VisibreTeam schreef:Dan heb ik ook nog een foto, ik hoop enorm dat iemand een idee heeft hoe het kan en hoe ik het op kan lossen
[ Afbeelding ]
Ze begint in een mooie krachtige draf, super achterhand onderplaatsing etc, maar zodra ik het 'commando' voor de 'piaffe' geef (soms doet ze hem wel redelijk en ze heeft er ook zeker de kracht etc voor) dan vaalt ze heel raar uit elkaar zoals op bovenstaande foto?ze begint echt mooi, maar na 1 pasje is het *plof* op de voorhand, weg verzameling, weg krachtige pasjes, weg alles. Meestal als ik iets meer teugel contact hou zet ze achterhand er wel beter onder maar ze is érg gevoelig daar op. (mijn hulp is een lichte ophouding en klikken met mijn tong, zo ben ik er al de nodige periode op aan het trainen en gaat opzich ook goed) maar hier ligt haar achterhand gewoon weg
Iemand tips, verbeter punten of hoe ik het aan kan pakken? Met ruiter er op en iets hulp van de grond gaat het al wel aardig, maar aan de lange lijnen dus niet
Waar het het meest op lijkt: een huppeltje, maar dus totaal geen piaffe waardig iets
Probeer mee te schakelen voor de piaffe zodat ze wat meer kracht heeft.
Daarnaast zou het bijtikken met een zweepje kunnen helpen om de achterhand actiever te behouden, waardoor ze meer gewicht overneemt.
Hoe 'rij' je naar de piaffe toe? Heb je het al eens vanuit de passage geprobeert?