DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:38

Juist als je je zo goed hebt voorbereid maakt een paar minuten niet uit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:52

Marije1984 schreef:

Ik weet niet of ik nu keihard moet lachen of huilen..... Lips are sealed

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:04

horseyfries schreef:
Marije1984 schreef:

Ik weet niet of ik nu keihard moet lachen of huilen..... Lips are sealed

Altijd blijven lachen , het is al zo nat de laatste tijd Huilen
Marije ik zou zeggen , ga een keertje mee met iemand die op dit nivo rijdt . Dan begrijp je dat die paar minuutjes wel degelijk uit maakt !!! Oh ja en dan mag jij dat dekje ophalen en verwisselen . Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:12

ik kan het me wel voorstellen........... WAT een stress zeg!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:41

Marije1984 schreef:

Een kwartier noem ik niet geheel onbelangrijk...

Even los van het op en neer lopen naar stal, afzadelen, opzadelen, terug naar losrijdring, etc... en dan de concentratie die jij en je paard kwijt zijn.

Sorry, maar je denkt hier echt te simpel over... het is niet een huis/tuin/en keuken wedstrijd. Frusty

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:46

Is gewoon een enorm vervelende bijomstigheid. Overigens het kommentaar van Nicole uphoff was dat hij twintig minuten van zijn losrijtijd heeft gemist en dus wel blijkbaar heeft kunnen losrijden. Jammer niks aan te doen.
Ik denk eerder en dat zei Nicole ook dat de overweldigende indruk van het hoofdterrein hem en ollright parten speelde. Je zag meer duidelijk spanning, niet dürchlassig, drukt de rug weg en komt er in de verzameling achter niet onder.

En in zon toernooi moet je het niet aan het toeval overlaten. Die steward zal het wel niet express hebben gedaan als zal nu ongetwijfeld wel gefluisterd worden dat het express was omdat duitsland wil winnen.

De proef was niet geweldig er zaten slechte momenten tussen maar ook goeien en ik denk dat hij ruim beloond is voor zijn optreden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:25

20 min? Ik had gelezen dat het om 10 min ging. en ik denk er echt niet te simpel over. Als je geen 10 min kan missen heb je je paard niet goed voor elkaar. Ja 20 min is al een ander verhaal natuurlijk.
Al met al heeft hij geen slechte proef neergezet, maar hij kan gewoon beter. Of dat komt door te weinig losrij tijd of door de indrukken of door de spanning. Het zal wel een combinatie van die dingen zijn.
Ik snap alleen niet waar ik dan gelezen heb dat hij 10 min tekort had ingereden? Kan het zo ook niet weer vinden. Zal wel op een andere site zijn geweest denk ik.

Maar ik blijf erbij dat je op dat nivo je paard wel zo voor elkaar mag hebben dat je 10 min van je tijd kan missen. maar goed ik ben verkeerd geinformeerd het gaat om 20 min zegt kafue dus zal mijn eerdere woorden terugnemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:32

je begrijpt het niet Marije ........... dit is niet je huis tuin en keuken ding........ dit is topsport........ met de bijbehorende concentratie.... als die concentratie verbroken word door zo iets stompzinnigs....... ben je als ruiter zijnde goed verziekt, en de paarden die op dat niveau meelopen zijn daar dus heel gevoellig voor........ kan je training 2000% voor elkaar zijn. Maar het is gewoon zo dat je uit je concentratie word gehaald, EN het paard.........

stel jij moet examen doen voor weet ik veel wat...... en tijdens je examen gaat het brandallarm af, je moet je spullen pakken en naar buiten gaan.... om vervolgens doodleuk aan je examen verder te gaan.......... ik kan je wel vertellen dat je je examen veel minder goed maakt, hoe goed je voorbereiding ook was

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:38

Ik heb het niet over zijn concentratie. Ik denk dat we allemaal wel eens zijn dat je dat na zo''n stomzinnig iets niet veel meer hebt. Ik heb het over een paar min losrijd werk.
Je bent mooi de pineut als je niet zonder kan.
Duurt het zadelen langer omdat de omgeving indrukwekkend is kan je beter maar geen proef meer rijden zeggen jullie dus.
Natuurlijk is het niet optimaal om in deze omstandigheden te starten. Hij heeft naar omstandigheden keurig gereden wat ik nu al weer voor de 3e keer moet zeggen (lezen graag) Maar je bent mooi gebakken als je niet een paar minuten van je tijd kan missen.
Nog een mooie:Straks gaat er wat van het tuig stuk. Ben je weer een paar minuten verder. Op dit nivo mag je je paard wel zo voor elkaar hebben dat je met een paar minuten minder kan.
En dan heb ik het niet alleen over Lau want ik zal het nog eens voor de 4e keer zeggen. Hij heeft het best goed gedaan en is daar (sorry) te ruim voor beloond (gelukkig voor hem).

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:39

Tjongejonge... MEEN je dat nou Marije?? Alles staat of valt met een minuut meer of minder!

Natuurlijk kan een paard zijn kunstjes. Maar het is een groot verschil of je nu voor een onderdeel een 6 of voor een 9 kunt rijden. Zeker op dergelijke wedstrijden! En daar hoort ook de concentratie bij. Dit is een onderdeel van het losrijden zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:44

Wat een kletspraat Marije. Dit gaat gewoon om de concentratieboog, een stukje mentale voorbereiding. Die paarden lopen koud uit stal ook wel hun kunstjes en dat stukje warming up kan wel een minuutje of 3 missen. Maar het is hetzelfde als bij de poolstok hoogspringers die ik heb gezien op TV en precie shetzelfde zie je bij een Wibi die zich voorbereid op een concert, op dat niveau komt een het grootste deel aan op de mentale voorbereiding, zit je in je proef en in de wedstrijd.

Maa rnu weer on topic pls

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:46

Jippie schreef:
Wat een kletspraat Marije. Dit gaat gewoon om de concentratieboog, een stukje mentale voorbereiding. Die paarden lopen koud uit stal ook wel hun kunstjes en dat stukje warming up kan wel een minuutje of 3 missen. Maar het is hetzelfde als bij de poolstok hoogspringers die ik heb gezien op TV en precie shetzelfde zie je bij een Wibi die zich voorbereid op een concert, op dat niveau komt een het grootste deel aan op de mentale voorbereiding, zit je in je proef en in de wedstrijd.

Maa rnu weer on topic pls

Kan je wel zeggen wat een kletspraat, maar wat jij nu zegt is net wat ik bedoel alleen dan op de juiste en duidelijke manier uitgelegd...... (Nogmaals had het niet over de concentratie)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:49

Concentratie is een onderdeel van de prestatie en daarom onlosmakelijk verbonden hiermee, Marije

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:50

het kunstje kan hij wel Marije Haha! Haha! maar de puntjes op de I .......... maak je in je voorbereiding.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:53

Tyrza schreef:
Concentratie is een onderdeel van de prestatie en daarom onlosmakelijk verbonden hiermee, Marije

Ja dat begrijp ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:58

Een paar jaar geleden zakte Wibi tijdens een concert in elkaar --> te grote concentratieboog. Manlief is zelf musicus en kon zich dat goed voorstellen dat zoiets je kon overkomen.
Dat stukje mentale voorbereiding is net die 4 procent die Laurens en Ollright mis liepen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:59

Kafue schreef:
Is gewoon een enorm vervelende bijomstigheid. Overigens het kommentaar van Nicole uphoff was dat hij twintig minuten van zijn losrijtijd heeft gemist en dus wel blijkbaar heeft kunnen losrijden. Jammer niks aan te doen.
Ik denk eerder en dat zei Nicole ook dat de overweldigende indruk van het hoofdterrein hem en ollright parten speelde. Je zag meer duidelijk spanning, niet dürchlassig, drukt de rug weg en komt er in de verzameling achter niet onder.

En in zon toernooi moet je het niet aan het toeval overlaten. Die steward zal het wel niet express hebben gedaan als zal nu ongetwijfeld wel gefluisterd worden dat het express was omdat duitsland wil winnen.

De proef was niet geweldig er zaten slechte momenten tussen maar ook goeien en ik denk dat hij ruim beloond is voor zijn optreden.

Als je bedenkt dat er een 8 minuten ring was om aan het hoofdterrein en de overweldigende indrukken daarvan te wennen en Laurens hiervan nauwelijks gebruik heeft kunnen maken door de fout van die steward, dat hij verder zijn paard niet optimaal kon voorbereiden en zijn eigen concentratie natuurlijk ook aangetast werd, dan verklaard dat toch alles wat je nu beschrijft?
Ik lees jouw post alsof je denkt dat hij het zonder deze blunder van de steward niet beter had gedaan en dat "hij het aan het toeval overliet"??? Ik vind het absurd dat hij niet over mocht rijden!

Het is gewoon schandalig dat zoiets op dat niveau voorkomt, zo'n steward zou nooit het alleenrecht mogen hebben om hierover te beslissen. Ik krijg Lotje Schoots flashbacks....
Wat gaat er morgen met Anky gebeuren???

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:01

KiWiKo schreef:
het kunstje kan hij wel Marije Haha! Haha! maar de puntjes op de I .......... maak je in je voorbereiding.

Daar heb je zeker gelijk aan. Ik ben zelf veel te gemakkelijk in dat soort dingen. Ik zal er ook wel te makkelijk over denken. Ik weet dat het een handicap is, je komt jezelf steeds weer tegen. Maar misschien dat ik ooit eens leer om niet te gemakkelijk over dingen te denken. Ben ook pas 22 en wil altijd wel leren. Dus dat reken ik dan meer als plus puntje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:03

absoluut een pluspuntje van je marije Haha! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:04

Dank je. (begint bijna te blozen)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:06

Volgens mij zijn jullie alweer vergeten dat dit probleem zich ook afspeelde bij de zogenaamde selectiedag van Sjef. Ollright was er toen en nu gewoon niet klaar voor en Laurens misschien ook niet helemaal, net als op die dag. Kirsten had gewoon moeten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:07

Marije1984 schreef:
Ben ook pas 22 en wil altijd wel leren. Dus dat reken ik dan meer als plus puntje
absoluut, eigenlijk is dat de grootste voorwaarde om een beetje netjes en leuk te leren sturen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:09

Maar om weer even on topic te gaan, dat hij minder geconcentreerd was heeft hem misschien 4% gekost, maar die 20 minuten met de kin op de borst die hij miste heeft hem natuurlijk nog minstens 10% gekost Clown

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:12

janderegelaa schreef:
Volgens mij zijn jullie alweer vergeten dat dit probleem zich ook afspeelde bij de zogenaamde selectiedag van Sjef. Ollright was er toen en nu gewoon niet klaar voor en Laurens misschien ook niet helemaal, net als op die dag. Kirsten had gewoon moeten rijden.

Gelukkig ben jij géén bondscoach. Want om naar zo'n belangrijke wedstrijd iemand te sturen die dit voorjaar bepaald geen superindruk heeft achtergelaten bij de internationale juryleden en sindsdien alleen op de kleinere wedstrijden gepresteerd heeft is wel de slechtste beslissing die hij had kunnen nemen. Laurens heeft zowel in de Wereldbeker als de laatste grote wedstrijd in Engeland telkens weer een goede indruk achter gelaten bij de jury.

Verder zijn ze een toekomstcombinatie want Ollright is heel wat jaartjes jonger dan Jazz en dat kan voor de komende Olympiade ook fijn zijn, al wat ervaring op zo'n mega-evenement.
Al met al: een heel verstandige beslissing van Stef! Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:22

Karl66 schreef:
Maar om weer even on topic te gaan, dat hij minder geconcentreerd was heeft hem misschien 4% gekost, maar die 20 minuten met de kin op de borst die hij miste heeft hem natuurlijk nog minstens 10% gekost Clown

Ik denk 15!!