Klassieke vs Academische Rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:16

Volgens mij vraagt ze het van iedereen hier die zich aanbied als instructie, lol.
Van mij hoef je iig niets te verwachten, rij geen proeven, en heb daar ook de rijtechnische skills nog niet voor.
Denk trouwens dat je door veel kijken en voelen ook gewoon in basis dressuur heel veel kan leren over het paardrijden en daardoor best wel wat kennis kan krijgen over de verdere dressuur.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:17

Men wil zien wat iemand in huis heeft voordat het zwaar tegen zal vallen en er al in geïnvesteerd is :j

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:18

Zooist schreef:
Men wil zien wat iemand in huis heeft voordat het zwaar tegen zal vallen en er al in geïnvesteerd is :j

als je twijfel hebt, moet je het gewoon niet doen

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:18

Biede ;) zonder voorbeeldplaatje weet je ook niet waar je precies naar toe wil werken (voor mijn gevoel dan..). Dat voorbeeld plaatje kan ik wel voor me zien wat betreft de Klassieke rijkunst maar niet bepaald van uw rijkunst. Vandaar dat het ons alle erg leuk lijkt wat beeldmateriaal van u te zien. Dan kunnen we altijd nog beslissen of we een keertje willen voelen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:19

Ik heb geen twijfel hoor. Ik weet het wel zeker :j

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:19

nombrado schreef:
jasmijn78 schreef:
Nombrado: jij rijdt kennelijk regelmatig GP paarden? Van anderen of door jouzelf opgeleid? En kennelijk beschik je over zoveel ruitergevoel dat jij kunt constateren in welke mate ze scheef zijn... Je hebt mij echt heel nieuwschierig gemaakt naar jouw rijderij. En je biedt jezelf ook aan als instructie, dus dan neem ik aan dat je ook in staat bent voor te doen wat je instrueert?

het in staat zijn voor te doen, zal je toch moeten langskomen :+
echter kan ik het gevoel daarin van scheefheid niet laten zien, wel laten voelen, dus zal je er zelf op moeten ;)
ik ben er niet voor, om te laten zien wat ik wel of niet kan, wel kan ik aangeven in lessen, wat je zelf kan leren voelen..., veel belangrijker vind ik.
Het is maar net wat men wil
wil men het zelf leren rijden? of wil men kijken hoe goed een ander is?

blaat blaat blaat

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:20

xmarliez schreef:
Biede ;) zonder voorbeeldplaatje weet je ook niet waar je precies naar toe wil werken (voor mijn gevoel dan..). Dat voorbeeld plaatje kan ik wel voor me zien wat betreft de Klassieke rijkunst maar niet bepaald van uw rijkunst. Vandaar dat het ons alle erg leuk lijkt wat beeldmateriaal van u te zien. Dan kunnen we altijd nog beslissen of we een keertje willen voelen.

als jij mij kan leren gevoel op een foto te plaatsten, zou het misschien gaan.
Ik weet nl niet, hoe ik dat op een foto zou kunnen overbrengen.
ik kan alleen zelf voelen als ik rijd.
wordt een beetje lastig voor de kijkers..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:21

Zooist schreef:
Ik heb geen twijfel hoor. Ik weet het wel zeker :j

das mooi

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:21

nombrado schreef:
xmarliez schreef:

als jij mij kan leren gevoel op een foto te plaatsten, zou het misschien gaan.
Ik weet nl niet, hoe ik dat op een foto zou kunnen overbrengen.
ik kan alleen zelf voelen als ik rijd.
wordt een beetje lastig voor de kijkers..

filmpje dan?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:22

Het resultaat van wat u voelt en hoe u reageert kunnen we echter wel zien op foto;s. Denk dat dat ook beetje is wat men hier graag wil zien, hoe uw paarden er van gaan lopen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:22

Ja, en van een filmpje valt zoveel af te lezen :j

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:23

nombrado schreef:
Zooist schreef:

als je twijfel hebt, moet je het gewoon niet doen

ja maar hoe moeilijk is het om koren van het kaf te scheidden , helemaal als iedereen roept dat ie het wel weet?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:25

Dus het enige waar u mee rijdt is met gevoel? Zonder verder contact/hulpen wat zichtbaar is op een filmpje. Natuurlijk moet je de hulpen 'onzichtbaar' geven maar ik denk dat we heel wat kunnen met een duidelijk filmpje.
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo heel erg goed. Als iemand mij vraagt om een filmpje ben ik niets te beroerd om er een te laten maken. Ongeacht wat iemand er van vindt, ik weet toch wel dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en achter het geen sta waar ik mee bezig ben en er van overtuigd ben dat ik goede instructie heb.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:27

jullie zijn niet geïnteresseerd, dus dan houd het op toch?

xmarliez

Re: Klassieke vs Academische Rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:28

Ik ben oprecht geinteresseerd hoor. Waaruit maakt u op dat ik niet geinteresseerd ben?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:28

nombrado schreef:

niet geintreseerd? er word om beeld matriaal gevraag, dus er s weldegelijk intresse gewekt, naar mijn idee word het nu te heet onder uw voeten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:29

xmarliez schreef:
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo heel erg goed. Als iemand mij vraagt om een filmpje ben ik niets te beroerd om er een te laten maken. Ongeacht wat iemand er van vindt, ik weet toch wel dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en achter het geen sta waar ik mee bezig ben en er van overtuigd ben dat ik goede instructie heb.

je bent geheel vrij, om zelf een filmpje te plaatsen.
zoals ik geheel vrij ben, om dat niet te doen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:31

je bent vrij daarin , maar misschien wil u oons tegemoed komen en het discuseren gemakkelijker maken?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:31

Maar ik snap de reden waarom niet? U staat toch achter het geen wat u doet? Ik neem aan dat u denkt dat, dát de juiste manier van paarden trainen is. Iemand die dat denkt en weet wil toch zo veel mogelijk mensen daarvan mee laten genieten?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:33

Moll schreef:
nombrado schreef:

niet geintreseerd? er word om beeld matriaal gevraag, dus er s weldegelijk intresse gewekt, naar mijn idee word het nu te heet onder uw voeten

een tijdje geleden Mol, in dit topic, verzocht U mij niet meer op U te reageren
en nu vraagt U beeld materiaal?

ik ventileer hier mijn ervaringen, mijn visie en hoe ik rijden ervaar.
Daarbij is het paard de leermeester..., die geeft echt wel duidelijk aan wat wel en wat niet.
een weldenkend mens, kan zich daarover beraden, erover nadenken en misschien zelf proberen te ervaren.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:36

xmarliez schreef:
Maar ik snap de reden waarom niet? U staat toch achter het geen wat u doet? Ik neem aan dat u denkt dat, dát de juiste manier van paarden trainen is. Iemand die dat denkt en weet wil toch zo veel mogelijk mensen daarvan mee laten genieten?

een ieder die daarin geïnteresseerd is, komt vanzelf
ik ben hier niet gekomen om te promoten.
ik ben hier gekomen mijn ervaringen te ventileren.
Het genieten doe ik zelf. Iemand die dat wil zien? is van harte welkom

zullen we weer even theoretisch on topic?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:42

Het zou bijna interesant worden om een vergelijkings dag te organiseren waarbij verschillende stromingen voorrijden en uitleggen wat ze doen. Helaas ben ik bang dat dat niet te realiseren is en dat mensen niet in staat zouden zijn om eerlijk en open naar de ander te luisteren :(

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:45

nombrado schreef:
Moll schreef:
[niet geintreseerd? er word om beeld matriaal gevraag, dus er s weldegelijk intresse gewekt, naar mijn idee word het nu te heet onder uw voeten

een tijdje geleden Mol, in dit topic, verzocht U mij niet meer op U te reageren
en nu vraagt U beeld materiaal?

ik ventileer hier mijn ervaringen, mijn visie en hoe ik rijden ervaar.
Daarbij is het paard de leermeester..., die geeft echt wel duidelijk aan wat wel en wat niet.
een weldenkend mens, kan zich daarover beraden, erover nadenken en misschien zelf proberen te ervaren.

U heeft geheel gelijk dat ik liever niet tegen u aan praat, het is imeers tegen beter weten in, en ik zal me zelf er later ongetwijfeld weer voor de kop doen slaan, het geen wat u uitdraagt naar buiten is alleen op papier/ internet zonder dat u het ook maar kan laten zien in vorm van een filmpje foto's of welke beeldvorm dan ook, het geen wat u verkondigt is onzin, u richt geen paard recht u richt u zelf scheef en zegt dat het dan recht is, kan me er namelijk niks ander bij voor stellen dan dat.
en elk weldenkent mens die serieus met paardrijden bezig is weet simpel weg dat het niet mogelijk is wat u pretendeerd, en als deze mensen bij zich zelf ten raden gaan komen dan ook snel tot die conclusie,

het is zeer spijtig dat u keer op keer in topic zoals deze hoog van de toren blazend komt binnen vallen zonder eenige vorm van onder bouwing nog kennis van welke klassieke vormen er zijn, zo blijkt al weer met de vraag barokke dressuur wat is dat?

het frapante is dat ik niks terug kan vinden van uw trainingswijze dat men er over spreekt zonder uw aanwezigheid en het positief is, of ik zoek niet goed, maar dan word ik er vast op gewezen hier op bokt, er is geen foto, film of wat ook te vinden hier op bokt. op uw site wel, en daar heb ik me bedenking bij, zoals u ongetwijfeld hebt bij die van mij, want dat heeft u bij ieder ander.

dus bij deze vraag ik u als u serieus gezien wil worden in dit topic om beeld matriaal, zo niet, kan ik niet anders dan smakelijk lachen om de onzinigheden en onwaarheden die uit uit balkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:46

Airborn schreef:
Het zou bijna interesant worden om een vergelijkings dag te organiseren waarbij verschillende stromingen voorrijden en uitleggen wat ze doen. Helaas ben ik bang dat dat niet te realiseren is en dat mensen niet in staat zouden zijn om eerlijk en open naar de ander te luisteren :(

kan wel en is een nobel streven
alleen zullen alle egootjes afgelegd moeten worden,
door alleen te kijken, wat een paard ervaart en de verschillen daarin.
Zelf vind ik het tijdens het lesgeven het prettigst met 1 op 1, dus 1 leerling en geen omstanders.
dan is het nl veel makkelijker om bij jezelf te blijven en veel meer te focussen op het paard en jezelf.
Het gaat met rijden nl alleen om jijzelf en je paard.
wat een ander daarvan vind, is eigenlijk helemaal niet van belang

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:48

Echt ieder voorstal wordt afgedaan :n

Op mij kom je in ieder geval niet geloofwaardig over.

Airborn, ik vind het wel een super idee :j
Dat zal een partij leerzaam zijn :j