijn?
Ik ben het helemaal met Jasmijn eens en vind dat ze het keurig donderbouwd en duidelijk brengt. En probeert het weer op de volwassen discussie te krijgen.
chanel1985 schreef:Electra63 schreef:Ik heb weer even bijgelezen.
Ik vind het vervelend als "nieuwe" meepraters, niet bijlezen en ongenuanceerde uitspraken doen en zich vooral aangesproken voelen.
Ik heb respect voor Jasmijn dat zij iedere keer weer zo onderbouwd daar op ingaat, ik haak altijd snel af, daar heb ik geen geduld voor.
Ik ben geen nieuwe meelezer, heb al eerder gereageerd in het topic![]()
Dat ondrbouwde van Jasmijn kan je ook anders opvatten trouwens, ik zit niet op school (nog niet, begint pas in september)
Citaat:Sorry, maar nu zeggen jullie weer dat wij onvolwassen zijn omdat wij een andere mening hebben.
Wij kunnen zeggen wat we willen, op welke manier ook, het haal tniets uit, jullie zijn gefocust op jullie gelijk, zwart/wit denken dat jullie nog niet eens kunnen aanvaarden dat er wel meerdere correcte meningen zijn dan de uwe.
Sorry, dat we dan op den duur volgens jullie onvolwassen reageren.
Waarom niet het eens zijn in het oneens zijn?
Daar zit een verschil tussen hoor.Mindim schreef:ilona_selina schreef:Een hoop slanke mensen doen mer moeite dan jij misschien denkt. En inderdaad; sommige gaat dat weer gemakkelijker af. Maar dat doet er toch niet toe als het gaat om het welzijn van het paard? Dan ga je dus weer op de toer van als iemand maar zielig genoeg is dat het dan oke is om het welzijn van het paard ondergeschikt te maken. En daar ga ik absoluut niet in mee.
oke mee eens, maar wat vind jij het welzijn van een paard dan, als ik daar aan zou moeten denken en dus geen lol meer mag hebben vind ik dat je dus helemaal maar niet meer moet paardrijden en je paardje lekker als grasmaaier moet gebruiken.
kijk ik mijn profiel en wat vind je van mijn postuur op dat paard ben ik dan wel benieuwd naar
Voor sommige van de paardjes in je profiel vind ik je persoonlijk te groot inderdaad.
Dus jouw lol gaat voor op het welzijn van je paard?
pinkie87 schreef:Tjah hier word al zo veel over gepraat.
maar vele mensen die paardrijden en te dik zijn kunnen er niet veel aan doen. en de gene die dat wel kunnen zijn er mee bezig.
Maar mijn gevoel zegt ook met jou stukje van als jij een dik iemand een ijsje ziet eten of bij de Mac Donalds ziet zitten.
dat ze dat elke week doen.
toevallig dat ik een om zo duidelijk te zijn dikke moeder heb!! en wij heten ook wel eens een ijsje of een big mac.
Maar mijn moeder kan dus niets maar dan ook niets aan doen dat ze te dik is. ze heeft al haar hele leven (52) er alles aan geprobeerd.
maar als we eens een ijsje eten moet je kijken hoe mensen naar ons kijken en helemaal naar me moeder.
Ik denk dat de meeste bredere mensen te paard er echt wel zelf over na hebben gedacht of het kan en of ze het paard niet in de weg zitten!!
en dat ze daar echt wel op letten.
dus vind dat jij te snel oordeelt.
ilona_selina schreef:ik weet niet in wat voor profiel jij heb zitten kijken maar er staan 3 foto's en dat is 1 de zelfde paard
Mindim schreef:ilona_selina schreef:ik weet niet in wat voor profiel jij heb zitten kijken maar er staan 3 foto's en dat is 1 de zelfde paard
Excuus, je hebt gelijk, ik vergis me, ik zal even kijken wie ik dan bedoelde.
chanel1985 schreef:Omdat ik nog een leven heb buiten bokt en dus een tijdje niet heb gereageerd, heb ik geen recht op meepraten?
Ik ben niet dom hé, ik duidde ook wel niet op leeftijd hé
Als jij overtuigt bent van je gelijk, dan mag ik dat toch ook over de mijne , of niet?
ilona_selina schreef:Mindim schreef:Neemt niet weg chanel85 dat we het allang niet meer over maaten hadden, niet over 38 en niet over 42 en ook neit over truitjes L en M. Maar over gezond gewicht en over het belasten van een paardenrug. dat was al lang een gepasseerd station.
Ilona-Selina, dat jij een paar mensen kent die slank blijven door niets te doen, wil niet zeggen dat het iedereen zo maar komt aanwaaien.
Bij ons op de sportschool komen steeds meer zware mensen, nou ik heb daar respect voor. Stuk voor stuk zit hun gewicht ze in de weg en zijn ze er zat van. Waarom zou het bij ruiters zoveel anders zijn?
Ik ben het helemaal met Jasmijn eens en vind dat ze het keurig donderbouwd en duidelijk brengt. En probeert het weer op de volwassen discussie te krijgen.
ik zal je vertellen ik kom zelf ook in de sportschool en ik zie idd ook meer zwaardere mensen, maar ik vind gewoon dat mensen ook al zijn ze zwaarder dat ze net zoveel lol met hun paard mogen hebben dan de rest die wel een normaal gewicht hebben.
en idd ik kijk dan tot een bepaalde hoogte naar mijn paard maar ook naar de lol die we dan ook wel samen hebben.
Electra63 schreef:chanel1985 schreef:Omdat ik nog een leven heb buiten bokt en dus een tijdje niet heb gereageerd, heb ik geen recht op meepraten?
Als jij overtuigt bent van je gelijk, dan mag ik dat toch ook over de mijne , of niet?
Ik bedoelde met nieuwkomers Manuela en Schrikdraad (bijvoorbeeld), maar jij voelt je wel heel snel aangesproken.
Iedere keer komt weer de discussie wat is overgewicht? Maten en gewichten? Terwijl de discussie al wat verder gevorderd was. Dat is niet alleen met dit topic, maar ook met andere topics. Mensen lezen vaak alleen de OP en verder niet.
chanel1985 schreef:Omdat ik nog een leven heb buiten bokt en dus een tijdje niet heb gereageerd, heb ik geen recht op meepraten?
Citaat:Sorry, maar nu zeggen jullie weer dat wij onvolwassen zijn omdat wij een andere mening hebben.
Wij kunnen zeggen wat we willen, op welke manier ook, het haal tniets uit, jullie zijn gefocust op jullie gelijk, zwart/wit denken dat jullie nog niet eens kunnen aanvaarden dat er wel meerdere correcte meningen zijn dan de uwe.
Sorry, dat we dan op den duur volgens jullie onvolwassen reageren.
Waarom niet het eens zijn in het oneens zijn?
chanel1985 schreef:Je kan ook moeilijk 100 pagina's gaan lezen hén tegen dat je ze gelezen hebt zijn er weer 20 bij, kan je terug beginnen bijlezen.
En eigenlijk is de beginpost wel belangrijk, want daar gaat het over, als het geëvolueerd is naar een ander ond is het eigenlijk off topic en moet er een nieuw topic geopent worden
ilona_selina schreef:maar toch woog ik daar 86 kilo snap je
maar een eigen paardje komt heel snel een hele leuke tinker is mijn droom altijd geweest en die zal uitkomen ook
ik vind trouwens wel, mijn streefgewicht is nu 75 kilo maar als ik dat gehaald heb wil ik door naar de 70 kilo dus in totaal moet ik 16 kilo afvallen ben er al 4 afgevallen dus moet nog 12 kilo, nou als ik die 12 kilo af moet vallen en zolang geen paard zou mogen rijden van mezelf zou ik dus helemaal geen dissepline meer hebben om af te vallen
ilona_selina schreef:oke mee eens, maar wat vind jij het welzijn van een paard dan, als ik daar aan zou moeten denken en dus geen lol meer mag hebben vind ik dat je dus helemaal maar niet meer moet paardrijden en je paardje lekker als grasmaaier moet gebruiken.
ilona_selina schreef:kijk ik mijn profiel en wat vind je van mijn postuur op dat paard ben ik dan wel benieuwd naar
pinkie87 schreef:maar vele mensen die paardrijden en te dik zijn kunnen er niet veel aan doen. en de gene die dat wel kunnen zijn er mee bezig.
pinkie87 schreef:Ik denk dat de meeste bredere mensen te paard er echt wel zelf over na hebben gedacht of het kan en of ze het paard niet in de weg zitten!!