yoeki schreef:Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
foto 1:[
Afbeelding ]
ong. een jaar geleden, we reden B of L1
Foto 2:[
Afbeelding ]
half jaar geleden, rijden Z2
foto 3:[
Afbeelding ]
ook ong een half jaar geleden.
Tjonge, dit soort foto's zien we hier niet vaak!
Bij de eerste foto, een jaar geleden waar je B of L1 bent, zie ik een mooi ontspannen en in het midden zittende amazone.
Wat een PRACHTIG plaatje!
Een plaatje dat je totaal NIET verwacht voor een B combinatie.
Ach, mag ik zeuren: dan zie ik natuurlijk liever de nek als hoogste punt.
Maar ik ga NIET zeuren, hier. Want ik zie een pony die SUPER over de benen is, met zo te zien een rustige aanleuning. Het hele plaatje straalt VERTROUWEN uit, harmonie. En dat voor een B-of-L1 combinatie.
Het is heel snel gegaan he?
want een jaar later ben je al Z2 met je pony.
En dan beginnen ook want andere verwachtingen een rol te spelen. Begin je ook iets te zien waar je denkt hm ..
Nog steeds een fantastisch bewegende pony!
Maar Z2 - dan mag in de tweede foto de galop wel wat meer bergop. En wat ruimer in de sprong. En dan wordt de zit van de amazone inderdaad wel wat meer belangrijk. Je zou in die galopfoto inderdaad VANUIT je lies je been iets meer naar achteren kunnen leggen, met iets meer aanspanning in je eigen houding.
Maar ach, wat mekker ik. Je bent nog hartstikke jong. Waren er maar meer mensen die rijden zoals JIJ dat nu al doet!
Dan is er nog een derde foto.
De pony s nog steeds super over de benen, maar er begint iets in te kruipen waar ik NIET zo blij van word, en dat is die terugwerkende binnenhand.
Stel je voor .. STEL je voor dat je pony ZO goed draagt en in balans is dat je je binnenhand kunt openen in de richting waarin je gaat. En dat je pony in balans op het achterbeen blijft. Omdat JIJ met je ZIT dat voor elkaar krijgt..
Ik WEET dat het kan, ik heb het ervaren.
En ik moet zeggen, het is een bijzondere ervaring.
Toen k het de eerste keer -een paar passen maar- ervaren heb wist ik: dit is wat ik wil, dit is mogelijk met correct rijden.
Ik GUN je wat ik voelde - een paard in balans.
GO for it!