[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:17

LoveUggs schreef:
Dan zou ik volgende keer handen wat meer sluiten (dichter bij elkaar), en het neusje er wat meer uit. Er is namelijk iets dat het eruit doet zien als te diep. Miss loopt hij achter de LL? Volgende keer foto's van de zijkant vragen! Hahahah

Geen idee of die achter de LL liep. Vanaf daarboven kan ik dat altijd lastig zien. En die dos manen helpen dr ook niet bij :') .

Bedankt voor de tip :D

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:00

Joepieee ben blij! Net gas even los laten lopen, en zo fijn te zien dat dat harde werk nogsteeds z'n vruchten afwerpt! Want als ik hem even wakker maak dan zakken die billetjes, zakt dat hoofdje even, en gooit ie er toch een beenwerk uit! Fijn om te zien dat hij het (los) weer/nog kan! En hij is zo vrolijk vandaag! Dat soort momenten word je spontaan weer blij van! <3 wou het toch graag even melden en ergens heeft het nog wat met 'aan de teugel' te maken ook! (Ontspanning tijdens het beter lopen!)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:33

Geen probleem joh, fijne positivo's mag je hier toch plaatsen ?
Je enthousiasme straalt ervan af, en geheel terecht als ie geheel los zo fijn loopt echt op zijn eigen beentjes.

zo weer terug in meelees stand, fijn topic dit.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:28

Fijn Lu!

Fry, mij vielen idd je brede handen op. Logisch als een paard moeilijk is dat je je handen dan wat breder zet (of iig, dat doe ik zelf ook haha) maar op de foto's loopt ze volgens mij best fijn, en dan moet je proberen om juist die handen weer voor en terug bij elkaar te houden. Ben benieuwd naar wat foto's van dichterbij/ van de zijkant. Ik denk trouwens dat ze wat diep oogt doordat er zon grote hals/manenkam op zit ;)

Ik heb trouwens gister een dressuurclinic meegereden. Zal ook weer eens een foto erop gooien als ik ze binnen heb!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 00:17

Dat is precies de reden waardoor ik even 'gokte'
Het is van vooraf zo lastig te zien..!
En ik ben dus ook heel benieuwd naar andere foto's fry!

Saintelette, ben benieuwd naar je foto's!
En idd fijn dat gas vandaag zo liep! Zie het hem alleen njet meer met ruiter doen... Maar dat accepteren we!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:51

Ik heb alleen nog maar inrij foto's, maar omdat het topic een beetje stil valt dacht ik ik gooi ze er gewoon al lekker op ;)
Blij rijden :D Laat expres mn binnenteugel wat los om de spanning te controleren, maar buitenteugel is wel goed op contact :)
En hier zit ik wel lekker op mn billen ;)
Afbeelding
Eindelijk ontspanning vanuit zn schoft *\o/* Meneer is nogal een stresskip (zo'n stresskip dat ie er kreupel van gaat lopen, hij kan dus ook niet meer mee op wedstrijden :( ) maar ik kreeg hem er na een paar minuten al lekker doorheen! Ja hij loopt hierdoor wat te diep (of achter de ll) maar hij zakt iig lekker!
(ik zit niet zo lekker omdat ik heel veel last heb van mn rug, val wat naar voren.. hij hangt absoluut niet, ziet er miss wel een beetje zo uit!)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:53

Mmm, ik kan me niet voorstellen dat een paard gaat kreupelen van stress, kun je dat uitleggen?

2e plaatje vind ik er fijn uit zien hoor. Eerste plaatje zou meer contact mogen hebben, dan houd ie zich wat vast, je wilt juist dat een paard altijd je hand opzoekt en zo de rug loslaat mar daarvoor moet een paard wel vertrouwen hebben in de hand.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:55

Joolien schreef:
Mmm, ik kan me niet voorstellen dat een paard gaat kreupelen van stress, kun je dat uitleggen?

2e plaatje vind ik er fijn uit zien hoor. Eerste plaatje zou meer contact mogen hebben, dan houd ie zich wat vast, je wilt juist dat een paard altijd je hand opzoekt en zo de rug loslaat mar daarvoor moet een paard wel vertrouwen hebben in de hand.

Nou helaas is het wel zo.. Wat ie doet als ie spanning heeft is zn spieren enorm vast zetten (vooral in zn hals en rug). En vervolgens gaat ie daardoor vanvoor onregelmatig / kreupel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:56

Saintelette schreef:
Joolien schreef:

Nou helaas is het wel zo.. Wat ie doet als ie spanning heeft is zn spieren enorm vast zetten (vooral in zn hals en rug). En vervolgens gaat ie daardoor vanvoor onregelmatig / kreupel lopen.

Heb je daar een filmpje van, ik ben wel nieuwsgierig.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:01

Nee daar heb ik geen filmpje of iets van ;) Hij heeft er zelfs voor op de kliniek gestaan (foto;s laten maken enz of ie misschien toch iets had) maar ze konden niks vinden waar het door kon komen.. Toen heeft ie lange tijd volledige rust gehad en wordt nu weer rustig aan opgepakt. Loopt nu dus weer als een zonnetje..

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 06:12

Ik kan het me wel voorstellen hoor Saintelette, die van mij gaat gewoon scheef lopen als ze stress heeft, lekker op 4 sporen. :+ Fijn dat hij nu weer lekker loopt :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:27

Ik lees nog mee hoor dames, maar veel tijd om te posten heb ik niet.

Mijn merrie loopt momenteel als een zonnetje :D of althans.. Ze is alweer erg vooruit gegaan.

Pas geleden iemand langs laten komen die zelf meerdere paarden op hoog niveau rijd en gereden heeft (klassiek geschoold) en ook veel met oefeningen aan de hand doet om paard zichzelf losser te laten maken.

Heb aangegeven waar ik tegenaan liep en waar ik voelde waar de probleempunten zaten, heb haar er op gezet en ze heeft deze ook bevestigd. Mijn gevoel was dus goed (pfieuw). Nu training aangepast naar om de dag rijden (en bepaalde punten trainen) en aan de hand ook die punten trainen.

Vandeweek had ik een aantal keer heerlijke drafjes en meerdere heerlijke galopsprongen. Ook is me opgevallen dat ze veel ontspannender knabbelt op haar bit (ipv harde knauw als t lichamelijk moeilijk word) das echt voor al 70% verbeterd

Paard is ook mega blij met alle beloningen voor oefeningetjes :') haar favoriete oefeningen doet ze als eerst, ook als je iets totaal anders vraagt :') om vervolgens wel te doen wat je vraagt _O- (gek paard)

Achterwaarts deed ze al voor 8en in de proef, maar ze gaat nu zoveel beter.. Als ze ze onder t zadel net zo doet als aan de hand verwacht ik een hoger cijfer :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:22

Hahaha super dat het zo vooruit is gegaan! Heel herkenbaar ook trouwens dat ze dan helemaal blij wordt van beloningen enzo (ookal is het een zeer overdreven goedzooo braaaaf).
Mijn hafje is daar ontzettend gevoelig voor en daardoor super leergierig. Door dat overdreven belonen is ze ontzettend goed aan been!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 08:28

S_en_Z, super! Waar liep je ook alweer tegenaan als ik vragen mag... Ben het echt helemaal kwijt...
*schaamt zich diep*

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:45

Hoi!
Ik vind dit een heel interessant topic en ik zou dus ook graag mee willen praten en ik ben ook benieuwd naar jullie mening!

Dit is een video van mij op mijn pony (inmiddels verkocht) en het is dus ook een redelijk oud filmpje maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Zelf vind ik hem wel lekker door zijn lijf lopen, weliswaar niet opgericht genoeg voor het Z2. Dit was ook te danken aan het feit dat ik toen al een nieuw paard had dus dat mijn pony qua training op een iets lager pitje stond. Verder ben ik blij met hoe hij zijn zijgangen en verruimingen loopt, wat voor mij ook een teken is dat hij dus goed door zijn lijf loopt. Daarnaast vind ik vooral het laatste stukje met halsstrekken/lang en laag een fijn beeld geven.

Over mijn eigen houding ben ik dan weer niet zo tevreden, ik moet stiller gaan zitten en af en toe (vooral in de draf appuyementen) knik ik in in mijn heup. Verder heb ik een rare knip in mijn pols en zouden mijn handen ook stiller mogen. Ik ben al een hele tijd bezig met deze punten en ik merk toch dat het de laatste tijd steeds iets beter gaat, maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

Een foto of filmpje van mijn paard nu zal ik vanavond nog even opzoeken want ik ben ook heel benieuwd wat jullie daarvan vinden :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:51

Dat ziet er ontzettend netjes uit, meer kan ik er niet van zeggen! De laatste halve minuut ziet er idd fijn uit! Je eigen houding heb je zelf al gezegd. Ik ben ook benieuwd naar een fimpje van dat paard :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:53

Leuk dier!

Even snel twee dingen die mij opvallen (en dan moet ik weer verder studeren haha, afleiding oeps).

Ten eerste je buitenhand in de appuyementen, die gebruik je om de schouder terug te houden. Je buitenhand hoort netjes bij de hals te blijven, eventueel iets naar voren zodat je pony voldoende buiging kan aannemen. In mijn ervaring is wat jij nu doet meestal om te compenseren dat je pony net iets door je binnenbeen heenvalt. Als je zorgt voor een fijnere buiging om je binnenbeen kan je denk ik je buitenhand keurig op de plaats houden en daardoor meteen rechter blijven zitten.

Wat me daarnaast opvalt is dat je vrij groot bent voor de pony en dit je houding niet ten goede komt. Ik denk dat het af en toe wat achterover leunen en het soms net iets onrustig zijn van je been en handvoor een groot deel daaraan te wijten. Ben wel benieuwd hoe je zit op een passend paard, ik denk heel netjes!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:18

Ik heb ook nog een foto gevonden, waar ik zelf wel heel tevreden mee ben.
Hij is gemaakt op 1 augustus, vandaar het erg mooie weer ;)

Afbeelding

Wat zie ik zelf?

Maestro loopt in balans en volgt mijn hand naar voren, met zijn neus eruit. Ik zelf zit te ver naar voren, dat is jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:27

Nefertarie:
Ik zie een onderbroken lijn van zijn mond naar jou elleboog, let erop dat die recht blijft, hand iets hoger dus.

Vindt het verder een heeeeel fijn beeld :)

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:30

Nienke: Dankjewel!
0000: Klopt, je hebt helemaal gelijk! Normaal gesproken reed ik de appuyementen ook niet zo lang achter elkaar door maar wisselde ik dit af met wijken voor mijn binnenbeen. Aangezien dit een filmpje voor de verkoop was heb ik hier wel de appuyementen even doorgereden, maar je hebt helemaal gelijk!
Ik was inderdaad te groot voor mijn pony. Ik was op mijn 13de uit mijn D-pony gegroeid en wilde toen nog niet over naar de paarden, vandaar dat we toen gekozen hebben voor een grote E-pony. Op een groter paard zit ik inderdaad al een stuk stiller!

Neftarie: Ik vind het opzich een fijn beeld, paard loopt inderdaad netjes in balans. Alleen heb ik het idee dat hij net niet helemaal zijn rug los laat, dat hij net niet helemaal lekker door zijn lichaam loopt. Ik zou hem het liefst vanaf de schoft nog iets lager zien en het neusje iets meer richting de loodlijn zodat hij ook onder en achter het zadel los gaat laten. Maar dit kan ik natuurlijk ook fout zien!

Ik heb blijkbaar geen filmpje van het rijden met mijn paard.. Maar wel een aantal foto's (al zijn dit wel oude foto's van vorig jaar)
De eerste 2 foto's zijn van een van de eerste keren in de buitenbak. Mijn paard had dus redelijk veel spanning, verder zijn de foto's wat later in het rijden gemaakt (lees: wat meer in de oprichting, voor zover dat gaat op B-niveau) Opzich ben ik redelijk tevreden over het beeld op deze foto's. Ik zit zelf iets teveel naar voren en moet mijn kont wat meer in het zadel zetten. Ik moest toen ook nog heel erg wennen aan zijn bewegingen, inmiddels is dit al een stuk beter gelukkig :)
Afbeelding
Afbeelding

Deze twee foto's zijn gemaakt tijdens een vakantie deze zomer. Natuurlijk geen echte dressuurfoto's, want het was lekker boscrossen (dus mijn houding op deze foto's beoordelen is niet heel nuttig..) maar het geeft wel een indicatie van hoe we nu bezig zijn :)
Op de eerste foto is zijn achterbeen er niet helemaal bij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar toen ook helemaal niet mee bezig was..
Afbeelding
En ook op deze foto mis ik activiteit in zijn achterbeen, maar het was dan ook boscrossen..
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie vinden en ik zal snel even vragen of iemand een stukje rijden wil filmen!

juuliiaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:41

Ik reed laatst op een paard.
Stap en galop gingen prima, paard liep mooi nageeflijk, eigenaar van het paard vond het er goed uitzien, maar in de draf liep hij minder voorwaarts als ik hem baar beneden reed.
Iemand tips?
Alvast bedankt :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:17

Klinkt alsof het nageeflijk lopen in draf hem moeite kost & vandaar iets terugzakt in tempo om het op te vangen. Zolang het paard in draf wel actief en aan het been is zou ik me daar niet zoveel zorgen om maken en het wat tijd geven.

juuliiaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:53

Bedankt! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 23:07

Hoi dames!
Vandaag ben ik weer naar de 6 jarige New Forest, Amira, geweest!
Ik heb nu wel wat foto's! Dit was de tweede keer dat ik op haar reed dus was vooral ff leren kennen. Vind ik wel belangrijk.
Het is echt een paardje dat je behoorlijk aan het been moet rijden. Gaat liever langzaam dan wat harder.
Dus wel wezen schakelen en kijken waar ze m'n hand op zocht. Dus echt ff leren kennen.

Afbeelding
Hier ben ik over het beenwerk best te vreden. Ze loopt iig niet op de voorhand, en het beentje zit er bij. Kan beter. Aan de teugel is het totaal niet, maar kwam voornamelijk door mij. Spanning in mijn handen en dat is ook te zien aan de houding ervan.. Lekker vastzetten..

Afbeelding
Hier minder spanning dan de foto hierboven. Voorbeentje komt er mooi uit maar dat achterbeen...
Verder liep ze hier wat ontspannender.

Afbeelding
Galop.. Ze heeft onwijs veel sprong, maar gaat heel erg hangen in de galop. Dat is ook op de foto te zien. Ik wil eerst even aan haar galop wennen voordat ik daarmee aan de slag ga.. Ze is dan niet zo groot, maar wat een galop zit erop!

Ik vind het een onwijs leuk beestje. Er waren ook echt stukken bij die veel ontspannender waren, maar daar dan net weer geen foto's van...
Ik heb ook 3 korte filmpjes maar die zou ik morgen even plaatsen. (Max 6 sec :=)

Ik heb nog een keer samen met de eigenaresse afgesproken, zodat ik echt alles weet te vinden, en dan ga ik alleen. Kortom; mijn nieuwe (2e) bijrijdpaard!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:11

S_en_Z schreef:
Ik lees nog mee hoor dames, maar veel tijd om te posten heb ik niet.

Mijn merrie loopt momenteel als een zonnetje :D of althans.. Ze is alweer erg vooruit gegaan.

Pas geleden iemand langs laten komen die zelf meerdere paarden op hoog niveau rijd en gereden heeft (klassiek geschoold) en ook veel met oefeningen aan de hand doet om paard zichzelf losser te laten maken.

Heb aangegeven waar ik tegenaan liep en waar ik voelde waar de probleempunten zaten, heb haar er op gezet en ze heeft deze ook bevestigd. Mijn gevoel was dus goed (pfieuw). Nu training aangepast naar om de dag rijden (en bepaalde punten trainen) en aan de hand ook die punten trainen.

Vandeweek had ik een aantal keer heerlijke drafjes en meerdere heerlijke galopsprongen. Ook is me opgevallen dat ze veel ontspannender knabbelt op haar bit (ipv harde knauw als t lichamelijk moeilijk word) das echt voor al 70% verbeterd

Paard is ook mega blij met alle beloningen voor oefeningetjes :') haar favoriete oefeningen doet ze als eerst, ook als je iets totaal anders vraagt :') om vervolgens wel te doen wat je vraagt _O- (gek paard)

Super Sam! Heb je ook alweer nieuwe foto's? (Filmpje mag natuurlijk ook. Ben wel benieuwd nl.)

Achterwaarts deed ze al voor 8en in de proef, maar ze gaat nu zoveel beter.. Als ze ze onder t zadel net zo doet als aan de hand verwacht ik een hoger cijfer :D