Himyar schreef:Heb ik al eerder hier in het topic gedaan, maar daar kwam verder geen reactie op.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himyar schreef:Heb ik al eerder hier in het topic gedaan, maar daar kwam verder geen reactie op.
Aimee schreef:kun je op basis van een standfoto aangeven of het kruis voldoende lang, breed en schuin is? Ik ben erg benieuwd
ditchie schreef:Op pagina 74 heb ik mijn paard aan de longeerlijn op de foto gezet en daarop het nodige commentaar gehad
Ik ben haar nu precies een maand aan het trainen (gezien de eerste foto) . Ben weer benieuwd naar jullie mening! (Goofy) Ik probeer haar sterker in de achterhand te maken. Ik rijd eigenlijk heel veel middendraf en begin vrij vroeg met galoperen. Daarin word ze heel erg los en super licht in de hand die ze dan ook goed wil volgen.
ditchie schreef:
Kan iemand me hier nog commentaar op geven?
Evelijn schreef:Volgens mij vraagt westernrijden ook heel anders rug gebruik dan dressuur.
Himyar schreef:Die onder het zadel doet een "spin", de achterbenen blijven daarbij staan en de voorbenen moeten over kruisen. Een hele moeilijke, zware oefening waarbij je van een paard dat nog maar een maand onder het zadel is niet kan verwachten dat hij dat meteen perfect doet.
Aimee schreef:Safiera... dat is hier al eerder besprokenAan een los teugeltje is leuk, maar rijtechnisch niet helemaal correct en zeker niet voor elk paard geschikt.
beantsje schreef:Evelijn schreef:Volgens mij vraagt westernrijden ook heel anders rug gebruik dan dressuur.
Kijk, dat vind ik nog eens een interessante stelling.
Persoonlijk denk ik dat dat niet zo is; het lijkt mij dat het verschil vooral zit in de hulpen en de oefeningen, niet in de beweging en het ruggebruik op zich. (correct me if I'm wrong)
xSiep schreef:Hmm dat vind ik eigenlijk niet..
Het paard loop heel erg op de voorhand, het LV been draagt het meeste gewicht en de pas voor is groter dan achter..
Daarnaast is ook het beruchte deukje zichtbaar.
Correct me if i'm wrong![]()
MyWishMax schreef:Bij alle2 valt ze op de voorhand. En de 2e lijkt ze der rug weg te drukken lichtjes..