Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:jasmijn78 schreef:Nombrado: jij rijdt kennelijk regelmatig GP paarden? Van anderen of door jouzelf opgeleid? En kennelijk beschik je over zoveel ruitergevoel dat jij kunt constateren in welke mate ze scheef zijn... Je hebt mij echt heel nieuwschierig gemaakt naar jouw rijderij. En je biedt jezelf ook aan als instructie, dus dan neem ik aan dat je ook in staat bent voor te doen wat je instrueert?
het in staat zijn voor te doen, zal je toch moeten langskomen![]()
echter kan ik het gevoel daarin van scheefheid niet laten zien, wel laten voelen, dus zal je er zelf op moeten![]()
ik ben er niet voor, om te laten zien wat ik wel of niet kan, wel kan ik aangeven in lessen, wat je zelf kan leren voelen..., veel belangrijker vind ik.
Het is maar net wat men wil
wil men het zelf leren rijden? of wil men kijken hoe goed een ander is?
xmarliez schreef:Biedezonder voorbeeldplaatje weet je ook niet waar je precies naar toe wil werken (voor mijn gevoel dan..). Dat voorbeeld plaatje kan ik wel voor me zien wat betreft de Klassieke rijkunst maar niet bepaald van uw rijkunst. Vandaar dat het ons alle erg leuk lijkt wat beeldmateriaal van u te zien. Dan kunnen we altijd nog beslissen of we een keertje willen voelen.
nombrado schreef:xmarliez schreef:Biedezonder voorbeeldplaatje weet je ook niet waar je precies naar toe wil werken (voor mijn gevoel dan..). Dat voorbeeld plaatje kan ik wel voor me zien wat betreft de Klassieke rijkunst maar niet bepaald van uw rijkunst. Vandaar dat het ons alle erg leuk lijkt wat beeldmateriaal van u te zien. Dan kunnen we altijd nog beslissen of we een keertje willen voelen.
als jij mij kan leren gevoel op een foto te plaatsten, zou het misschien gaan.
Ik weet nl niet, hoe ik dat op een foto zou kunnen overbrengen.
ik kan alleen zelf voelen als ik rijd.
wordt een beetje lastig voor de kijkers..
xmarliez schreef:Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo heel erg goed. Als iemand mij vraagt om een filmpje ben ik niets te beroerd om er een te laten maken. Ongeacht wat iemand er van vindt, ik weet toch wel dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en achter het geen sta waar ik mee bezig ben en er van overtuigd ben dat ik goede instructie heb.
Moll schreef:nombrado schreef:jullie zijn niet geïnteresseerd, dus dan houd het op toch?
niet geintreseerd? er word om beeld matriaal gevraag, dus er s weldegelijk intresse gewekt, naar mijn idee word het nu te heet onder uw voeten
xmarliez schreef:Maar ik snap de reden waarom niet? U staat toch achter het geen wat u doet? Ik neem aan dat u denkt dat, dát de juiste manier van paarden trainen is. Iemand die dat denkt en weet wil toch zo veel mogelijk mensen daarvan mee laten genieten?
nombrado schreef:Moll schreef:[niet geintreseerd? er word om beeld matriaal gevraag, dus er s weldegelijk intresse gewekt, naar mijn idee word het nu te heet onder uw voeten
een tijdje geleden Mol, in dit topic, verzocht U mij niet meer op U te reageren
en nu vraagt U beeld materiaal?
ik ventileer hier mijn ervaringen, mijn visie en hoe ik rijden ervaar.
Daarbij is het paard de leermeester..., die geeft echt wel duidelijk aan wat wel en wat niet.
een weldenkend mens, kan zich daarover beraden, erover nadenken en misschien zelf proberen te ervaren.
Airborn schreef:Het zou bijna interesant worden om een vergelijkings dag te organiseren waarbij verschillende stromingen voorrijden en uitleggen wat ze doen. Helaas ben ik bang dat dat niet te realiseren is en dat mensen niet in staat zouden zijn om eerlijk en open naar de ander te luisteren