Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:33

Professor schreef:
Ailill schreef:
Zou iemand mij meer kunnen vertellen over mr. Michael Putz (uit Duitsland)?

Michael Putz ken ik als jury, Ausbilder en Reiter.
Hij was de opvolger van Major a.D. P. Stecken (mijn leermeester) van de Westfählische Reit- und Fahrschule in Münster.
Men kan veel van hem leren, hij heeft de zefde opleiding als dat ik gehad heb in Duitsland en heeft meegewerkt om de nieuwe richtlienen op papier te brengen.
Wanneer men leren wil is dit het juiste adres, zeker wanneer men leren wil om het geleerde verder te geven.

Dank voor uw antwoord. . . ik had al wat research gedaan en kwam tot een soortgelijke conclusie. Niks mis met een dubbel check ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:36

Maar denk eraan ze leren u de vakuitdrukkingen. 8-)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:36

Professor schreef:

Dat zouden dan nagenoeg m'n eerste Duitse woorden worden :+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:37

Professor schreef:

Hopelijk de uitleg in Jip en Janneke taal :') en vooral niet te star
Laatst bijgewerkt door cherie78 op 01-01-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:38

Ailill schreef:
Professor schreef:

Heel veel succes gewenst.
Lijkt me een heel mooi begin van 2013.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:40

cherie78 schreef:
Ailill schreef:

Heel veel succes gewenst.
Lijkt me een heel mooi begin van 2013.

Bedankt, maar het is nog niet zo ver. Ik ben ook nog bezig met een stal in Spanje en daarnaast nog steeds aan het kijken voor mogelijkheden hier in Nederland. Al heeft een paar jaar training in het buitenland wel mijn voorkeur.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:44

Ailill schreef:
Bedankt, maar het is nog niet zo ver. Ik ben ook nog bezig met een stal in Spanje en daarnaast nog steeds aan het kijken voor mogelijkheden hier in Nederland. Al heeft een paar jaar training in het buitenland wel mijn voorkeur.

Wanneer u alles gedegen wilt leren, ga 3 jaar in de leer in Duitsland, en doe daarna uw Reitlehrer examen, daarna na Spanje om de vergelijken te trekken en wanneer er nog een mogelijkheid is een jaar of 2 Frankrijk.
Het is maar een tip, u bent jong genoeg.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:48

Ailill schreef:

Als je vanuit de "klassieke" gedachte een keuze kan maken, is dat toch altijd mooi.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om de "juiste" keuze te maken.

Maar in ieder geval dan; succes in het maken van je keuze.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:48

Professor schreef:
Ailill schreef:

Wanneer u alles gedegen wilt leren, ga 3 jaar in de leer in Duitsland, en doe daarna uw Reitlehrer examen, daarna na Spanje om de vergelijken te trekken en wanneer er nog een mogelijkheid is een jaar of 2 Frankrijk.

Ik ga geloof ik voor een andere volgorde, heb er 'al' dik een jaar in Spanje opzitten, onder leiding van een leerling van Jerez de la Frontera. Heb daar inderdaad veel mogen leren, maar voornamelijk wat betreft het hogere schoolwerk.

Welke stal in Duitsland zou u aanraden? En hoe zit het met Frankrijk?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

Professor schreef:
Ailill schreef:

Past Portugal niet in dit rijtje?
Wat is eventueel de reden hiervan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:20

Lijkt me een geweldige kans Ailil. Ben benieuwd! Ik zou zeggen ga er voor *\o/* .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:44

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:50

Ja, ik herken je NOmbrado, jij bent die dame met het rode jasje die de zwarte hoed voor mijnheer op de grond gooit. Knap hoor! :D *\o/*

setteke

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:59

Ailill, ik zou echt naar Duitsland gaan. Klassiek is het, begrijp ik en als je ergens wat kan leren is het wel in Duitsland. Heb je een eigen paard om mee te nemen? Dat had ik ook en vooral daarmee heb ik erg veel geleerd (liep al op nivo (Z2), dus kon er daar ook direct mee starten). Een hele goede ervaring en ik denk er nog dagelijks aan. Ik had goed zakgeld, kost en inwoning en stalling voor mijn paard en iedere dag ook nog les op mijn eigen paard, naast de paarden van de stal zelf. Topervaring.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:12

Ik wens iedereen een heel gezond en vredig 2013 toe, voor mens en dier, voor ruiter en paard.

Ailill, wat een prachtkans!
Ik zou ook voor Duitsland kiezen, zeker als die naam erachter staat.
Het legt toch "gewicht in de weegschaal" als je kan zeggen dat je in Duitsland bij díe man, bij dergelijke vakmensen hebt mogen trainen.
Je neemt het de rest van je leven met je mee en zult altijd een goede boterham kunnen verdienen, hetzij met rijden, hetzij met lesgeven. Daar leer je de rijkunst.
Pak die kans! Veel succes!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:53

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:04

Ah, dit is een leuk filmpje Nombrado. Helaas heb ik geen geluid, maar de beelden zijn erg prettig om naar te kijken. Alsof het allemaal erg makkelijk is en Bonfire de oefeningen zo uit zijn mouw schudt, tenminste zo ziet het er uit. Wat vind jij er zelf van?
Hier mag je van mij meer van plaatsen :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:05

Grijp de kans, Aillil, wat heb je te verliezen hier?
Ga er voor.
Mijn in eerdere posts als een onervaren jonge "niks" weggezette instructeur geeft op uitnodiging ook les in Schotland, die gaat daar eens per maand heen,jij bent ook genoeg in het buitenland gegaan, je weet hoe dat werkt, en uitgenodigd, ook nu: ik zou zeggen: GA nu het nog kan. Wordt het niks, kun je het toch op je CV bij melden, geld is niet alles, en niemand is ooit volleerd.
Doe het gewoon, je hebt hier toch niks dat je tegenhoudt? Een eigen huis, relatie, wat dan ook?

GRIJP JE KANSEN, en GA je talent achterna.
Er is geen later er is NU. Zeker waar het de paardensport betreft.
In de seventies ( ja zou oud ben ik weten we inmiddels) was er eens een vent die schreef een bestseller dat heette GEEN MORGEN MAAR NU.

Dat zou ik jou mee willen geven. Zeker als je je toekomst ziet in die branche: dan moet je 24/7 het er voor over hebben. En dan maar ONDER het minimum, als je iets kan leren.
Maar ook moet je 24/7 fit en gezond zijn, een prive leven schiet er al gauw bij in, of je moet iemand treffen die dit ook wil/al doet.
Maar al dit zul je al wel weten... zoals ieder die werkzaam is "in de paarden".
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 02-01-13 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:14

setteke schreef:
Ah, dit is een leuk filmpje Nombrado. Helaas heb ik geen geluid, maar de beelden zijn erg prettig om naar te kijken. Alsof het allemaal erg makkelijk is en Bonfire de oefeningen zo uit zijn mouw schudt, tenminste zo ziet het er uit. Wat vind jij er zelf van?
Hier mag je van mij meer van plaatsen :D

Kheb er nog 1 gevonden uit 2000
http://www.youtube.com/watch?v=zsjf-qHi8Aw
Wat mij vooral opvalt met de huidige (moderne) dressuur, is oa de houding van Anky , veel beter en losser, in mijn ogen, maar ook haar handgebruik. Vooral in het eerdere trainingsfilmpje zie je haar zeker veel meer ontspannen in haar hand en veel meer vanuit een ontspannen been en zit hulpen geven.

kzag ook nog een filmpje wat recenter....dan met uitleg LDR
waar je (vind ik) duidelijker verschil ziet in beweging van het paard .
ff zoeken

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:18

http://www.youtube.com/watch?v=_sPeNvKEl4Y
door dat fijne systeem (LDR ;( ) lijkt wel of ze juist meer moeite hebben het paard ontspannen in het tempo te houden en niet te laten uitbreken
ook zie ik (door dat LDR) een knik achter de lendenen ontstaan, iets wat je duidelijk bij Bonfire niet ziet.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:24

Bah, van het filmpje boven mij vind ik het begin echt niet fijn om naar te kijken. Zoveel spanning...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:25

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:26

Ojaa, da's waar ook.. het was NOMBRADO's dressuur topic.
Sorry. Even vergeten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:34

Moderatoropmerking:
Het is nergens voor nodig om op de man te spelen. Graag met respect voor elkaar verder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:55

Interessant topic is dit zeg! Dank aan iedereen die een bijdrage levert. Ik voel mezelf gewoon kennis opdoen, heerlijk. :)
Een leuke uitdaging zou zijn om de dressuur in België aan te zwengelen.
Qua theoretisch inzicht heb ik tot nu toe iedere instructeur/instructrice vastgepraat, jammer genoeg, want ik vind juist dat ik nog maar aan het prille, kleine begin van de dressuur sta.
Een klein tussenvraagje: welke Belgische ruiter/amazone/instructeur kunnen jullie wel waarderen? Zelf vind ik voornamelijk Vicky Smits een goede amazone die haar paard altijd mooi en vriendelijk weet voor te stellen.