DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:23

horseyfries schreef:
janderegelaa schreef:
Volgens mij zijn jullie alweer vergeten dat dit probleem zich ook afspeelde bij de zogenaamde selectiedag van Sjef. Ollright was er toen en nu gewoon niet klaar voor en Laurens misschien ook niet helemaal, net als op die dag. Kirsten had gewoon moeten rijden.

Gelukkig ben jij géén bondscoach. Want om naar zo'n belangrijke wedstrijd iemand te sturen die dit voorjaar bepaald geen superindruk heeft achtergelaten bij de internationale juryleden en sindsdien alleen op de kleinere wedstrijden gepresteerd heeft is wel de slechtste beslissing die hij had kunnen nemen. Laurens heeft zowel in de Wereldbeker als de laatste grote wedstrijd in Engeland telkens weer een goede indruk achter gelaten bij de jury.

Verder zijn ze een toekomstcombinatie want Ollright is heel wat jaartjes jonger dan Jazz en dat kan voor de komende Olympiade ook fijn zijn, al wat ervaring op zo'n mega-evenement.
Al met al: een heel verstandige beslissing van Stef! Haha!

Precies, zo is het maar net...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:20

Gelukkig ben ik geen bondscoach. Het maakt niet uit hoe hij een tijd geleden presteerde, hij presteert nú niet goed dat was al bekend. Kirsten presteerde gewoon beter. Kleine wedstrijd of niet, het blijven internationale juryleden.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:14

Grappig fenomeen, bij de dressuur ruiters ligt de oorzaak 99% aan iemand anders, de steward, een dekje, een blad glazen wat geluid maakt. Alles moet muisstil zijn en precies volgens een schema lopen.
Springruiters hebben daar over het algemeen stukken minder last van.
Op een bepaald nivo mag je profesionaliteit verwachten, als je dan met onjuiste optomimng aan komt kakken denk ik.. sukkel... dat had je makkelijk kunnen voorkomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:15

hij HAD de juiste optoming, de steward zat fout.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:20

Paardentango schreef:
Op een bepaald nivo mag je profesionaliteit verwachten, als je dan met onjuiste optomimng aan komt kakken denk ik.. sukkel... dat had je makkelijk kunnen voorkomen.
En we weten gelijk ook weer hoe goed jij geinformeerd bent Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:22

Die steward was kennelijk in de 'war' met de regels op de OS... Hamer

Dressuur in de TOP gaat om details PT, daarom zou het fijn zijn als alles klopt en je niet gestoord wordt in je voorbereiding.

Je krijgt nl geen tweede kans, zoals op een gemiddeld regionaal concours...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:25

Paardentango schreef:
Grappig fenomeen, bij de dressuur ruiters ligt de oorzaak 99% aan iemand anders, de steward, een dekje, een blad glazen wat geluid maakt. Alles moet muisstil zijn en precies volgens een schema lopen.
Springruiters hebben daar over het algemeen stukken minder last van.

Eerst goed lezen Knipoog

En geloof me, springruiters zijn de eersten die een bodem of official de schuld willen geven hoor, bij de diverse organisaties die ik heb bijgestaan van (inter)nationale concoursen hadden we het meeste last van de springruiters. Die roepen eerder dat ze niet starten als... dan de dressuurruiters over het algemeen...

Wat dat betreft is het beeld wat krom... hier en daar.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:25

Gerrie schreef:
Die steward was kennelijk in de 'war' met de regels op de OS... Hamer

Dressuur in de TOP gaat om details PT, daarom zou het fijn zijn als alles klopt en je niet gestoord wordt in je voorbereiding.

Je krijgt nl geen tweede kans, zoals op een gemiddeld regionaal concours...

En de zenuwen gieren al door je lijf... als je dan nog zo van je stuk wordt gebracht... tja.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:28

Wat moet een steward op de WEG met de regels van de OS Verward

Volgens mij zijn die 70 jaar geleden voor het laatst in Duitsland gehouden...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:29

Karl66 schreef:
Wat moet een steward op de WEG met de regels van de OS Verward

Volgens mij zijn die 70 jaar geleden voor het laatst in Duitsland gehouden...

Tja... als ik Bokt begrijp is het navolgen van de ideeen van 70 jaar geleden juist heel "hot" Haha! Haha! Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:31

Op de OS mag geen reclame getoond worden op dekjes.

Weet jij veel welke mensen daar staan te controleren en welke regelementenboekjes ze gelezen hebben??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:31

Nee hoor, de ideeën van 70 jaar geleden zijn maar modernistische extremiteiten Haha! Haha! Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:34

Fenomeen zet zich voort, nu heb IK het straks gedaan, grinnik.

Professionaliteit is professionaliteit, slechts een enkeling (zal geen namen noemen) laat zich niet of nauwelijks van zijn/haar stuk brengen. Als je op een bepaald nivo mee wil komen zal je jezelf daarop moeten voorbereiden.
Als een paar minuten minder inrijden zo doorslaggevend zijn zoals hier wordt gesteld dan is er maar één conclusie en dat is dat je er nog niet aan toe bent.
Misschien kan hij eens een lesje boeken bij een van jullie? Kiwi of Karl misschien wel?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:36

even een bladzijde terug lezen dan. Zo simpel lig het niet, en we hebben het wel over 20 minuten Knipoog Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar aangezien ik meestal een half uur los rijd, is 20 minuten verliezen wel aardig wat.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:37

Paardentango schreef:

Professionaliteit is professionaliteit, slechts een enkeling (zal geen namen noemen) laat zich niet of nauwelijks van zijn/haar stuk brengen. Als je op een bepaald nivo mee wil komen zal je jezelf daarop moeten voorbereiden.
Als een paar minuten minder inrijden zo doorslaggevend zijn zoals hier wordt gesteld dan is er maar één conclusie en dat is dat je er nog niet aan toe bent.
Misschien kan hij eens een lesje boeken bij een van jullie? Kiwi of Karl misschien wel?

Let op:

Jonge ruiter, eerste WK, jeugdig paard, wil gaan losrijden, moet vervolgens zonder enkele reden (verkeerde reden zelfs) terug naar stal, afzadelen, opnieuw opzadelen, weer erop, snel naar losrijbaan, losrijden in 10 minuten in plaats van ruime half uur... buiten adem en je baalt... en dan een WK ring in...

En dan denk jij dat je op een WK professioneel genoeg moet zijn om alsnog een topprestatie neer te zetten en je niet van je stuk te laten brengen?

Tja... try it!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:42

PT, het gaat vooral om de concentratie, je bent je al een hele dag aan het voorbereiden en dan wordt het op deze manier verbroken. Je bent geïrriteerd, dat geef je altijd weer door aan je paard die daardoor minder ontspannen is.

Je praat hier vooral over een mentaal probleem, niet over een rijtechnisch probleem.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:46

Zijn concentratie was met de testdag van Sjef ook al niet goed, dat kon je overal lezen. Ergens ben i blij dat het zo gelopen is want de Alwetende Sjef heeft nu toch ongelijk gekregen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:51

janderegelaa schreef:
Zijn concentratie was met de testdag van Sjef ook al niet goed, dat kon je overal lezen. Ergens ben i blij dat het zo gelopen is want de Alwetende Sjef heeft nu toch ongelijk gekregen.

En jij denkt serieus dat lieflijke Jazz meer dan 69 had gelopen daar???????????????????????? hahahahahahaha

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:10

Het bewijst maar weer dat Sjef de bron van alle kwaad is en dat de steward er helemaal niks aan kon doen Gaaaap

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:20

We zullen het nooit weten, feit is dat Jazz en Kirsten wél in vorm zijn en om met Sjef te spreken: "nog steeds progressie maken". Ze waren in staat om met de testdag hoger dan Laurens te scoren dus waarom niet op de WEG...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:25

janderegelaa schreef:
We zullen het nooit weten, feit is dat Jazz en Kirsten wél in vorm zijn en om met Sjef te spreken: "nog steeds progressie maken". Ze waren in staat om met de testdag hoger dan Laurens te scoren dus waarom niet op de WEG...

De kans is daar minder groot... 65% had maar heel normaal kunnen zijn...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:33

Laten we maar gewoon blij zijn dat er tegenwoordig een keuze tussen topruiters gemaakt moet worden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:12

janderegelaa schreef:

Verward

Vertel mij eens: hoe vaak heeft Jazz internationaal al meer dan 70 % gescoord?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:37

Paardentango schreef:

Neeeeeeey, Haha! Haha! Haha! Jij zit echt in het eerste van jezelf voor joker typen Haha! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:47

ik denk dat als kirsten met Jazz in het zelfde schuitje als Lau had gezeten dat ze A: niet zo goed als lau had gereden en B: veel minder punten had gehad. en C: Jazz is gewoon een scheitbok, maar dat is mijn eigen bescheiden mening. nee met Jazz waren we echt niet beter af geweest.