Ik lees nog mee hoor dames, maar veel tijd om te posten heb ik niet.
Mijn merrie loopt momenteel als een zonnetje

of althans.. Ze is alweer erg vooruit gegaan.
Pas geleden iemand langs laten komen die zelf meerdere paarden op hoog niveau rijd en gereden heeft (klassiek geschoold) en ook veel met oefeningen aan de hand doet om paard zichzelf losser te laten maken.
Heb aangegeven waar ik tegenaan liep en waar ik voelde waar de probleempunten zaten, heb haar er op gezet en ze heeft deze ook bevestigd. Mijn gevoel was dus goed (pfieuw). Nu training aangepast naar om de dag rijden (en bepaalde punten trainen) en aan de hand ook die punten trainen.
Vandeweek had ik een aantal keer heerlijke drafjes en meerdere heerlijke galopsprongen. Ook is me opgevallen dat ze veel ontspannender knabbelt op haar bit (ipv harde knauw als t lichamelijk moeilijk word) das echt voor al 70% verbeterd
Paard is ook mega blij met alle beloningen voor oefeningetjes

haar favoriete oefeningen doet ze als eerst, ook als je iets totaal anders vraagt

om vervolgens wel te doen wat je vraagt

(gek paard)
Super Sam! Heb je ook alweer nieuwe foto's? (Filmpje mag natuurlijk ook. Ben wel benieuwd nl.)
Achterwaarts deed ze al voor 8en in de proef, maar ze gaat nu zoveel beter.. Als ze ze onder t zadel net zo doet als aan de hand verwacht ik een hoger cijfer