Ilegra schreef:Ik weet hoe hij er over denkt maar vind dat hij door draaft in dit geheel.
Natuurlijke scheefheid kunnen oplossen met goed zitten en de juiste rechtricht oefeningen = prima, maar te denken dat paarden die HKO hebben beter zullen gaan lopen bij zijn trainingstechnieken, euhm ik weet het niet.
Ik zie natuurlijke scheefheid meer als het linkshandig of rechtshandig zijn zoals bij mensen.
Een voorkeurskant die het paard heeft ontwikkeld die naar zoals ik heb begrepen zich kan ontwikkelen in de baarmoeder als ongeboren veulen.
Dat is met de rechtrichtoefeningen zoals hier eerder genoemd zijn SB, SV en Volte werk wel te doen (natuurlijk goed uitgevoerd).
Maar echte scheefheid toch niet? een bekken wat echt scheef staat kan toch niet door de boven genoemde oefeningen weer recht komen te staan?
Het gewone natuurlijke scheefzijn van een paard wordt natuurlijk opgelost door de "gewone" oefeningen zoals je die beschrijft.
Maar kan ook opgelost worden door het paard uit zijn scheefzijn te "halen" door de ruiterzit.
Extreme scheefheid zal dan inderdaad ook (waarschijnlijk) opgelost kunnen worden, maar ik weet niet of Nombrado dat ook bedoeld.