Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SheeNegro schreef:Ik zie de filmpjesheb voor nu de eerste maar bekeken en eigenlijk het enigste wat ik kwijt wil is dat ze optisch bedriegen. Het eerste filmpje rijden ze op de rechterhand, waarschijnlijk haar moeilijke kant. En na 4 weken training laten ze een filmpje zien op de andere kant. Persoonlijk vind ik dat geen referentie.
De opzet is duidelijk dat wel.
Joolien schreef:[
Voorwaartse drang moet je omzetten in impuls idd, zelf doe ik dat dmv een ophouding in de hand maar ook vooral met veel zit. Door je zit te gebruiken hoef je zelf niet teveel terug te werken met de hand en kun je het paard veel beter de gelegenheid geven om achter wat door te treden.
Wat een goede oefening is om op de lange zijde 2 keer weg te rijden. Dus 3 passen weg en duidelijk weer terug, zwaar maken en hand sluiten, daarna weer 3 passen weg en weer duidelijk terug. Bij het verruimen is het terugrijden eigenlijk nog het meest belangrijk
Je kunt dit ook toepassen in galop al zou ik het dan op de 2e helft van de lange zijde doen en hem in de hoek terugnemen. Dat is voor de paarden vaak makkelijker.
Je kunt je zithulp mede aanwennen door langzamer te gaan lichtrijden. En druk je zitknobbels in het zadel. Volgens mij doe ik iets mn bekken kantelen maar dat weet ik niet zeker![]()
Eerst doe je de zithulp in combinatie met hand maar als het paard hier aan wendt kan de handhulp steeds kleiner worden
laetitia98 schreef:Ik ga weer een poging wagen om hier mijn foto's te droppen
(foto's zijn van na het opwarmen begin van losrijden)
1:[ Afbeelding ]
Wat ik zie:
Weinig achterbeen gebruik, mag veel meer er onder komen (hier werken we aan)
Wel mooie ontspanne binnen hand maar bij het paard veel spanning in kaak en nek ...
2: [ Afbeelding ]
Hier duiken we gezellig samen op de voorhand![]()
Veder zie ik iets meer been gebruik en wat meer ontspanning maar paard loopt wel iets achter LL eigelijk een hele foute foto maar we hebben les en werken om alles te verbeteren (was hier aan het opwarmen om de activiteit er in te rijden)
3: [ Afbeelding ]
netjes been gebruik maar mag meer er van achter onderkomen, veder een redelijk strenge binnenhand die wel wat losser zou mogen. paard op LL maar nog te gespannen in kaak en nek.
Xx. graag opbouwend comentaar
Joolien schreef:Saintelette, over oefeningen, lange teugelen kan best goed werken. Maar daar zou je eens een lesje in moeten nemen want dat is best lastig
Saintelette schreef:Joolien schreef:Saintelette, over oefeningen, lange teugelen kan best goed werken. Maar daar zou je eens een lesje in moeten nemen want dat is best lastig
Ben al zon 3 jaar bezig met dubbele lijnen lessendus dat zit wel goed..
Maar was meer benieuwd naar of jullie specifieke dingen konden noemen om die achterhand sterker te krijgen?
Saintelette schreef:Joolien schreef:Ben al zon 3 jaar bezig met dubbele lijnen lessendus dat zit wel goed..
Maar was meer benieuwd naar of jullie specifieke dingen konden noemen om die achterhand sterker te krijgen?
OhhhNja ik vraag me af of het puur daarmee te maken heeft. Ik zou eerder denken aan een scheef bekken of iets en dan kun je beter eens een osteopaat erbij laten komen.
Joolien schreef:LoveUggs. Qua leeftijd van dravers is die van jullie idd al op leeftijd maar dravers worden wel vaker zo oud hoor. Ze zijn alleen vaker kapot omdat ze niet op tijd van de baan gehaald worden als ze wat mankeren. Is niet altijd zo natuurlijkMaar 16 is niet een gemiddelde leeftijd hoor.
Ik denk dat dit beslag iets meer steun geeft bij het neerzetten maar dat weet ik niet zeker
Saintelette, over oefeningen, lange teugelen kan best goed werken. Maar daar zou je eens een lesje in moeten nemen want dat is best lastig
Visible, het enige wat je paard doet op de foto met je zusje is zijn hoofd omloog maar verder kan ik dit niet aan de teugel of nageven noemen omdat hij in deze hoofdhalshouding meer zou moeten ondertreden en echt opwaarts dragend zou moeten zijn of hij zou zijn hals moeten laten vallen en zo de rug los te laten. Ook is er geen contact met de teugels dus geeft het paard nergens op na
bertine37 schreef:Ik vind dit altijd fijne filmpjes, misschien dat jullie er wat aan hebben?
http://youtube.com/watch?feature=relmfu&v=cs52Q49IKg8
En misscien is dit iets om aan te werken als je er niet op kunt zitten?
http://youtube.com/watch?v=nj5fhwHaHyE&feature=fvwrel
ravvie schreef:kalina is een paardje met gebruiksaanwijzingze zit lekker vast in haar rug. houd niet van poetsen, heeft zadelnijd en trapt gericht als je even niet oppast.
nu kan dit mij natuurlijk niet tegenhouden en zijn we druk met haar aan het oefenen. opzadelen gaat steeds sneller en soepeler. het opstappen moet zo snel mogenlijk anders word ze nijdig haha :3 al met al als je er op zit is het een schat van een paarddit was de derde keer dat ik erop zat.
ze zit dus beetje vast in der rug wat op bok partijtjes kan lijden op het moment dat ik aan wil draven. daarom gaat ze eerst in de stapmolen, daarna stap ik ook nog iets van een kwartiertje in. in draf rijd ik veel achtjes, voltes en tempowisselingen om haar wat losser te maken. totnutoe is dit het resultaat