duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:31

Aimee schreef:
WinBinChes schreef:
Ik denk dat beantsje bedoelt dat het paard niet perse verzameld hoeft te zijn. Een paard wat horizontaal is kan wel goed over de rug lopen, terwijl hij niet verzamelt is. De voorhand en achterhand zijn dan op gelijke hoogte

Dat snap ik wel, maar waar staat dat xsiep zegt dat een paard verzameld moet zijn om over de rug te gaan? Knipoog

Ik reageerde puur op de zin die Bea zei, niet op dat van xsiep

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:34

Leuk dier Aimee. Ik heb ook problemen met mijn zit. Mijn rud is meestal wel recht, maar ik verstop mijn siliconen. Mijn schouder staan dus naar voren. Goed zitten is ook niet makkelijk. Zou best eens een zitles willen mee maken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:37

WinBinChes schreef:

Alleen was het bericht van Bea een reactie op xSiep. Het leek mij dat Bea dacht dat een paard verzameld moet zijn om niet op de voorhand te vallen, dit is niet wat xSiep bedoelde, volgens mij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:42

WinBinChes schreef:
Leuk dier Aimee. Ik heb ook problemen met mijn zit. Mijn rud is meestal wel recht, maar ik verstop mijn siliconen. Mijn schouder staan dus naar voren. Goed zitten is ook niet makkelijk. Zou best eens een zitles willen mee maken

Is het niet andersom? Ik heb problemen met mijn lijf en daarom met m'n zit Knipoog
Van een zitles ga je over het algemeen niet gelijk beter zitten, is mijn ervaring. Je hebt jezelf namelijk een houding eigen gemaakt, met een les doorbreek je dat niet zomaar Lachen

Overigens maakt het bij mij ook nog héél veel uit hoe een paard te rijden is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe heeft Anky dat ook alweer in één van haar boeken staan? Als je paard fijn loopt, ga je vanzelf fijn zitten. Of iets van die strekking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:00

Aimee schreef:
Yamcha schreef:
Aimee: Soorrry... Bloos Haha!

Galopje aan een lang teugeltje is zelfs makkelijker met een jong paard als met contactteugel Ja
Dus je blijft heus wel boven.

Ik galoppeer met jonge paarden vaker met een los teugeltje als met contactteugel, vinden ze vaak iets makkelijker.
Maar als het niet goed voelt, moet je het niet doen, want dan krijg je spanning in je lijf, wat resulteert in spanning bij het paard...

Veel succes met trainen, meid!!! En neem je tijd.
Het hoeft niet morgen klaar, he.. Lachen

Nee joh, ben je gek Haha! Ik ben juist blij dat je me er nog eens extra op wijst Ja
De meeste mensen zien gewoon een ruiter die de benen lang en stil kan houden en de handen op de plaats heeft. Als ik dan zeg; maar moet je m'n bekken zien, of m'n schouders, of m'n kin... dan ben ik maar aan het zeuren Knipoog

Deze merrie is een beetje te snel en te heet om met een lang teugeltje te galoperen Haha!
Ze galopeert ook vrij makkelijk onder het zadel, eigenlijk met meer balans dan in draf.

Dankjewel!

Graag gedaan, meid Lachen
Als die galop makkelijk voor haar is (weet niet of dat ook voor jou zo is, maar zal allicht makkelijker zijn dan draf) is dat wel een fijne gang om wat in los te werken... idee? Dan zou je haar in de stap en galop wat sterker kunnen maken, die draf train je dan eerst aan de dubbele longe of pessoa. Als ie daar dan in balans is, kun je onder het zadel verder trainen. Dan draaf je gewoon niet te veel ohz.

Ik zie het idd ook, ja, vind niet dat je er over zeurt eigenlijk.
Je bekken en je schouders zijn "sleutelgebieden" voor je ontspanning, dus logisch eigenlijk... Lachen
Dat zijn dus ook vaak de probleemgebieden.

Het uit zich mss ergens anders, maar een klapperend onderbeen (om een voorbeeld te geven, dat heb jij niet) komt uit een vastzittend bekken, en een broekspier die te kort is. Zelfde met handen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:00

Aimee schreef:
WinBinChes schreef:

Alleen was het bericht van Bea een reactie op xSiep. Het leek mij dat Bea dacht dat een paard verzameld moet zijn om niet op de voorhand te vallen, dit is niet wat xSiep bedoelde, volgens mij.

Dat was idd niet wat ik bedoelde, nee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:06

Citaat:
Want een paard wat nog maar net zadelmak is, is niet recht, en nog niet zo sterk dat ze goed door het lijf kunnen lopen.
Ik vind foto's niet erg, maar zo ontneem je ons een beetje de mogelijkheid om je tips te kunnen geven

viewtopic.php?f=10&t=841759&hilit=

Ben ik zelf te trots en te verliefd dat ik dingen niet zie...of is dit redelijk door de rug? Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:11

@runningkawa;
Op deze foto's is heel goed te zien hoe het paard zichzelf én z'n ruiter 'draagt'!
Hij loopt niet laag maar gebruikt z'n rug toch optimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:26

RK: Dat is SUPER!!!!
Heel goed, mooi licht contact, tactmatig goed, fijn achterbeengebruik.
En voor de rest ga ik mee met katchinka's commentaar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:29

Bloos Bloos

Ben ik gelukkig nog niet helemaal blind van verliefdheid Lachen

In het topic waar de foto's uitkomen zij ik dat dit de 12e keer met ruiter was...vriendlief die beter dingen bij houd dan ik zei dat dit de 10e keer was Lachen

Vandaar dat ik je stukje over een net zadelmak paard er even bij pakte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:34

Is prima hoor Lachen

Heb ook even in je topic gereageerd.
ik wilde de rest van je foto's ook even zien Lachen

Het smaakte naar meer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:41

Thanks Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:44

Je verdient het.

Goed rijden is goed rijden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:45

Nee, dit is een lief paard hebben Ja

Ik beloof hem steeds appeltjes Haha! Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:51

Dar verklaart alles idd Ja

dat ik daar niet eerder opgekomen ben Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:05

runningkawa schreef:
Nee, dit is een lief paard hebben Ja

Ik beloof hem steeds appeltjes Haha! Vingers aflikken

Haha!

Ik denk dat ie niet alleen lief is, maar gewoon ook heel makkelijk zijn lijf gebruikt Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:09

runningkawa schreef:
Bloos Bloos

Ben ik gelukkig nog niet helemaal blind van verliefdheid Lachen

In het topic waar de foto's uitkomen zij ik dat dit de 12e keer met ruiter was...vriendlief die beter dingen bij houd dan ik zei dat dit de 10e keer was Lachen

Vandaar dat ik je stukje over een net zadelmak paard er even bij pakte Lachen

Dat was inderdaad ook mede mijn motivatie om nog eens te vragen om naar de foto's met den donkerbruine merrie te kijken. Op die foto's de twaalfde keer onder het zadel, waarvan de zesde keer zelfstandig door de baan.
Ze beweegt niet zo makkelijk door het lijf als jou paard, maar ook bij haar klopt dat bericht over niet recht en niet sterk genoeg ook niet Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:18

Yamcha schreef:
Graag gedaan, meid Lachen
Als die galop makkelijk voor haar is (weet niet of dat ook voor jou zo is, maar zal allicht makkelijker zijn dan draf) is dat wel een fijne gang om wat in los te werken... idee? Dan zou je haar in de stap en galop wat sterker kunnen maken, die draf train je dan eerst aan de dubbele longe of pessoa. Als ie daar dan in balans is, kun je onder het zadel verder trainen. Dan draaf je gewoon niet te veel ohz.

Ik zie het idd ook, ja, vind niet dat je er over zeurt eigenlijk.
Je bekken en je schouders zijn "sleutelgebieden" voor je ontspanning, dus logisch eigenlijk... Lachen
Dat zijn dus ook vaak de probleemgebieden.

Het uit zich mss ergens anders, maar een klapperend onderbeen (om een voorbeeld te geven, dat heb jij niet) komt uit een vastzittend bekken, en een broekspier die te kort is. Zelfde met handen.

Eeeehm.... ze is nu braver onder het zadel dan aan de lijn Bloos die pessoa en die dubbele longe laat ik graag achterwege, anders ben ik weer terug bij af:
Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen Clown

De draf geeft geen problemen, maar in galop gaat ze makkelijker over de rug. Neemt ze ook makkelijker lengte in de hals... beetje jammer alleen dat ze daarmee de band om de hals naar voren trekt en ik, die de band niet los durft te laten, dan ook naar voren ga Bloos
Afbeelding

Broekspier? Is dat bij mensen ook een spier of bedoel je de hamstring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:31

De hamstring ja.

Het is dezelfde spier, een hele grote.
Whahahha dat plaatje... ROFL

Kan me er iets bij voorstellen Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:38

Haha!

Vond dat plaatje perfect passen eigenlijk, ben namelijk daadwerkelijk vier maanden lang achter haar aan gerend. Kon haar niet vangen Bloos Clown

Ik heb van mezelf ook een korte hamstring. Gewoon haftwax op je laarzen, leer je vanzelf je benen stil houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:36

Wat een sjieke band voor om de hals.
Mooier dan een touwtje.
Maar kun je die niet wat langer gespen omdat je dit te kort vind?
Wat je ook fijn kunt vinden is een sperriempje door de oogjes van het zadel Lachen

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:05

Ik vind dat alle bokkers eens naar dit topic moeten kijken... er gaan er vast een heleboel een stuk over 'denken' en een enkeling misschien beter van rijden. =P

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:18

Aimee schreef:
WinBinChes schreef:

Is het niet andersom? Ik heb problemen met mijn lijf en daarom met m'n zit Knipoog
Van een zitles ga je over het algemeen niet gelijk beter zitten, is mijn ervaring. Je hebt jezelf namelijk een houding eigen gemaakt, met een les doorbreek je dat niet zomaar Lachen

Overigens maakt het bij mij ook nog héél veel uit hoe een paard te rijden is:

Hoe heeft Anky dat ook alweer in één van haar boeken staan? Als je paard fijn loopt, ga je vanzelf fijn zitten. Of iets van die strekking.

Mhh dat is wel jammer, Ik kán wel goed zitten, maar moet er dan wel vreselijk bij nadenken. Zo kán ik ook wel rechtlopen, maar heb altijd mijn schouderws naar voren staan. Daar kan ik mijn oude klasgenoten voor bedanken. Ik ben vroeger erg gepest met mijn voorgevel die de rest nog niet had. Dus ga je je siliconen verstoppen. Dat is er nog niet uit. Misschien is een psygiater beter dan een zitles. Het zit in mijn hoofd niet in mijn lijf.
Volgens mij zijn er weinig die echt goed kunnen zitten.

Dat laatste van Anky, ik zeg juist altijd: Als je goed zit loopt je paard ook goed!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:31

Aimee schreef:

Het kip of het ei verhaal : een paard kan pas fijn lopen als je fijn kan zitten of kan je pas fijn zitten als je paard fijn gaat lopen Knipoog

Hamstring probleem hebben vele ruiters, goed strekken na het rijden is het heel gemakkelijk bij te houden dat ze niet te kort worden.

Van zitles ga je inderdaad niet beter zitten in 1x maar je krijgt wel aanwijzingen om met jezelf aan de slag te gaan.
Van een rijles ga je ook niet ineens beter rijden, maar heb je ook weer handvaten om verder op te trainen, toch?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:33

runningkawa schreef:
Wat een sjieke band voor om de hals.
Mooier dan een touwtje.
Maar kun je die niet wat langer gespen omdat je dit te kort vind?
Wat je ook fijn kunt vinden is een sperriempje door de oogjes van het zadel Lachen

Hihi... die reactie heb ik al meer gehad. Is gewoon een veiligheidsband voor het mennen in de marathon Haha! Clown
Ja, ik kan de band wel wat langer gespen... geeft het alleen minder gevoel van veiligheid Bloos