Ik zou hier graag ook wat tips krijgen
Even een korte schets:
Ik heb haar vorig jaar in Oktober gekocht in Nederland nadat ik mijn springpaard had verkocht.
Ze heeft erg lang in de kudde gestaan en is pas laat zadelmak gemaakt, rond haar 6-7. Dit jaar wordt ze 9.
Toen ik haar kocht, wist ik dat het rijden nog véél verbeterpunten nodig had... Maar toch was ik van de eerste moment verkocht.
Toen ik haar kocht, kropte ze zichzelf bij het rijden altijd maar op. Bij het vragen van voorwaarts neerwaarts hoorde ze het in Keulen donderen, ze kende dat niet. Ze kropt haar hals helemaal op en ze voelde nageefelijk, maar dat was niet zo. Ze nam het bit niet aan.
Nu neemt ze nog steeds het bit erg moeilijk aan, maar het voorwaarts neerwaarts gaat al pakken beter. Ze prefeert nu erg om daar laag te lopen dan omhoog. Daar ben ik al suuuuuuper blij mee! Ook was ze in draf erg voorwaarts en was ze erg moeilijk schakelbaar en terug te nemen. Ze liep onder mij uit. Dat is ook al fel verbeterd, in DRAF!
Toch zijn er nog een aantal struikblokken:
Zo is de galop een erg moeilijke oefening voor haar. Ze crost er gewoon van onder door. Dan neemt ze haar bit juist wel erg haar vast en wil ze niet nageven. Het enige dat ze dan wil is heel hard rennen. Als ik haar dan toch wat bij mij probeer te krijgen via mijn zit, valt ze meteen in draf. Dus het tempo tussen die super snelle galop of draf, kent ze niet/of wil ze niet. Heeft iemand hier tips voor?
Overgangen zijn ook niet echt een oplossing, omdat ze daar alleen maar erg heet van wordt en dus mijn nageefelijk draf ook terug rampzalig wordt...
Zelfs bij het longeren heeft ze het daar heel erg moeilijk mee.
Heeft iemand misschien een tip om haar nog meer aan mijn bit te krijgen in plaats van daar te lopen waar ze het bit niet aanneemt?
Ik kijk alvast uit naar jullie tips...