Volgensmij ben ik je vaker tegen gekomen op bokt zonder dat ik wist dat jij het was
Wat een onwijs leuk paard heb je! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat een onwijs leuk paard heb je!
Ben erg tevreden over hem! Mijn vorige instructrice ging naar de andere kant van Nederland verhuizen, dus toen besloot ik maar weer eens contact met hem op te nemen 
Het is zeker een leuk dier, ze heeft een heel fijn karakter 

femkesofie schreef:Ja dat is zo, ik zit op de eerste foto inderdaad niet rechtop omdat ik (waarschijnlijk) wilde kijken of hij goed liep?! Mijn handen mogen wat meer bij elkaar en wat meer naar voren misschien?
Ik vind het fijn dat ik meteen al tips krijg!
breng je eigenlijk je paard uit balans....Paarden blijven het liefst onder jouw gewicht lopen. De kans is dus best groot dat hij tijdens of vlak na deze foto, naar binnen valt. Wat jij vervolgens weer op moet lossen. Recht boven je paard blijven dus.
(ik moet nu even hockeyen, maar ben zo weer terug)
Ik heb zelf erg veel gehad aan de commentaren die ik kreeg van Bertie, S_en_Z, Ester en enkele anderen, dus hoop ook mijn bijdrage af en toe nog te kunnen leveren
Je kan aan de spieren in je rechteronderarm op de eerste foto zien dat je daar behoorlijke spanning op hebt staan, evenals op de laatst geplaatste foto (trouwens, op de tweede foto zie ik het ook wel wat, wel duidelijk minder).
vat het alsjeblieft niet verkeerd op, je hebt een leuk dier, en zoals op foto twee te zien kan je prima zitten. Foto's blijven momentopnames, daarom heb ik altijd de voorkeur voor filmpjes (al kan je dan niet zo mooi spierspanningen zien
) 

zo zal je vanzelf rechter gaan zitten, probeer ook niet te streng te zijn met je handen, als jij ontspant en veel overgangen rijdt met je pony, zal hij vanzelf lichter worden van voren en meer zakken. Succes!

Je hebt dus helemaal gelijk. 

je pony loopt in een fijne houding, al lijkt hij daar wel wat zwaar in te worden? Wissel je veel in hoofd-halshouding?
En zo te zien gaat je dat prima af! Lekker later verstoffen in de kast 
was wat te veel aan het nageven