Snackie : m.i. is het juist de kunst om met je zit en voldoende aanleuing / ontspanning te rijden, niet met je handen

En dan zeker niet met brede handen. Hoe breder jij je handen zet, hoe meer jij hem vastzet, je hebt namelijk een grotere cirkel om spanning op uit te oefenen.
Je lichaam draaien doe je vanuit je heupen, niet vanuit je handen. Je wil je complete paard mee hebben de bocht door en niet enkel de voorkant, iets wat overduidelijk op de 2e foto naar voren komt, een compleet op de voorhand gekukeld paard
Ik snap eerlijk gezegd wel wat Benno bedoeld, wanneer je namelijk naar je handhouding kijkt, je draagt ze erg laag, of je nu wat in je handen hebt of niet, waarom zou je ze laag dragen? Vanuit dat punt krijg je namelijk de touwtjestrekreactie, wat bij Jaron resulteert in het naar voren vallen.
3e foto is al een stuk meer waar je m zou moeten willen, ik zie alleen niet meer dan de contouren van je paard, dus meer dan dat kan ik er ook niet over zeggen

Als ik je wat tips mag meegeven, focus veel minder op die voorkant, dat aan de teugel lopen komt wel, zodra die dat lijf eens correct gaat gebruiken. Ga op je kont zitten, beter en rechter in het zadel en beweeg jouw paard vanuit jou. Niet vanuit je handen. Het is logisch dat als je de voorkant omstelt dat de rest volgt, dat zit namelijk aan elkaar vast
Ga is lekker zitten, centrum (heupen) in het zadel en vanuit daar bewegen. Heupen draaien in het zadel, binnenbeen zwaar maken en gebruiken als pilaar waar hij zich om heen kan bewegen, zo geef je hem steun van achter om ook achter onder te treden en zijn rug correct te gebruiken

Hoop dat je er wat aan hebt