[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:56

Ik kon zo 1,2,3 geen foto vinden waarmee ik een beetje uit kon leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat ik er nu één heb gevonden, m'n andere pony, inclusief ruiter (ikzelf) en ik denk dat 'ie ook redelijk recht is.
Afbeelding
Dit is sowieso een foto van 2 jaar geleden, ons/mijn rijden is heel erg veel veranderd maar toch zal ik hem een beetje analyseren.
Ik zit hier zelf te ver achter in het zadel, zadel lag niet goed en nu heb ik een nieuw zadeltje, zonder dat probleem. Ook mijn rechterhand, arme pony :(:) Verder zie ik wel een ontspannen hangende staart, daarentegen is de kaak/mond wel erg gespannen en kijkt Q erg boos, ik daarentegen wel weer heel erg blij :+ Achterhand is niet actief genoeg denk ik, de V's zijn voor iets groter dan achter. Q lijkt ook heel iets op de voorhand te lopen maar dat kan ik eigenlijk niet zo heel goed zien. En dus de oortjes niet als hoogste punt!

Oops, foto beetje groot uitgevallen, achja kan je 'm goed zien :=
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 27-01-13 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:01

Youki, eerste foto handen meer dragen en voor je houden (lijkt of je piano handjes hebt). als je ze meer draagt en voor je houdt kun je nog beter de halve ophouding geven. Voet nog iets meer naar binnen draaien en als je onderbeen een fractie nog meer naar achteren gaat zit je in plaats van goed - perfect.
2de foto is niet te beoordelen.
3de foto binnenhand juist ietwat naar voren en niet terug werken, kijk in de richting waar je wilt gaan ipv naar beneden en voeten naar binnen en onderbeen waarschijnlijk weer tikkeltje naar achteren.
Als paard mond opent dan nageven hé.
Je gaat hard en als ik je foto's zie dan begrijp ik dat zeer zeker. Succes verder.
Nu gaan werken aan meer verzameling. Hoe oud is je paardje nu?
Met een glimlach naar je foto's gekeken! *\o/*

KarmaWitch

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:06

Piekosjj: Ik zie een paard die totaal niet lekker na kan geven. Zn rug is weggedrukt, waardoor hij zijn bekken niet kan kantelen. Doordat hij zijn rug niet ontspant en zijn bekken niet kan kantelen krijg je een gespannen kaak. Daarvan dus ook dat zn oortjes niet helemaal lekker staan en meer op spanning dan op jou gericht.
De benen vertonen verder wel mooie driehoekjes, wat volgens mij betekend dat hij wel actief is.
Zijn staart hangt wel lekker af, maar draagt ook spanning met zich mee vanuit de wortel.
En meiske let even op je binnenhand wat je zelf ook al zegt. Iets losser mag wel :)
Verder lijkt het alsof je wat naar voren zit en je tenen staan naar buiten.
Probeer eerst aan je zit te werken en de ontspanning van het paard.

Bertie en anderen correct me if I wrong

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:12

Iemand vroeg iets over de nek, de nek is het punt tussen de oren van het paard.

yoeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:16

pien_2010 schreef:
. Hoe oud is je paardje nu?
Met een glimlach naar je foto's gekeken! *\o/*

ze word in april dit jaar 7! haha super leuk om te horen! :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:19

xDaantjxx schreef:
Piekosjj: Ik zie een paard die totaal niet lekker na kan geven. Zn rug is weggedrukt, waardoor hij zijn bekken niet kan kantelen. Doordat hij zijn rug niet ontspant en zijn bekken niet kan kantelen krijg je een gespannen kaak. Daarvan dus ook dat zn oortjes niet helemaal lekker staan en meer op spanning dan op jou gericht.
De benen vertonen verder wel mooie driehoekjes, wat volgens mij betekend dat hij wel actief is.
Zijn staart hangt wel lekker af, maar draagt ook spanning met zich mee vanuit de wortel.
En meiske let even op je binnenhand wat je zelf ook al zegt. Iets losser mag wel :)
Verder lijkt het alsof je wat naar voren zit en je tenen staan naar buiten.
Probeer eerst aan je zit te werken en de ontspanning van het paard.

Bertie en anderen correct me if I wrong

Klopt, deze foto is zo verkeerd als maar kan, heb helaas geen recentere foto's, dit was meer voor mijn vraag over de nek :) Gelukkig is Q nu al een heel stuk meer ontspannen, netzoals ik, en kan ik m'n handen mooi gelijk houden, geen getrek en gepluk meer hier!
@ Visitor: dat was ik! Alleen dat punt tussen de oren, niet nog iets verder oid?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:20

Dat dacht ik al Yoeki dat dit een jong paardje betreft. Dus nu op je gemak gaan werken aan de verzameling en je pony heel houden. Heel belangrijk met zo'n ijverige talentvolle pony!
En je begrijpt wel dat mijn puntjes van aandacht zijn om je verder te helpen hé! Het kan altijd beter want daar streven we toch met zijn allen naar.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:24

Heb je een recentere foto, zodat we die ook eens kunnen vergelijken?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:28

xDaantjxx schreef:
Heb je een recentere foto, zodat we die ook eens kunnen vergelijken?

De laatste keer dat er rij-foto's zijn gemaakt van ons was in mei 2012. Sinds die tijd is er juist erg veel veranderd dus ik heb eigenlijk geen beeld van hoe wij nu rijden. Deze foto's zijn ook nog met mijn oude zadel en op dat moment zaten we een beetje in een dipje.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6hjo ... 8_1280.png
Ik ben helaas altijd alleen bij de paarden, en als er iemand mee is, is er geen camera mee of gaan we op buitenrit en worden er dus geen 'train' foto's gemaakt.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:11

Ik wil even zeggen dat ik al een tijdje meelees en al best wat opgestoken ben van dit topic!
Bedankt allemaal daarvoor!
Alleen vindt ik het wel lastig om te zien of een paard te erg op de voorhand loopt of zijn kaak niet ontspant. Vind jullie uitleg altijd wel heel duidelijk en leerzaam, hoop dat ik ooit net zoals jullie ernaar kan kijken, dus ik lees nog verder mee !

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:12

Wat vinden jullie van deze twee 'aan de teugel' foto's?

Afbeelding

Afbeelding

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:17

Eerst vertellen wat je er zelf van vindt :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:28

Oke!

Eerste foto vind ik fijn: mooi opgericht, paard is goed op mij aan het letten en actief in de gangen (kwart tuiger, daardoor veel knie-actie).

Tweede foto vind ik ook fijn, maar hij mag daar nog net iets losser door de kaak en volgens mij kantelt hij iets op deze foto! Ook zet hij rechtsachter niet helemaal netjes bij.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:47

Je rijdt sowieso netter dan dat ik doe, maar ik ga toch eens een poging wagen :)

Wat mij bij beide foto's erg opviel is dat je onderarmen niet in een lijn lopen met de teugels, je hebt ze op beide foto horizontaal voor je uit. Verder vind ik je houding eigenlijk best netjes, misschien nog wat trotser gaan zitten, je schouders wat naar achteren.
En op de 2e foto zag ik inderdaad ook de kanteling en daar mag hij misschien iets actiever.
Maar ik vind verder beide foto's wel fijn om naar te kijken :)

Spanning in de kaak,rug,staart e.d. vind ik nog moeilijk om te zien, maar er is vast wel een andere bokker die dat wel ziet :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:04

Okee ik ga even zeggen wat ik vind:

Jijzelf mag eerst wat meer rechtop gaan zitten. Je zit nu beetje ineen gedoken en je mag dus inderdaad trotser zitten. Laat zien dat je kan rijden!
Verder inderdaad je handen. Die mogen meer in een lijn met de teugels. Voor mijn zicht lijkt het nu of je hem omhoog wil trekken. Ik zeg niet dat je trekt...

Zijn rug drukt hij voor mijn beeld weg. Hierdoor kan hij zijn bekken niet mooi kantelen.
Echt spanning zie ik niet, dus denk meer dat zijn rug zo is.
Beenwerk mag voor mij iets ruimer op de eerste foto. Maar zie een wedstrijd dus weet niet welke oefening je doet.
Tweede foto ziet er beter uit. Er zit tuigerbloed in, maar hij mag dus wel wat meer onder treden. Zijn achterhoefafdruk komt ongeveer 15 cm achter zijn voorhoef.

Paard is verder mooi attent op jou.

Edit: spanning in de staart is wel erg duidelijk. Hij zwiept erg met z'n staart.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:09

Iemand tips voor mij en mijn Friesje? :D

Ze heeft héél snel de neiging om achter de teugel te gaan lopen, maar dat valt de laatste tijd wel mee..
Afbeelding
Afbeelding

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:11

Dit is eigenlijk voor mij niet te bepalen omdat je de kleur aangepast hebt en ik dus niet kan onderscheiden van paard wat wat is.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:15

Lastig te zien, ik zie inderdaad 1 groot zwart vlak.
Ook mag je eerst zelf zeggen wat je vind....

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:16

Haha, ik heb nog niet echt betere foto's...

En wat ik er van vind.. Tsja, vergeleken met hoe het eerst ging, netjes. Maar nog wel iets 'opgekropt' zegmaar. En ze moet haar achterhand meer gaan gebruiken. Maar daar heeft ze heel veel moeite mee.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:45

Wat ik wel kan zien is dat op foto een rechtsvoor nog op de grond is terwijl linksachter al van de grond komt. Ik denk ook dat ze iets te diep loopt, maar dat vind ik ook wat lastig te zien op deze foto's..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:47

kirrepir schreef:
Wat ik wel kan zien is dat op foto een rechtsvoor nog op de grond is terwijl linksachter al van de grond komt. Ik denk ook dat ze iets te diep loopt, maar dat vind ik ook wat lastig te zien op deze foto's..

Ja klopt, Friezen worden gefokt met 'stijle' achterbenen, zodat ze de benen hoger optillen. Echter is dit bij Famke heel extreem. De DA heeft ook gezegd dat ze hele stijle achterbenen heeft. Daarom kan ze daar niet zulke grote passen mee maken ;)

En dat ze te diep loopt zou idd wel kunnen

fredi98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:53

Wat vinden jullie van mijn paardje? ^^ Op deze foto heb ik een belabberde houding, (1e x L2, hele proef doorzitten, Pff k had een rugpijn joh! Tipsss?? :))

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:08

Eerst zelf zeggen wat je er van vindt. ;)

fredi98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:29

Ehhmm.. Hij loopt iets teveel op t voorbeen, en zou iets nageeflijker mogen zijn, voor de rest is t volgensmij wel goed :)

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:32

ShadyCeline schreef:
kirrepir schreef:

Ja klopt, Friezen worden gefokt met 'stijle' achterbenen, zodat ze de benen hoger optillen. Echter is dit bij Famke heel extreem. De DA heeft ook gezegd dat ze hele stijle achterbenen heeft. Daarom kan ze daar niet zulke grote passen mee maken ;)

En dat ze te diep loopt zou idd wel kunnen

Ah ok, weer iets geleerd :D