Van de laatste foto kan ik helaas niet zoveel maken, die is echt wat te ver weg (en te scheef). Als je een wat duidelijkere foto hebt, liefst zo recht mogelijk van de zijkant, kunnen we er veel meer van zeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lon83 schreef:Femkesofie, de eerste FANTASTISCHE verbetering: de thiedemann is weg!En zo te zien gaat je dat prima af! Lekker later verstoffen in de kast
Je zit al veel beter recht boven je pony, alleen de derde foto neig je nog wat naar binnen (en vooral sterk achterover, niet doen! Je blokkeert daarmee de voorwaardse gang van het paard). Nu ook nog vooruit gaan kijken ipv de mooie invlecht die je gemaakt hebt, en t is helemaal netjes.
Ik kan een stuk minder goed je onderarmspieren onderscheiden, dus ik neem aan dat je nu ook minder druk had aan de voorkant, klopt dat?
essie_blue schreef:Dankjewel![]()
ja ik had maar 10 minuten om hem in te rijden, wat er voor zorgde dat hij een beetje schieterig werd.
Met aanspringen moet ik hem altijd vrij voowaarts rijden omdat hij anders te weinig voorwaarts aanspringt, alleen schoot hij een beetje weg. Gelukkig bleef hij er wel netjes aan
Ik moet er ook bij zeggen dat ik niet lekker op mijn zadel zit, ik vind zelf een zadel met meer steun fijner.
Als hij meer gaat draven heb ik echt heel erg veel moeite om recht op mijn paard te blijven, zit voor mijn gevoel ook constant scheef, terwijl iedereen zegt dat ik van voren gewoon recht zit..
ik laat binnenkort dus ook mn zadel nakijken.Je hebt dus helemaal gelijk.
_Esther_87_ schreef:Dankjewel voor de leuke berichtjes! Ik ben ervan overtuigd dat je meer leert als je niet 'in verzet' wordt gejaagd (eigenlijk net als je paard
) dus probeer altijd ervoor te zorgen dat het voor de ruiter ook leuk blijft. Zoals ik het in 'het echt' vaak zeg 'Je bent nog maar aan het oefenen' en 'het mag fout gaan!'. Of eigenlijk, het moet soms even fout gaan! Daar leer je van. Alles in één keer goed doen kan niet en dat moet je ook niet willen, dan is het namelijk helemaal niet leuk want dat levert veel te veel frustratie op.
Van de laatste foto kan ik helaas niet zoveel maken, die is echt wat te ver weg (en te scheef). Als je een wat duidelijkere foto hebt, liefst zo recht mogelijk van de zijkant, kunnen we er veel meer van zeggen
_Esther_87_ schreef:essie_blue schreef:Dankjewel![]()
ja ik had maar 10 minuten om hem in te rijden, wat er voor zorgde dat hij een beetje schieterig werd.
Met aanspringen moet ik hem altijd vrij voowaarts rijden omdat hij anders te weinig voorwaarts aanspringt, alleen schoot hij een beetje weg. Gelukkig bleef hij er wel netjes aan
Ik moet er ook bij zeggen dat ik niet lekker op mijn zadel zit, ik vind zelf een zadel met meer steun fijner.
Als hij meer gaat draven heb ik echt heel erg veel moeite om recht op mijn paard te blijven, zit voor mijn gevoel ook constant scheef, terwijl iedereen zegt dat ik van voren gewoon recht zit..
ik laat binnenkort dus ook mn zadel nakijken.Je hebt dus helemaal gelijk.
Ik vind je ook vrij ver achter in je zadel zitten, misschien dat je daardoor ook wat balans verliest....Ik kan er niet precies de vinger op leggen zo. Je lijkt niet zo'n heel lang bovenbeen te hebben, zou het kunnen dat daardoor je knie wat te ver naar voren komt?
Verder vind ik het een erg gaaf paardGefeliciteerd met je mooie punten en prijs, mooi debuut!
Ik denk dat je met dit paard veel moet wisselen in houding, dat hij anders snel wat stug en vast wordt? Aanspringen vind ik eigenlijk wel lekker zo, mooie grote galopsprong, hij kijkt er lekker fanatiek bij, enkel dat de staart even zwiept maar dat kan voor hetzelfde geld gewoon een beestje zijn geweest.
Volgens mij weet jij verder prima waar je aan moet werken, blijf denken aan de lossigheid zowel in je hand als in zijn lijf, veel basiswerk (maar he, dat moeten we allemaal) en vooral genieten om hiermee te mogen werken!
_Esther_87_ schreef:Lon83 schreef:Femkesofie, de eerste FANTASTISCHE verbetering: de thiedemann is weg!En zo te zien gaat je dat prima af! Lekker later verstoffen in de kast
Je zit al veel beter recht boven je pony, alleen de derde foto neig je nog wat naar binnen (en vooral sterk achterover, niet doen! Je blokkeert daarmee de voorwaardse gang van het paard). Nu ook nog vooruit gaan kijken ipv de mooie invlecht die je gemaakt hebt, en t is helemaal netjes.
Ik kan een stuk minder goed je onderarmspieren onderscheiden, dus ik neem aan dat je nu ook minder druk had aan de voorkant, klopt dat?
Vind ik ook!
En wat zit je keurig met je benen nu je beugels een gaatje langer zijn! Merk ook dat je helemaal je hakken niet meer verder hoeft uit te drukken he, geeft minder spanning je been en dus kan je stiller zitten en duidelijker hulpen geven. Netjes!
Waar je nog eens op kan letten om je holle rug wat te verminderen is of je je bekken goed kunt kantelen. Verschrikkelijk lastig om zo uit te leggen, maar je kan je bekken naar voren en achter bewegen. Als je bekken naar achteren staat, zoals bij jou nu het geval is als je op je paard zit, is je onderrug hol. Eigenlijk is dat een remmende houding. Als je je bekken naar voren kantelt, zit je rechter en stabieler op je paard. Het is wel even oefenen hoor, maar het scheelt echt!
(kantelen van je bekken kan je trouwens leuk oefenen op een zitbal of een krukje met wieletjes. Die bewegen dan namelijk. Ook in de boeken van Anne Muller staat dit heel fijn en vooral duidelijk uitgelegd!)
Lon83 schreef:Nicole, volgens mij ben je heel goed bezigje pony loopt in een fijne houding, al lijkt hij daar wel wat zwaar in te worden? Wissel je veel in hoofd-halshouding?
Hij lijkt op de foto's mooi actief te zijn, fijn achterbeentje, zeker op die tweede foto! De eerste foto lijkt, volgens mij en ik ben nog niet zo getraind in paarden-beenzettingen, ook redelijk in horizontaal evenwicht te zijn. Iets op de voorhand, maar volgens mij is dat minimaal.
Jijzelf lijkt je rug erg hol te trekken, je drukt je bips te veel naar achteren. Dit is vaak het gevolg van héél hard proberen rechtop te zitten, waardoor je uiteindelijk je rug overstrekt. Waarschijnlijk moeilijk om zo door te zitten in draf? Je kantelt je bekken hier te veel naar voren, probeer ook je bekken in een rechte stand te houden.
Maakte je op de tweede foto een inzet voor afwenden? Je lijkt iets gedraaid in het bovenlichaam, naar binnen. Of beter gezegd, je buitenschouder lijkt hoger te zijn dan je binnenschouder, probeer die recht te houden, dan blijven je handen ook beter op 1 hoogte. Je ziet op deze foto ook daar een verschil in.
veel succes met je leuke fjord!! (veel fjorden hier trouwens! Niet altijd de makkelijkste paardjes om te rijden...)
Riannnnnne schreef:@Leetje1996 Ziet er opzich ontspannen uit, maar let er wel op dat hij niet teveel op de voorhand valt. Jij keepert nu ook naar vorenLaat hem dus goed zijn achterhand eronder zetten zodat hij niet zo op de voorhand loopt! Leuk trouwens al dat rood
S_en_Z schreef:Ik vind hem erg "op de handrem" nevergiveup. Heb je ooit al eens oudere foto's van dit paardje in het topic geplaatst? (kan het me even niet herinneren)
Op de laatste foto is hij zo klein van pas, zowel de voor- als achterbenen maken de pas niet af. waar kwam dat door denk je?
michelle933 schreef:Ik zie btw toch egt een 3 hoek op de eerste foto? En hij loopt toch gelijk met zn voorbenen en achterbenen? Alle 2 zijn ze int midden? Sorry maar dit is wiskunde voor mij :s