Dankjewel voor de leuke berichtjes! Ik ben ervan overtuigd dat je meer leert als je niet 'in verzet' wordt gejaagd (eigenlijk net als je paard
) dus probeer altijd ervoor te zorgen dat het voor de ruiter ook leuk blijft. Zoals ik het in 'het echt' vaak zeg 'Je bent nog maar aan het oefenen' en 'het mag fout gaan!'. Of eigenlijk, het moet soms even fout gaan! Daar leer je van. Alles in één keer goed doen kan niet en dat moet je ook niet willen, dan is het namelijk helemaal niet leuk want dat levert veel te veel frustratie op. Van de laatste foto kan ik helaas niet zoveel maken, die is echt wat te ver weg (en te scheef). Als je een wat duidelijkere foto hebt, liefst zo recht mogelijk van de zijkant, kunnen we er veel meer van zeggen
En zo te zien gaat je dat prima af! Lekker later verstoffen in de kast 

ze begint echt mooi, maar na 1 pasje is het *plof* op de voorhand, weg verzameling, weg krachtige pasjes, weg alles. Meestal als ik iets meer teugel contact hou zet ze achterhand er wel beter onder maar ze is érg gevoelig daar op. (mijn hulp is een lichte ophouding en klikken met mijn tong, zo ben ik er al de nodige periode op aan het trainen en gaat opzich ook goed) maar hier ligt haar achterhand gewoon weg