DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:48

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:
We zullen het nooit weten, feit is dat Jazz en Kirsten wél in vorm zijn en om met Sjef te spreken: "nog steeds progressie maken". Ze waren in staat om met de testdag hoger dan Laurens te scoren dus waarom niet op de WEG...

Verward

Vertel mij eens: hoe vaak heeft Jazz internationaal al meer dan 70 % gescoord?

Eens moet de eerste keer zijn. Bovendien deden er op de wedstrijden in Nederland ook buitenlanders mee dus dan is het ook internationaal.

Bovendien is dat helemaal niet mijn punt. Ollright is niet in vorm en Laurens kan de druk niet aan op dit moment dus hebben ze er niets te zoeken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:51

Net genoten van Kyra Kirkland met Max, wat een vakvrouw is dat toch. Vooral haar teugelvoering vind ik om van te genieten. Heel jammer dat een paar kleine foutjes zo doorslaggevend zijn en de punten omlaag halen. Het is en blijft een momentopname.
Ook blij dat ik daar geen jurylid hoef te zijn en met video bewapend kritisch mag kijken, kritiek is niet altijd negatief zoals Hr. Swaab kerig uitdrukt. Ik zit lekker thuis bewapend met video en kan gewoon terugspoelen om de oefining nog eens te zien.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:52

Zelfs met een Jazz op zijn top is nog niet gezegd dat die Ollright op een mindere dag verslaat... dus tja, keuze niet moeilijk denk ik...

Want als ollright wel een goede start maakt.......... is jazz zowiezo nergens... die valt al in hjet niet tegenover een slechte dag van ollright

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:55

Paardentango schreef:
Net genoten van Kyra Kirkland met Max, wat een vakvrouw is dat toch. Vooral haar teugelvoering vind ik om van te genieten. Heel jammer dat een paar kleine foutjes zo doorslaggevend zijn en de punten omlaag halen. Het is en blijft een momentopname.
Ook blij dat ik daar geen jurylid hoef te zijn en met video bewapend kritisch mag kijken, kritiek is niet altijd negatief zoals Hr. Swaab kerig uitdrukt. Ik zit lekker thuis bewapend met video en kan gewoon terugspoelen om de oefining nog eens te zien.

Ja Kyra is ook één van mijn favorieten... Al heel lang... Imke heeft er toen een tijd gezeten...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:03

Ja klopt, en het is terug te zien in haar presentatie. Vrouwen he !

Grinnik.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:35

Kyra is een superwijf! Vorig jaar bij het Global Dressage Forum mocht ze een presentatie/clinic geven: wat zag het er zo makkelijk en fijn uit. En zo makkelijk uitleggen ook he! OK dan!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:36

Net als Ellen..............

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:39

janderegelaa schreef:
We zullen het nooit weten, feit is dat Jazz en Kirsten wél in vorm zijn en om met Sjef te spreken: "nog steeds progressie maken". Ze waren in staat om met de testdag hoger dan Laurens te scoren dus waarom niet op de WEG...

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Laurens en Ollright hadden gewoon overall beter gescoord dan Jazz en Kirsten. Dat is de reden dat ie mee mocht.

Het valt me trouwens op dat meerdere combi''s met vliegennetje rijden. Mag dat tegenwoordig???

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:39

Mireille1970 schreef:
Net als Ellen..............

Ja, die 2 hebben veel van elkaar weg: same simplicity, same talent.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:47

Mireille1970 schreef:
Zelfs met een Jazz op zijn top is nog niet gezegd dat die Ollright op een mindere dag verslaat... dus tja, keuze niet moeilijk denk ik...

Want als ollright wel een goede start maakt.......... is jazz zowiezo nergens... die valt al in hjet niet tegenover een slechte dag van ollright

Jazz hééft Ollright al verslagen...op de testdag met internationale juryleden. Ik vraag me af: "wie van de 2 rijdt LDR? "

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:50

Hoe vaak heeft Jazz Ollright verslagen, Jan?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:01

janderegelaa schreef:
Mireille1970 schreef:

Jazz hééft Ollright al verslagen...op de testdag met internationale juryleden. Ik vraag me af: "wie van de 2 rijdt LDR? "

De beste Knipoog

1x zegt niets........... JIj had toch niet serieus Jazz meegenomen???

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:22

Ollright in goede doen is op het moment beter dan Jazz, zonder meer waar. Maar hij is niet in zn goede doen en Jazz wel. Dat heeft de selectie dag uitgewezen. Sjef heeft daar ook gezegd dat Laurens nog 10 dagen had om Ollright klaar te krijgen, dat is niet gelukt. Jazz daarentegen heeft een goede periode en dan vind ik dat je die gok moet dúrven nemen als bondscoach. Helemaal als je een testdag organiseert. Geeft misschien te meer aan wat een waardeloze bondscoach het eigenlijk is.

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:30

Mireille1970 schreef:
quote="Paardentango"
Fenomeen zet zich voort, nu heb IK het straks gedaan, grinnik.

Professionaliteit is professionaliteit, slechts een enkeling (zal geen namen noemen) laat zich niet of nauwelijks van zijn/haar stuk brengen. Als je op een bepaald nivo mee wil komen zal je jezelf daarop moeten voorbereiden.
Als een paar minuten minder inrijden zo doorslaggevend zijn zoals hier wordt gesteld dan is er maar één conclusie en dat is dat je er nog niet aan toe bent.
Misschien kan hij eens een lesje boeken bij een van jullie? Kiwi of Karl misschien wel?

Let op:

Jonge ruiter, eerste WK, jeugdig paard, wil gaan losrijden, moet vervolgens zonder enkele reden (verkeerde reden zelfs) terug naar stal, afzadelen, opnieuw opzadelen, weer erop, snel naar losrijbaan, losrijden in 10 minuten in plaats van ruime half uur... buiten adem en je baalt... en dan een WK ring in...

En dan denk jij dat je op een WK professioneel genoeg moet zijn om alsnog een topprestatie neer te zetten en je niet van je stuk te laten brengen?

Tja... try it!

Wat mij verbaast is dat dat allemaal zo lang moest duren. Als alles zo professioneel wordt gedaan, waarom was Laurens dan kennelijk alleen bij die losrij ring. Ik zou afgestapt zijn en het dekje van onder het zadel hebben gehaald of hebben omgekeerd en gewoon weer zijn opgestapt en gaan losrijden. Vervolgens had een groom of iemand anders wel een ander dekje kunnen gaan halen. Nog een keer afstappen in een rust moment en totaal maximaal 5 minuten verloren. Al die hijsa was volgens mij helemaal niet nodig geweest.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:36

Euhm Pennina, hoe ver denk je dat het los rijd terrein van de stallen ligt?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:38

janderegelaa schreef:
Ollright in goede doen is op het moment beter dan Jazz, zonder meer waar. Maar hij is niet in zn goede doen en Jazz wel. Dat heeft de selectie dag uitgewezen. Sjef heeft daar ook gezegd dat Laurens nog 10 dagen had om Ollright klaar te krijgen, dat is niet gelukt. Jazz daarentegen heeft een goede periode en dan vind ik dat je die gok moet dúrven nemen als bondscoach. Helemaal als je een testdag organiseert. Geeft misschien te meer aan wat een waardeloze bondscoach het eigenlijk is.

Is dat zo?

Ik heb jaren dicht bij Bondscoaches gestaan, heb Wim Ernes geassisteerd, Peeters, Verwer, bondscoaches hebben het altijd gedaan... Maar ga er nu zelf eens staan. Kirsten is een schat maar kreeg de mogelijkheid een paar maal... en kom op, in goede doen wint ze het niet......... per definitie. En zo veel mogelijkheid zekerheid is belangrijk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:39

Hahahaha die Pennina is echt komisch... nog nooit klaargestaan voor de internationale ring zeker????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:41

Jazz is zo onvoorspelbaar als de t*ring, dus laat dat beest lekker thuis. Hij is absoluut opgeknapt onder Kirsten. Maar gewoon niet goed genoeg voor dit gebeuren.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:46

Pipo schreef:
Jazz is zo onvoorspelbaar als de t*ring, dus laat dat beest lekker thuis. Hij is absoluut opgeknapt onder Kirsten. Maar gewoon niet goed genoeg voor dit gebeuren.

Precies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:50

En dat met Laurens...........ach, nu hebben we als Hollanders toch een goed excuus om te roepen waarom we WEDEROM weer geen goud hebben Clown Clown

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:48

Tyrza schreef:
Euhm Pennina, hoe ver denk je dat het los rijd terrein van de stallen ligt?

Ver en juist daarom zou ik ter plekke zijn afgestapt en zou het dekje hebben verwijderd of omgekeerd, zodat ik zo min mogelijk losrijtijd zou verliezen (als dat al zo krap is genomen). Ik ben nogal funktioneel en vind goed voorbereiden op een wedstrijd, daar bedoel ik mee los rijden, belangrijker dan of ik met een omgekeerd dekje, of zonder, de ring in zou gaan. Wat niet nodig is als iemand anders een dekje gaat halen.

Nu zullen jij en Mireillewel wel weer direct gaan roepen dat dat Internationaal niet kan, dan mogen jullie mij uitleggen waarom niet.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:50

We, vooral we.

Zeg, ik ben even spelbreker, maar is dit theeleuten niet een beetje off topic?
Ik weet niet hoe het moet, maar een topicje Aachen is misschien een leuk idee, levert vast voldoende gespreksstof op?
Toch nog even dit...

Over het groomen, ik ga er wel vanuit dat de groom zijn zaken, dus die van de ruiter/amazone op orde heeft, alles moet je reserve hebben. Dat is o.a. groomen. Dat is ook professionaliteit.
Umme, inderdaad, ik verbaas me er ook over. Het is niet toegestaan, maar ik denk dat ze ze anders hebben genoemd. "Het lau - rense kransje", dan mag het wel.
Ik heb wel eens horen zeggen dat die vliegennetjes ook helpen bij het minder horen Vingers aflikken , cynisch? ikke? Neu, in de springsport zijn ze daarom ook wel populair geraakt, en je kunt makkelijker de oren vullen met watten o.i.d., blijf goed op de plaats zitten. De paarden zijn minder snel afgeleid, dus rijdt het beter. Bloos
Aangezien Laurens, hi, hi sommigen noemen hem Lau (zal wel voor intimi zijn) vorige keer zo'n hinder had van wat glazen die over een blad schoven, wat plaats vond op de tribune. Heeft hij er patent op gevraag, het Zeeuwse netje.
Wist niemand dat? Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:58

Je blijft lachen met jou.................... En wel voor weinig dat patent aangevcraagd hoop ik: geen cent teveel hoor Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:00

KiWiKo schreef:
Paardentango schreef:

Neeeeeeey, Haha! Haha! Haha! Jij zit echt in het eerste van jezelf voor joker typen Haha! Haha!

De context en eigenlijk ook de hele betekinis ontgaat mij hiervan, en wat lastig dat je steeds beeld vult met persoonlijke dingen, dat is vertroebelend vind ik, ik weet niet wat anderen ervan denken, maar het irriteert.
Kun je er een beetje rekening mee houden?
Ik zie nu pas dat je kiwiko heet, sorry dat ik je kiwi noemde Ach gut
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 23-08-06 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:01

Je kende het al !

Ja, die laatste horen we altijd, geen cent te vee oor. Zucht.

Ga kijken !