Mireille1970 schreef:quote="Paardentango"
Fenomeen zet zich voort, nu heb IK het straks gedaan, grinnik.
Professionaliteit is professionaliteit, slechts een enkeling (zal geen namen noemen) laat zich niet of nauwelijks van zijn/haar stuk brengen. Als je op een bepaald nivo mee wil komen zal je jezelf daarop moeten voorbereiden.
Als een paar minuten minder inrijden zo doorslaggevend zijn zoals hier wordt gesteld dan is er maar één conclusie en dat is dat je er nog niet aan toe bent.
Misschien kan hij eens een lesje boeken bij een van jullie? Kiwi of Karl misschien wel?
Let op:
Jonge ruiter, eerste WK, jeugdig paard, wil gaan losrijden, moet vervolgens zonder enkele reden (verkeerde reden zelfs) terug naar stal, afzadelen, opnieuw opzadelen, weer erop, snel naar losrijbaan, losrijden in 10 minuten in plaats van ruime half uur... buiten adem en je baalt... en dan een WK ring in...
En dan denk jij dat je op een WK professioneel genoeg moet zijn om alsnog een topprestatie neer te zetten en je niet van je stuk te laten brengen?
Tja... try it!
Wat mij verbaast is dat dat allemaal zo lang moest duren. Als alles zo professioneel wordt gedaan, waarom was Laurens dan kennelijk alleen bij die losrij ring. Ik zou afgestapt zijn en het dekje van onder het zadel hebben gehaald of hebben omgekeerd en gewoon weer zijn opgestapt en gaan losrijden. Vervolgens had een groom of iemand anders wel een ander dekje kunnen gaan halen. Nog een keer afstappen in een rust moment en totaal maximaal 5 minuten verloren. Al die hijsa was volgens mij helemaal niet nodig geweest.